:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
opis demontażu zderzaka tylnego w R25 TurboD
Autor Wiadomość
jankru 
Dzidziuś


Wiek: 79
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 1
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2013-08-24, 17:46   opis demontażu zderzaka tylnego w R25 TurboD
 

Poszukuję opisu jak zdemontować tylny zderzak w Renault 25 turbo D z 1989 roku. Przy cofaniu lekko uderzyłem tylnym zderzakiem w bramkę, zderzak nie ma śladów uderzenia, ale "puściło" mocowanie do karoserii z prawej strony. Czy ktoś mógłby mi pomóc podając opis w miarę dokładny jak zdjąć zderzak. Auto ma fabrycznie zamontowane nadkola przy kołach
 
 
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2013-08-24, 18:19   
 

Zdjęcie zderzaka ogranicza się do odkręcenia czterech śrub w bagażniku po dwie na stronę- musisz zdjąć plastiki po bokach bagażnika i tam znajdziesz śruby na klucz bodajże 13. Od spodu masz kolejne dwie małe śrubki na takich małych metalowych wspornikach. Nadkola z tego co pamiętam są przykręcone torxami. Pozdrawiam i powodzenia bo jak nie były nigdy ruszane to mogą pojawić się problemy... ;)
_________________

 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2013-08-24, 23:02   
 

JAGIEŁ napisał/a:
odkręcenia czterech śrub w bagażniku po dwie na stronę

Dwie są w komorze podnośnika, a dwie po przeciwnej stronie, za plastikową kieszenią na duperele ;).
Nadkola są przykręcane torksami od strony opon i od spodu. Torksy te są wkręcane w plastik i ciężko się wykręcają. Trzeba mocno docisnąć klucz do śrub i powoli odkręcać. Wyczyść porządnie gniazda torksów z błota, żeby śrubokręt miał solidne oparcie. Inaczej szlag trafi wkręty.
Najgorzej z tymi śrubami od bagażnika. Są wkręcane w takie metalowe wsuwki na zderzaku. Często są skorodowane od zewnętrznej strony i ukręcają te wsuwki. Kręcą się wtedy i pozostaje tylko flex. Niestety, do wsuwek nie ma dostępu bez odkręcenia zderzaka :(. Taka konstrukcja :cry: Jeśli masz auto zadbane, to powinny się ładnie odkręcić.
Jutro postaram się zrobić zdjęcia tych miejsc i wstawić.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-08-25, 09:29   
 

dla uzupełnienia tylko dodam, że temat nie dotyczy tylko R25 w wersji diesel czy też turbodiesel. Tak maja wszystkie ph2

śruby w bagażniku (komora podnośnika)



mocowanie zderzaka



spróbuj najpierw popsikać jakimś odrdzewiaczem pod zderzak w miejsce mocowania śrub. Może pomoże. Jak nie to tylko pozostanie rozcięcie łbów śrub małym fleksikiem. Druga osłona bagażnika - ta kieszeń - jest mocowana na srubki (torxy).
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-08-26, 09:38   
 

Wszyscy widzę zapomnieli o dodatkowych dwóch śrubach ( albo nigdy ich nie widzieli ;) ) .
Są one umieszczone pod spodem zderzaka i przykręcone poprzez stalowe łaczniki do podłużnic .
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2013-08-26, 12:12   
 

MaciejR21 napisał/a:
Wszyscy widzę zapomnieli o dodatkowych dwóch śrubach

JAGIEŁ napisał/a:
Od spodu masz kolejne dwie małe śrubki na takich małych metalowych wspornikach.

:P:P:P:P
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-08-27, 09:47   
 

No tak to bywa jak się czyta po łebkach :oops:
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 22