R25: Renault Espace II Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 92 Skąd: Świecie
Wysłany: 2017-08-24, 15:43
Witam !!!
Jeżeli chodzi o takie aspekty jak : własności smarne , charakterystykę lepkości , klasy lepkości , chłodzenie , temperaturę płynięcia , odporność na pienienie , przenoszenie mocy , smarowanie współpracujących części , zmniejszenie zużycia elementów przekładni , ochrona przed rdzewieniem i korozją metalowych części , zmniejszenie wibracji i hałasu , utrzymanie w czystości elementów przekładni to tylko i wyłącznie badania testowe skrzyni na oleju mineralnymi i syntetycznym . Po przejechaniu testowym 250000tyś/km , rozebraniu skrzyni biegów i porównaniu elementów , instytut doświadczalny ma podstawy do wydania opinii na temat doboru oleju przekładniowego do danej skrzyni . Producenci samochodów w specyfikacji danego modelu uwzględniają parametry środków smarnych . Uważam , że w/w parametry nie są brane z nieba tylko poprzedzone badaniami .
Jeżeli zalejesz skrzynię olejem syntetycznym , to np. po przejechaniu 50000tyś/km opisz Twoje doświadczenia z użytkowania .
Pozdrawiam !!!
I tu zamiast posłuchać rad starych wyg, to musiałem się sam przekonać,no cóż głupota nie boli ale kosztuje, olej wlany taki jak powinien być. :$
I tu zamiast posłuchać rad starych wyg, to musiałem się sam przekonać,no cóż głupota nie boli ale kosztuje, olej wlany taki jak powinien być. :$
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum