Wysłany: 2018-01-28, 13:42 Problem z wolnymi obrotami silnika 2,2
Witam .
Mam problem z obrotami silnika (2,2 B ). Po odpaleniu czy zimny czy ciepły to obroty są za wysokie 1800 -3000 obr/min.
Sprawdziłem nieszczelności kolektora ssącego i jak pozatykam wszystkie rury to gaśnie wiec nieszczelności nie ma. Po odpaleniu silniczek krokowy otwiera się i zostaje cały czas otwarty. Kupiłem nowy silniczek krokowy i jest to samo. Dodam że jak zatkam rurę od korkowca to silnik ma 900 obr.. Miałem na podmiankę czujnik temp powietrza oraz map sensor czujnik podciśnienia.--> nic to nie dało .
Jeszcze został mi czujnik temperatury chłodzenia ten od komputera(2-pin). taki mój ostatni pomysł. Zobaczę jak dostane ten czujnik to postaram się podmienić.
Mam wrażenie ze silnik to tak jakby na ssaniu pracował cały czas. jeszcze w pewnym zakresie obrotów ma bardzo delikatne wypadanie zapłonu ale może to od kopułki bo świece podmieniałem i to samo. Przewody zapłonowe nowiutkie. Sonda lambda też nowa sprawdzałem oscyluje.
świece jak podmieniałem to ciemne z nagarem.
Kręciłem trochę tym czujnikiem połozenia przepustnicy ale to zbytnio nic nie daje.
Może ktoś miał już taki problem proszę o pomoc, bo już pomysły mi się kończą. Od bidy to jeździ ale co to za przyjemność.
jutro będę miał chwile to postaram się sprawdzić z tym czujnikiem. Odłączę akumulator i odłączę czujnik i podłącze akumulator i odpalę. Zobaczymy co na to silniczek krokowy
Linka gazu lekko się rusza nie jest napięta, przepustnica zamknięta.
Jak sprawdzałem rezystancje czujnika na letnim silniku ( godzine po wjechaniu do garażu) to pokazywało coś w okolicach 278-288 ohm.
Witaj. Miałem to samo J7T silnik. Po dłuuuuuuuugich kombinacji szukania rafamali zapodał mi oporność krokowca -mój się rozjechał . nowy i kicha. Z all-drogo 70 zeta używka -zapitala do teraz. Gdzieś miałem zapisane od rafi- oporności na poszczególnych pinach-nie mogę znaleźdżć . Puknij na PW dostaniesz -to taki nasz Dobry Duch od rzeczy niesprawdzalnych !!!
zrobiłem jak mówił rafmali zdjąłem wtyczkę z czujnika temp 2 pin i odpaliłem i na całkowicie zimnym to odpalił wskoczył na 3000 obr i potem niżej i gasł. tak pare razy. zagrzał sie to trzymał 3000obr cały czas. ale po podłączeniu czujnika mam wrażenie ze jakby wyższe obroty troche mniał .
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-29, 20:48
smietan188 napisał/a:
Kręciłem trochę tym czujnikiem połozenia przepustnicy ale to zbytnio nic nie daje
odłączyć całkiem. Jak nim kręcisz to powinien być jakiś efekt. Jeśli nie ma zmian to jakieś zwarcie albo zawieszenie. Takie wnioski po rozmowie z Grzesiem (Skorpionem)
czujnik odłączyłem . Nie kręciłem nim bo krecić czujnikeim temp to seneu nie ma. Pewnie chodziło ci o czujnik położenia przepustnicy. Tak jak nim kręciłem to były różne efekty ale nie ma szans zejść do pożądanych obrotów. Silniczek krokowy rusza sie po przekrecaniu stacyjki ale pozostaje otwarty, jak go ustawie otwartego to otwiera go odpalenie badz przekrecenie stacyjlio
[ Dodano: 2018-01-29, 21:53 ]
Po rozmowie z rafmali podaje nr komuputera jak ktoś mógł sprawdzić kompatybilność z 2,2
BENDIX
S101108112B
7700856620 112B
Ten komputer posiadam zamontowany
----------------------------------------------
Mam możliwości podłączenia komputera od innej renówki25 2,2
BENDIX
S101108102 A
HOM7700734613
[ Dodano: 2018-01-29, 22:01 ]
podaje bo montowałe komuter jaki udało mi sie dostać na przestrzeni lat. Stary oryginalny zaginą u mechenika w latach 90 .
[ Dodano: 2018-01-29, 22:29 ]
trochę zmęczony jestem, mogłem czegoś nie doczytać... rano zakończyłem dyżur 24h potem intensywny dzień więc proszę o wybaczenie...
rozumiem te kłopoty są na benzynie...
kolor wtyczki ma znaczenie przy zmianie, jeśli kłopoty się pojawiły bez ingerencji czyli wymiany czujnika - to mógł paść czujnik temperatury - oporności względem temperatury w dialogysie... (czujniki są rodzaju PTC i NTC - te które w większości mają być w naszych pojazdach niestety są (były) dość drogie... )
w Espace miałem przypadek z obrotami (silnik ten sam uprzedzam... ) - po diagnozie XR25 wyszło że czujnik spalania stukowego padł...sic! po wymianie (nie był tani ) wszystko wróciło do normy...
teraz powstał nowy problem po wymianie kabli WN że po zdjęciu nogi z gazu ma podwyższone obroty które stabilizują się (a jednak są deko za wysokie) przy kontrolowanym zdławieniu silnika...
może moje uwagi coś Ci pomogą...
wymieniałem czujnik spalania stukowego bo stary miał obudowe popekaną . Kupiłem SAGEM 7700732262 7700866055 od renault 19. Nie wiem czy to mogło coś spowodować . Nadmienie bo mi sie przypomniało . Stary czujnik spalania stukowego miał kolor obudowy czerwonawy .a ten co kupiłem jest czarny.
R25: Renault Espace II Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 92 Skąd: Świecie
Wysłany: 2018-01-29, 23:34
Witam !!!
Z mojej wiedzy w/w sterowniki są dla silnika J7T - 732 rok produkcji 1990-1991 . Należy dopasować odpowiednie czujniki do sterownika i próba odpalenia .
1. Czujnik temperatury powietrza PTC
0 stopni 254-266 ohma
20 stopni 284-297 ohma
40 stopni 315-329 ohma
2. Czujnik temperatury płynu chłodzącego PTC
20 stopni 283-297 ohma
80 stopni 383-397 ohma
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum