:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwna sprawa z układem kierowniczym.
Autor Wiadomość
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2007-01-21, 18:23   Dziwna sprawa z układem kierowniczym.
 

Aby wszystkiego stało się za dość, pomijając problemy z elektryką, problem pojawił się równierz w ukłądzie kierowniczym. Mianowicie dzisiaj pod czas jazdy do Poznania zmieniając pasy ruchu przy wyprzedzaniu układ zachowywał się tak: zjeżdzając na lewy pas kierownica kręciła się lekko natomiast z powrotem na prawy pas było gorzej. Układ zachowywał się tak jakby silnik był wyłączony i przestało działać wspomaganie, kręciło się ciężko i trzebabyło użyć sporo siły żeby ją przekręcić. Podejrzewam maglownice a wy jakie macie zdanie ?? Dodadam jeszcze że miałem tak dzisiaj kilka razy ale ustąpiło to po tym jak przejechałem po torowisku od tramwaju.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-01-21, 22:26   
 

Tak zgaduję: sprawdź poziom płynu w układzie wspomagania :D Torowisko mogło dolać do maglownicy trochę.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2007-01-22, 09:17   
 

sprawdź jeszcze jedną rzecz.
Możliwe że guma chroniąca maglownicę i drążek kierowniczy z prawej lub lewej strony wkręciła Ci się od spodu w te zębatki. Mnie sie tak zdarzyło.
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2007-01-22, 10:40   
 

Ewentualnie jeszcze pozostaje wymiana oleju.
Jeżeli masz stary dawno niewymieniany możliwe że zanieczyszczenia ci gdzieś powchodziły.
Wymiana pomaga.
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-01-22, 11:15   
 

to ja dodam tez swoje 5 gr. :) Sprawdz naciag paska napedzajacego pompe wspomagania bo moze jak jest bardziej wilgotno itp to lapie poslizg
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2007-01-22, 11:44   
 

Więc tak, poziom płynu wspomagania ok, osłony gumowe po obu stronach ok, jeżeli chodzi o pasek to chyba jest ok, z tym że się zastanawiam czy nie poluzować tej śróby którą jest przykręcona pompa i nie naciągnąć bardziej paska. Tylko nie chce mi się schylać pod auto żeby to zrobić.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-01-22, 12:33   
 

Gdyby pasek był lużny, to miałby też problemy z chłodzeniem (temeratura) i ładowaniem. Jeśli nie występują w/w anomalie, to raczej nie pasek, a jak naciągniesz zbyt mocno, to może strzelić i wtedy będzie na pewno luźny :D
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2007-01-22, 12:39   
 

Tombog zapomniałeś że tu jest osobny pasek do wspomagania i osobny do ładowania i chłodzenia.
Goli może masz jakiś syf w płynie lub zawieszają się zaworki w maglownicy
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2007-01-22, 12:52   
 

Zeb, niedawno byłem u mechaniora z tym problemem bo zaczęła ogólnie wspomka cięzko chodzić tzn. wywnioskowałem to po testach w reni ojca (tam przy odpalonym silniku na postoju mogę kiere obrócić jednym palcem bez oporów a u mnie trzeba to zrobic całą dłonią). Ale mechanior powiedział, że pompa działa, zaworki się nie wieszają. I tak jak mówisz, paske od pompy jest oddzielny do pompy jak i oddzielny do alternatora.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2007-01-22, 13:25   
 

Goli mechanikom nie ufam od momentu jak mi maglownice przykręcili ile się dało - palcami do teflonu - jakbym maski nie podniósł i nie zobaczył co i jak zrobili to mogłoby się źle skończyć
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-01-22, 14:01   
 

No tak, sory. Zaćma jakaś. Już sie nie wtracam więc bo nie mam innych pomysłów :D
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2007-01-22, 14:34   
 

można by było się pobawić jeszcze w wypłukanie całego układu jakimś rozpuszczalnikiem (nafta, ropa, może benzyna ekstrakcyjna) i zalać świeżutkiego płynu
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2007-01-22, 15:07   
 

Zeb, ale to jest zaprzayjaźniony mechanik, nie byle kto, chyba najlepszy w mieście. Bawi się przy wszystkich naszych autach, tych prywatnych i tych firmowych. I nie podejrzewałbym go o oszustwa.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2007-01-22, 15:49   
 

nie ma co dyskutować o mechanikach tu problem ze wspomaganiem najważniejszy, nie wiem jak na moje propozycje zareaguje na to Twój mechanik (może powiedzieć że to jakiś konował ma pomysły). Wiele to nie kosztuje (trochę czasu i kupno któregoś z rozpuszczalników do wypłukania układu), pewnie wypłucze jakieś opiłki w postaci tak jakby piasku ( to co zmienia kolor płynu na czarny jak za długo chodzi) i on może zawieszać zaworki. Czyli spuszczamy stary płyn, zalewamy coś do wypłukania układu, odpalamy silnik i kręcimy kierownicą w lewo i prawo, spuszczamy zalewamy jeszcze raz coś do wypłukania i powtórka, zalewamy świeżutki płyn i sprawdzamy czy to pomogło jeśli nie to niestety ...... ( pompa , maglownica do wymiany lub regeneracji), więcej pomysłów nie posiadam
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2007-01-22, 21:15   
 

jezeli powyższy sposób nie pomoze to ja bym stawiał na pompe,jesli to by była maglownica to na 100% uszkodzenie jej powoduje od razu straszne wycieki.A jesli z niej nie cieknie to z braku innych podzespołów w tym układzie pozostaje pompa.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 30