:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
sprzęgło...
Autor Wiadomość
Lakiernik 
Kawaler


R25: 2180,"Camargue",TurboDiesel, 1990
Imię: Teodor
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 60
Skąd: Warszawa/Siedlce
Wysłany: 2007-06-16, 18:24   sprzęgło...
 

.. i stało się.. rozleciało sie sprzęgło.. dlatego mam pytanko , gdzie najlepiej kupić i jakie ( kompletne)2.1TD jakie są koszta i ile płaciliście za wymiane.
_________________
Jedyną wadą r25 jest to ,że już jej nie produkują...
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-16, 19:54   
 

docisk, tarcza i łożysko można kupić za 300 zł łacznie. Wymiana - kanał i da się zrobić we dwie osoby (druga potrzebna do bujania skrzynia do nasunięcia na sprzęgło). Nie trzeba wyjmować skrzyni - wystarczy ją odkręcić i odsunąć
_________________

 
 
bartek1983 
Forowicz
PIKUR


R25: Safrane 2.0 16V
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 196
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-17, 09:49   
 

no samemu tez sie da i to bez kanalu, troche zabawy z tym jest
wiem bo sam to przezywalem niedawno :)
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-17, 17:50   
 

wczoraj wydłubywalismy skrzynie ale auto leżało na boku - polecam to bardzo pomaga ;)
_________________

 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 77
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-06-17, 20:04   
 

Dwa lata temu wymieniałem łożysko wyciskowe również sam ale uznałem że łatwiej będzie wymontować silnik Miałem trudności z rozpięciem półosi :) ale za to posiadam wyciągarkę :)
Adam napisał/a:
wystarczy ją odkręcić i odsunąć

Czy bez rozpinania pólosiek da się na tyle odsunąć skrzynię :?:

Nigdy o takim rozwiązaniu nawet nie pomyślałem.
A miałem problem z odłączeniem półosi przy skrzyni mimo wywiercenia kołka ustalającego i użycia dość dużego młotka półośka nie zsunęła się ani mm.
Ostatnio zmieniony przez lucjan 2007-06-17, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-17, 21:44   
 

tak - da się to zrobić - nie odpinałem półosi - odkręcilem je tylko na obu końcach przy kołach

[ Dodano: 2007-06-17, 21:45 ]
zreszta o tej wymianie bez wyjmowania skrzyni przeczytałem tu - na forum. Nie ja to wymysliłem :)
_________________

 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2007-06-17, 23:48   
 

I ja potwierdzam :) Da się wymienić sprzęgło bez wyjmowania skrzyni... Ale co do opcji - wyciągnąć silnik - to raczej według mnie - jest ciężej... ileż to trzeba porozpinać... elektryki, przewody paliwowe, układ wydechowy :(
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2007-06-18, 00:47   
 

no jasne .. pólośkę rozpina się przy swożniach... 4 śrubki .. i gotowe :)
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-18, 16:55   
 

ważne, zeby dobrze ustawić tarczę w stosunku do docisku - niestety przy tylko odsuniętej skrzyni nie da się za bardzo wsunąć tam wałka centrującego. Trzeba to ustawic na czuja dotykając palcami. Ale da się to zrobić. Później troche pchania i bujania (podnośnik pod skrzynią biegów) i powinna nasunąć się na swoje miejsce. Jak wymieniasz sprzęgło to koniecznie wymień łożysko wyciskowe. Koszt niewielki za to spokój na dłuższy czas.
_________________

 
 
Lakiernik 
Kawaler


R25: 2180,"Camargue",TurboDiesel, 1990
Imię: Teodor
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 60
Skąd: Warszawa/Siedlce
Wysłany: 2007-07-11, 09:26   
 

dzieki za rady, sprzęgło juz zrobione. okazało sie ze linka pękła ale juz przy okazji zrobiłem sprzęgło, za komplet dałem 500zł (turbodiesel drozszy jest od benzyniaka) za robotę 300zł w Warszawie. Okazało sie ,że sprzęgło pomijając tarczę ( która była wyminiana przy 80tyś) wszystko było fabryczne a mam juz 260 tyś natrzaskane). Zostały tez wymienione także jakies szpilki mocujące pół ośki. Kiedyś pisałem posta, że przy przyśpieszaniu teodor dostaje wibracji oraz powyżej 120km/h. Okazało sie, że jakis debil w oprzednim warsztacie nie podłożył przy półośka jakiejs podkładki czy cos takiego i wpadało w wibracje.
pozdrawiam wszystkich i życzę miłego dzionka .
_________________
Jedyną wadą r25 jest to ,że już jej nie produkują...
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-07-11, 10:52   
 

eee - Dekaem tez do diesla i chyba 350 dał za komplet
_________________

 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 77
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2014-06-01, 17:49   
 

Adam napisał/a:

ważne, zeby dobrze ustawić tarczę w stosunku do docisku - niestety przy tylko odsuniętej skrzyni nie da się za bardzo wsunąć tam wałka centrującego. Trzeba to ustawic na czuja dotykając palcami. Ale da się to zrobić. Później troche pchania i bujania (podnośnik pod skrzynią biegów) i powinna nasunąć się na swoje miejsce.


Po piaskowaniu podwozia dziwne zdarzenie,sprzęgło przestało działać :(
Nie można włożyć wstecznego biegu :( Jedynka po dłuższym przytrzymaniu z pomocą synchronizatorów z trudem daje się włączyć :)
Wczoraj postanowiłem zobaczyć co się dzieje i odsunąłem skrzynię aby wyjąć docisk i tarczę .
Użyłem do tego lewarka typu żaba na kółkach i aby skrzynia mi nie opadła i więcej się odsunęła i nie było problemów ze zmontowaniem wkręciłem długą śrubę M10 po lewej stronie mocowania skrzyni patrząc od przodu auta W środkowe nie da się wkręcić ponieważ przeszkadza poprzeczna belka i skrzynia nie odchyli się na bok:(
Wkręcenie śrub po obu stronach skrzyni uniemożliwia większego odsunięcia skrzyni :(
Okazało się że przy pierwszym wysprzęgleniu siła odśrodkowa wyrzuciła piasek pod tarczę sprzęgłową i gdyby było tak ja opisuje kol. Adam to nie byłoby żadnego problemu bo przy każdym wysprzęgleniu siła odśrodkowa piasek by wyrzuciła ale w kole zamachowym jest wtoczenie ok 2mm większe od tarczy sprzęgłowej które uniemożliwiło wyrzucenie piasku :( ale umożliwia założenie tarczy sprzęgłowej bez wałka centrującego :)
W celu większego odsunięcia skrzyni od silnika należy odkręcić jeszcze poprzeczną belkę wzmacniającą ramę (4ry śrubu M10 i szpilka M10 )
Zmontowanie całości nie stworzyło mi najmniejszego problemu prace wykonywałem sam .
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2014-06-01, 21:53   
 

Ale teraz Ci Lucjanie działo normalnie skrzynia?
_________________
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 77
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2014-06-05, 16:48   
 

Skrzynia działała do końca normalnie :D
A ze względu na to że używałem 100 W lampy zasilanej z akumulatora to rozładował się akumulator i nie mogłem uruchomić silnika nie mogłem sprawdzić działania sprzęgła :(
Ale przy włączonej I-ce i wciśniętym sprzęgle samochód toczy się bez oporu :D
W dalszym ciągu brak prądu w garażu a rozpoczęte malowanie błotnika i zderzaka .
Jeśli dzisiaj nie będzie prądu pożyczę agregat .
Silnik uruchomiony sprzęgło tak jak przed remontem nie rozłącza :(
Prawdopodobnie uszkodzony docisk :?: :(
Jutro rozbiórka od nowa :(

Dzisiaj złożone i wypróbowane działa idealnie w 100 % :)
Była zamontowana za gruba tarcza sprzęgła :(
Problem rozwiązałem w ten sposób że do docisku zgrzałem trzy podkładki blaszane o grubości 1,5 mm :D
I teraz pytanie jaka powinna być grubość tarczy sprzęgła do silnika J7T
Renault 25 (B29_) ( 1991 r.) 2.2 (B29) 103KM
W styczniu zakładałem nową tarczę sprzęgła i miała grubość 8,5 mm

W starej tarczy pękła sprężyna amortyzacyjna :(
Od samego początku miałem problemy z wyregulowaniem sprzęgła :( łożysko opiera o sprężynę centralną a z trudem przy wciśniętym pedale do samej podłogi można było z trudem włożyć bieg :(
 
 
taxi.wroclaw 
Starszy starszak


R25: 2068;TDX;diesel;B29005;1991
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 112
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-06-05, 19:46   
 

Witaj! Zaintrygowałeś mnie swoimi kłopotami. Nie spotkałem się nigdy dotychczas z problemem zbyt grubej tarczy. Zbyt cienka to i owszem. Opisz proszę gdzie zgrzałeś te podkładki, czy chodziło Ci o odsadzenie docisku od koła zamachowego? Czy nie obawiasz się zaburzenia wyważenia docisku? Dlaczego to wcześniej działało? Sorry za ten atak pytaniami ale lubię takie nietypowe problemy. One uczą nas mechaniki. Ja kiedyś miałem podobny problem w innych autach. Raz było to pęknięte "słoneczko" w sposób zupełnie niewidoczny gołym okiem, innym razem z kolei wypadła sprężyna tłumika drgań skrętnych z tarczy sprzęgłowej i uniemożliwiała wysprzęglanie, przy prawidłowo działającym pedale.
W swojej Reni przy wymianie sprzęgła zauważyłem zużywające się łożyskowanie łapy wyciskowej. Wstawiłem nowe tuleje i znacznie poprawiła się precyzja działania i regulacji.
Przyczyną mojej naprawy sprzęgła było rozsypujące się łożysko oporowe. Objawem też było coraz głębsze sprzęgło aż do zaniku wysprzęglania. Co najciekawsze nie było żadnych obcych dzwięków. Od czasu wymiany kompletu na nowy nie mam problemów.
Pozdrawiam i życzę dużo dobrego w dniu urodzin. Marek.
_________________
Pozdrowienia z Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 30