:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Jaki akumulator??
Autor Wiadomość
mrmellon 
Starszy starszak



R25: Bordówka, jak zatankuje i Adam pożyczy :)
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 113
Skąd: Holly_łódź
Wysłany: 2013-05-29, 09:57   
 

ojciec kupił do passata diesel aku Boscha od zaprzyjaźnionego dostawcy części Mix-Car. kosztował coś koło 280 i jest bardzo zadowolony zwłaszcza zimą :)
http://techpoz.pl/renault...id=64&Itemid=41
na pewno jakiś Ci wykopią :)
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2013-05-29, 13:41   
 

Ja mam aku Varta i jestem zadowolony.
Możesz też kupić akumulator z Boscha jak mój sąsiad :D. Pochwalił mi się na parkingu, że kupił aku Boscha, ale coś słaby jest i dziadowski. Później okazało się, że jakiś facet pod Szczecinem nazywa się Bosz i robi akumulatory :D
_________________
 
 
 
TomiLee84 
Forowicz


R25: R21, F3N, 1,7b/g 1992
Imię: RENIA
Wiek: 39
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 155
Skąd: ursynów
Wysłany: 2013-05-29, 19:33   
 

Busiek napisał/a:
Możesz też kupić akumulator z Boscha jak mój sąsiad :D.


Tak lepiej nie będę kupował :wink:
_________________
R21-mój własny kwadrat
 
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-05-30, 11:48   
 

Kupić ,Polski i już, przecież są na rynku bardzo dobre ,krajowe aku. :lol:
Ostatnio zmieniony przez andrzejk 2013-05-30, 11:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2013-05-30, 13:46   
 

Akumulatory z Centry są bardzo dobre (tato ma w Vel Satisie i nigdy nie było problemu). Produkują je w Polsce, ale oczywiście firma została sprzedana :/.
_________________
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-05-30, 20:24   
 

A ja uparcie jak w innym temacie powiem VARTA BLUE DYNAMIC.
Obecnie od ponad roku jeżdzę na akumulatorze "maluchowym" Centry 45Ah. :oops: .
Akumulator ma już z 5 lat i nic się z nim złego nie robi biorąc pod uwagę zapotrzebowanie na prąd z moim wyposażeniem .
Zimą niestety nie dawał rady po kilku dniach mrozów i krótkich jazd.

Skorpion dostał w prezencie chyba 2 lata temu akumulator jakiejś Słowackiej firmy .
70Ah . Kosztował u mnie w sklepie koło 260zł chyba ( mają je do dziś ) kilka dni temu sprawdzał ten akumulator i ubyło mu bardzo mało , koło 10% sprawności.

Jak zdecyduję w końcu zakupić akumulator dla siebie to wezmę własnie taki albo jak będzie więcej gotówki to własnie Vartę ( koło 360zł) .
Nie mogę jednak nic złego powiedzieć o "maluchowym" akumulatorze i jest on chyba z podstawowej wersji Centry ( być może PLUS).

Ważną rzeczą przy zakupie akumulatora jest dostęp do korków , bo duża część akumulatorów ma zgrzewane dekle ( np. Futura) i fakt można to otworzyć ale tylko raz.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
TomiLee84 
Forowicz


R25: R21, F3N, 1,7b/g 1992
Imię: RENIA
Wiek: 39
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 155
Skąd: ursynów
Wysłany: 2013-05-31, 05:50   
 

MaciejR21 napisał/a:


Skorpion dostał w prezencie chyba 2 lata temu akumulator jakiejś Słowackiej firmy .
70Ah . Kosztował u mnie w sklepie koło 260zł chyba ( mają je do dziś ) kilka dni temu sprawdzał ten akumulator i ubyło mu bardzo mało , koło 10% sprawności.

Jak zdecyduję w końcu zakupić akumulator dla siebie to wezmę własnie taki albo jak będzie więcej gotówki to własnie Vartę ( koło 360zł) .


Jak przypomni Ci się nazwa tego Słowaka to napisz.

Ok,ale skupiając się bardziej na szczegółach. Każdy ma trochę inne auto z większą lub mniejszą liczbą bajerów no i sposób użytkowania jest też różny.
U mnie póki co Renia głównie stoi (podejrzewam,że do końca roku 2013 nic się nie zmieni), więc czy 60Ah z prądem rozruchowym 540A wystarczy :?: Choć jak patrzę na 70Ah Skorpiona to się zastanawiam czy 60Ah to nie za mało. Konfiguracji jest wiele,a nie często mam przyjemność kupować akumulator.
_________________
R21-mój własny kwadrat
 
 
 
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2013-05-31, 07:23   
 

TomiLee do Ciebie spokojnie starczy 60Ah a nawet 54Ah. Skorpiona ma silnik 2.8 V6, a ty masz 2.0 wyposażenie macie mniej więcej takie same z taką różnicą że Skorpion wozi w bagażniku skrzynie basową ;) Weź pod uwagę to jak że mało jeździsz autem i nie doładujesz dużego akumulatora.
_________________

 
 
 
TomiLee84 
Forowicz


R25: R21, F3N, 1,7b/g 1992
Imię: RENIA
Wiek: 39
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 155
Skąd: ursynów
Wysłany: 2013-05-31, 07:50   
 

Właśnie o takie wskazówki mi chodzi. :)
_________________
R21-mój własny kwadrat
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-05-31, 08:22   
 

JAGIEŁ napisał/a:
TomiLee do Ciebie spokojnie starczy 60Ah a nawet 54Ah. Skorpiona ma silnik 2.8 V6, a ty masz 2.0 wyposażenie macie mniej więcej takie same z taką różnicą że Skorpion wozi w bagażniku skrzynie basową ;) Weź pod uwagę to jak że mało jeździsz autem i nie doładujesz dużego akumulatora.


Obawiam się że ma też większy alternator i przede wszystkim ma automat który potrzebuje sporo prądu.
Tak jak pisałem , obecnie jeżdzę na kilku letnim 45A i daję radę ;).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2013-05-31, 08:32   
 

MaciejR21 napisał/a:
Obawiam się że ma też większy alternator i przede wszystkim ma automat który potrzebuje sporo prądu.

Przecież Ty też masz większy alternator i automat, a jak twierdzisz jeździsz na 45A :P
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
TomiLee84 
Forowicz


R25: R21, F3N, 1,7b/g 1992
Imię: RENIA
Wiek: 39
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 155
Skąd: ursynów
Wysłany: 2013-05-31, 10:08   
 

Tylko czy po dłuższym staniu Reni bez uruchamiania (np 2 tyg) 54Ah wystarczą, bo z z taką częstotliwością uruchamiania silnika to mam wrażenie,że akumulator wysiada szybciej przez co nawet duży prąd rozruchowy rzędu 540A może nie wystarczyć. Jeśli spada pojemność aku to i zmniejsza się/słabnie prąd rozruchowy - czy dobrze rozumuję :roll: :?: :?:
_________________
R21-mój własny kwadrat
 
 
 
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2013-05-31, 10:22   
 

Nawet jeżeli auto stoi 2 tygodnie to powinien bez problemu dać rade. Wszystko zależy od tego czy nie masz jakiś lewych poborów prądu w aucie.. Jeżeli coś pobiera prąd cały czas to nawet jakbyś wsadził mu 100Ah to nic nie da bo i tak sie rozładuje.. Jeżeli instalacja jest ok (jak była u mnie to nie rozładowywała aku) i nie rozładowuje akumulatora to nawet po miesiącu powinna odpalić.
_________________

 
 
 
TomiLee84 
Forowicz


R25: R21, F3N, 1,7b/g 1992
Imię: RENIA
Wiek: 39
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 155
Skąd: ursynów
Wysłany: 2013-05-31, 10:44   
 

JAGIEŁ napisał/a:
Jeżeli instalacja jest ok (jak była u mnie to nie rozładowywała aku) i nie rozładowuje akumulatora to nawet po miesiącu powinna odpalić.

Po miesiącu gdy aku ma z rok,a gdy ma już trzy lata ???....ale to pytanie poza konkursem,bo przecież nie można oczekiwać takiej samej sprawności aku po 3 latach.
W takim razie pozostanie mi już tylko wybrać odpowiednią markę, chyba że ktoś ma jeszcze cenne uwagi ?
_________________
R21-mój własny kwadrat
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-06-01, 13:40   
 

Tombog napisał/a:
MaciejR21 napisał/a:
Obawiam się że ma też większy alternator i przede wszystkim ma automat który potrzebuje sporo prądu.

Przecież Ty też masz większy alternator i automat, a jak twierdzisz jeździsz na 45A :P


Tak , ale :
Cytat:
Zimą niestety nie dawał rady po kilku dniach mrozów i krótkich jazd.


Poza tym samochód jest palony zazwyczaj 2 razy dziennie i robi w jedną strone ponad 20km .
Gdyby trasy były krótsze albo było więcej rozruchów to by było słabo :).
Oczywiście z takim akumulatorkiem nie ma też mowy o długim graniu radia na postoju czy używania innego wyposażenia elektrycznego....coś za coś ;).
Przy działającej klimie czasami się zaświeca awaria skrzyni i to właśnie niedobór Ah się objawia, no ale to takie nieliczne przypadki .
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 30