:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Rekin z Kłodzka ;)
Autor Wiadomość
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1080
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2009-12-26, 12:34   Rekin z Kłodzka ;)
 

Nadszedł czas na opisanie historii mojego Rekinka :).
Tato szukał nowego wozu, bo niestety nasza Renia 18 zaczynała się kończyc i czas ją było zmienić. Z początku tato rozglądał się za Mercem tzw. "Beczką", ale przez przypadek siostra znalazła w autogiełdzie ogłoszenie sprzedaży Renault 25. I wtedy zaczęła się nasza przygoda :). Renia została zakupiona w sierpniu 2001r. Była to pierwsza rejestracja w kraju. Poprzedni właściciel był Niemcem ur. w 1936r. (tak było w dokumentach). Na starcie z naszą rodzinką Renia miała przejechane 148 tys. (dziś lekko ponad 230 tys.). Jak większość wie, silnik tej Reni to 2,0 140KM, 12V wersja wyposażenie TI.
Od samego początku zakochaliśmy się w tym pięknym wozie :). Samochodem jeździł tato do czasu kupna nowej fury (Vel Satis`a 3,0 DCI największy wypas). Tak więc po kupnie nowego auta, Renia została oddana w moje ręce (bo przecież nie opłaca się tego pięknego samochodu oddawać komuś za psie pieniądze). Uroczystość ta nastąpiła w marcu 2008r. Oczwiście nie chcąc być gorszym od taty - też o nią dbam.
Niestety, ale w sierpniu nastąpiło nieszczęście i moje tylnie lewe drzwi zostały wgniecione na parkingu. Sprawcy nie udało się znaleść. Jeździłem troche z tymi drzwiami do znalezienia nowych i ich pomalowania.
Następna przygoda z karoserią odbyła się dość niedawno, bo zaledwie dwa miesiące temu. Przez moją nieuwagę i ślamazarstwo kolesia wjechałem mu w pupę. Reni lekko się schował zderzak.
Ale największym moim zmartwieniem jakie nastąpiło po przekazaniu auta w moje ręce była wymiana uszczelki pod głowicą. Jak większośc wie, byłem lekko mówiąc załamany :D. Przechodziła mi myśl po głowie, że to jest koniec tego samochodu. Ale po lekkim otrzeźwieniu i waszych poradach zabrałem się z tatą (głównie tato :D) za rozbieranie i naprawę tej nieszczęśliwej usterki.
Obecnie (i mam nadzieje, że tak będzie przez dłuższy okres) nic się nie dzieje :).

Tu lista co zostało wymienione:
- montaż instalacji gazowej w lutym 2002r.
- pompa hamulcowa (140 zł)
- sprzęgło (kompletne 354 zł)
- pompa wodna (75 zł)
- całe przednie zawieszenie (około 2 tys.)
- tarcze i klocki przód i tył ( ??? :D)
- tłumik środkowy ( około 220 zł)
- tłumik końcowy ( 90 zł)
- rura wydechowa 2-3 tłumik (około 65 zł) (jedną mam w zapasnie nówke więc jak coś to pisac :D)
- linka od prędkościomierza (40 zł)
- łożysko tylnie prawe (220 zł)
- czyjnik świateł cofania (18 zł)
- uszczelka pod głowicą (około 50 zł)

Z czasem dodam kilka zdjęć i będe uzupełniał księgę mojej Reni :).
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 52
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3504
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-26, 13:21   
 

brawo!! jeszcze aktualne fotki bo nie wszyscy autko znają :)
_________________

 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Wiek: 56
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 691
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-12-26, 23:27   
 

Spoko, spoko Adamie- ci co byli na letnim zlocie ,to widzieli i znają.
A ci , co chcą poznać-niech przyjadą na zlot zimowy.
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1080
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2010-03-25, 23:07   
 

Wczoraj Renia została wzbogacona o nowe świece :). Niestety, ale musiałem się ich troszke naszukać. Cena jednej sztuki 18 zł
_________________
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 52
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3504
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-26, 07:27   
 

i jak? poprawiło jej się? warto było zainwestować?
_________________

 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1080
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2010-03-26, 12:32   
 

Renią jeszcze nie jeździłem bo po wymianie świec tato od razu pojechał do Czech. Teraz bujam się Vel Satisem ;).

Niestety mam i złe wieści... Tylni prawy błotnik niestety był kiedyś robiony (Renia w tym miejscy kiedyś była dotykana, a jak wiemy zły dotyk boli przez cały życie) i zaczyna odzywać się ruda... Sądze, że i tak dobrze się trzyma bo ten element był robiony ponad 7 lat temu.
Niebawem zdjęcia :)
_________________
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1080
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2010-05-09, 19:48   
 

W dniu dzisiejszym padł mi alternator. Stało się to przy stanie licznika 240 tys. km. Stało się to podczas dzisiejszego powrotu z Wrocławia do domu, 25 km przed domem. Nie gasiłem silnika bo później bym nie odpalił i bym miał problem z dotarciem do celu. Teraz Renia stoi na parkingu przed blokiem :).
Możliwe, że naprawię to w tygodniu, ale może poczekam na ojca i naprawi mi to w sobotę.
_________________
 
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 65
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 867
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2010-05-09, 19:59   
 

No na przyjazd do Borek :D w sobotę akurat .Od razu sprawdzisz :P
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 52
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3504
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-09, 21:05   
 

nie naprawiaj - podłącz do koła dynamo i na Borki. Wezmę z garażu alternator na wymianę :D
_________________

 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1080
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2010-05-15, 22:36   
 

Alternator naprawiony (150 zł). Teraz mam drugi problem bo coś się zakodowało radio (kod znam, ale coś nie mogę go w ogóle wpisać) :(.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Busiek 2010-05-15, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Wiek: 40
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1571
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-05-16, 18:43   
 

Drogo Cie zerżneli za naprawę alternatora.
Żeby wpisać kodo do radia , musisz je właczyć , wcisnąc przycisk "1" po czym strzałkami góra-dół , wpisac odpowiednią cyfrę w dane miejsce. Wciskając po raz kolejny klawisz"1" , przechodzisz do następnej cyfry. Po wpisaniu ostatniej radio startuje.
Jak sie pomylisz radio blokuje se na kilka minut . IKażda następna pomyłka blokuje radio na czas podniesiony do kwadratu więc jak sie pomylisz kilka razy to możesz czekać nawet parę godzin a czekać trzeba z właczonym radiem czyli kluczyk w stcyjce ...
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1080
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2010-05-16, 21:14   
 

Już wprowadziłem kod. Wiem jak to się wpisuje, ale coś w ogóle nie chciało się wpisać, chyba że wcześniej coś mój tato robił i dlatego się blokowało.
Nie wiem czy ktoś pamięta, ale migała mi kontrolka STOP i falowała wskazówka obrotomierza. Po naprawie alternatora wszystko jest OK :).
_________________
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Wiek: 40
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1571
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-05-16, 21:24   
 

Kontrolka stop , musiała w takim razie migać razem z kontrolka alternatora bo sama z siebie nie ma prawa sie zapalić :).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1080
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2010-05-16, 21:26   
 

No i tak było, ale myślałem, że to przez jakieś styki bo nigdy nie miałem z tym problemu. Ona migała jak szalona, a nie zapalała się.
_________________
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1080
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2010-06-01, 22:28   
 

A więc problemów ciąg dalszy... :(
W dniu dzisiejszym chciałem zamontować przejściówkę, która ma za zadanie, że Renia nie będzie gasła na gazie (temat każdy dobrze zna bo to wynalazek Maćka :D). Wszystko było cacy i w ogóle, aż nagle Renia się obraziła i chodziła na 3 gary... po małej przerwie i odpoczynku wymieniłem świece....
II etap dzisiejszych problemów :(. Niestety, ale prawdopodobnie poszło mi lewe tylne łożysko :(. Muszę to zrobić jak najszybciej bo w sobotę wyjeżdżam...
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 30