:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Bordówka
Autor Wiadomość
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-16, 13:19   
 

cholera też mam sasica :(
_________________

 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2014-02-16, 13:23   
 

Ha ha ja miałem końcówki drążków reakcyjnych to nie były prze gwintowane do końca i nie było można ustawić kątów :?
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-18, 07:59   
 

tak to wygląda:



baryłka na wahaczu kompletnie się rozleciała. Mam rezerwowy wahacz przywieziony przez Oleksa i Jacława z demontażu Turbo_DX. Mam też jak widać nowy element, który spróbuję zamontować na wahaczu. Zobaczymy co z tego wyniknie.

Skończone, jutro jadę na ustawienie zbieżności. Wymieniłem też klocki hamulcowe na przód i w pierwszej chwili pogorszyło to hamowanie. Ułożyły się jednak i już jest coraz lepiej.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2014-02-18, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-19, 18:06   
 

prace zakończone



zbieżność ustawiona, muszę poprawić lekko kierownicę. Baryłkę ustawiłem na tzw "oko" ale wahacz pod obciążeniem jest ustawiony prawidłowo. Po ustawieniu zbiezności w warsztacie autko lekko ściąga na lewo, albo mi sie tak wydaje przez ustawienie kierownicy. Mechanicy kazali mi też mocno dowalić obie sruby na półosiach, podobno to bardzo ważne dla pracy i trwałości łożysk. Reszta podobno jest dobrze poskładana. Auto się usztywniło i kulturalniej pożera dziury na łódzkich drogach.
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Wiek: 46
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2014-02-22, 12:13   
 

Coś w tym opisie jest nie tak .
Skoro masz słabo dokręcone piasty to kto w ogóle się zabrał za ustawianie zbieżności ?? A jeśli nie byli pewni dokręcenia to mogli to sprawdzić w ciągu 30 sek. no chyba że nie mieli klucza nasadowego 32 :]
Każdy warsztat ustawiający zbieżność , blokuje kierownicę na wprost zanim zabierze się za jakiekolwiek kręcenie drążkami kierowniczymi.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-22, 12:57   
 

MaciejR21 napisał/a:
Skoro masz słabo dokręcone piasty to kto w ogóle się zabrał za ustawianie zbieżności ??


no właśnie się nie zabrał, najpierw dokręcił

MaciejR21 napisał/a:
Każdy warsztat ustawiający zbieżność , blokuje kierownicę


dokładnie, ale mój warsztat najpierw sprawdził czy obie końcówki sa mniej-więcej równo wkręcone. Ponieważ jedną wkręciłem na 15 a drugą na 11 obrotów, doszli do wniosku, że należy to wyrównać. Pytali mnie czy potem będę miał chęć sobie tą kierownicę ustawić. Jeśli bym nie wyraził ochoty pewnie by tak zostało i kierownica pozostała by na prosto. Wolałem mieć wyrównane w zawieszeniu.
_________________

 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Wiek: 77
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2014-02-22, 16:56   
 

Adam napisał/a:
Jeśli bym nie wyraził ochoty pewnie by tak zostało i kierownica pozostała by na prosto. Wolałem mieć wyrównane w zawieszeniu.


To po jakiego licha było ustawiać kolumnę kierownicy do jazdy na wprost :?:
Teraz masz promień skrętu w jednym kierunku większy a w drugim mniejszy :(
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2014-02-22, 17:15   
 

Przedewszystkim po wymianie amortyzatorów przów auta jest za wysoka .Wygląda to jak startujący samolot. Między kołem a błotnikiem jest tak duża przestrzeń ,że swobodnie mieści się cała dłoń . Patrząc na dach widać że tył dachu jest niżej niż przód .Przy tak podniesionym przodzie, auto bardzo niebezpiecznie zachowuje się w zakrętach.
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
Ostatnio zmieniony przez $SKORPION$ 2014-02-22, 17:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2014-02-22, 18:35   
 

Ale co ma sam amortyzator (jeśli jego parametry odpowiadają danemu typowi samochodu i jest do niego przeznaczony)do wysokości auta ,za wysokość chyba odpowiada sprężyna,a jeżeli jest ta sama co była ??
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2014-02-22, 18:48   
 

A ma i to dużo . Na różnych wysokościach w amortyzatorze jest umieszczony "talerzyk" na którym opiera się sprężyna. I to daje "wysokość" auta.Prosty przykład:
Postaw obojętnie jaką sprężynę na podłodze i postaw na niej jakiś ciężar np.10kg
Sprężyna się trochę ściśnie . Teraz pod tą samą sprężyną stojącą na podłodze podłóż cegłę . Połóż na niej ten sam ciężar. Sprężyna ściśnie się tak samo jak poprzednio ale........ ciężar będzie wyżej o wysokość cegły.
Cegła = różnica w wysokości zamocowania talerzyka na amortyzatorze.
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-23, 07:55   
 

lucjan napisał/a:

To po jakiego licha było ustawiać kolumnę kierownicy do jazdy na wprost
Teraz masz promień skrętu w jednym kierunku większy a w drugim mniejszy


hallo ludziska, właśnie tak nie było robione. Drążki mam wkręcone po równo a kierownice ustawiłem sobie po regulacji geometrii.

Może miałem inne parametry amortyzatorów ze względu na to, że auto oryginalnie było wyposażone w automatyczną skrzynię biegów? Jest ona cięższa od manualnej.

PS. sprawdziłem sprężyny zawieszenia. Bordówka ma 6 zwojów gdy V6 ma jeden zwój więcej. A więc to nie sprężyny - nie są od V6.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2014-02-23, 12:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-03-01, 19:39   
 

porównanie zawieszeń



przody są za wysoko?
 
 
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2014-03-02, 00:16   
 

Przody są w porządku tylko u Ciebie tył siedzi za nisko i dlatego jest takie złudzenie że przód masz za wysoko.
_________________

 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-03-02, 08:28   
 

całkiem mozliwe



Ostatnio zmieniony przez Adam 2014-03-02, 08:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-03-03, 17:07   
 

wysoko czy też nie - gania się dobrze :)

_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 30