:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Bio-ester
Autor Wiadomość
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
  WysÅ‚any: 2010-09-27, 19:04   Bio-ester
 

Zatankowałem dziś do opla Paliwo BIO , na stacji Bliska.
Jest tańsze od normalnego ON o 60gr/litrze więc dośc ciekawie.
Rocznik opla 95 , silnik 1,7 ISUZU.
Zapytałem sprzedawcę czy ludzie to tankują a ten z lekkim uśmiechem odpowiedział że " czasami ....jak się pomylą ;) ".
Do domu miałem jakieś 50km , ale zapaliłem silnik i ruszyłem.
Nie zauważyłem żadnej róznicy w pracy silnika, żadnego spadku mocy ( która jest i tak w tym aucie za mała ) , żadnej nie równej czy głośnej pracy . Silnik chodzi jak na normalnym ON a jedyną róznicą jest zapach spalin . Można go porównać do rozgrzanego oleju roślinnego.
Jak mniej więcej sprawdze jakie silnik ma spalanie to dopisze do tematu.
Zamiesciłem ta informację bo być może właściciele diesli mają obawy przed tym paliwem i nigdy nie próbowali.
Z dzisiejszych doświadczeń wynika że spokojnie można to lać. Zresztą , diesel starej konstrukcji pojedzie na wszystkim co tłuste filtrowany olej po frytkach też jak najbardziej.
A na potwierdzenie tych słów mogę napisać że ostatnio kupując części do samochodu w hurtowni ( także olejów ) , zobaczyłem na fakturze klauzulę że "zakupiony olej do smarowania łańcuchów pilarek , będzie mi służył do smarowania tych że łancuchów a nie do napędzania silników diesla ". Olej taki jest znacznie tańszy niż ON a jak wynika z tekstu powyżej , doskonale nadaje się jako paliwo ;).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2010-09-27, 19:05, w caÅ‚oÅ›ci zmieniany 1 raz  
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
ImiÄ™: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
SkÄ…d: KÅ‚odzko - DKL
WysÅ‚any: 2010-09-27, 21:25   
 

Kolega miał kiedyś Toledo 1,9 D, 93r. i jak jeździł do dziewczyny to zahaczał o Bliską i lał "to coś". Mówił, że jedyna różnica jaką czuł to zapach i większy portfel :D
_________________
Ostatnio zmieniony przez Busiek 2010-09-28, 18:56, w caÅ‚oÅ›ci zmieniany 1 raz  
 
 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
ImiÄ™: Furia Grubaska
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
WysÅ‚any: 2010-09-28, 16:55   
 

Owszem starszy diesel na wszystkim pojedzie nawet na oleju kujawskim lub innym.
Problemy będą w nowszych silnikach typu HDI itd.
Bio-diesel zawiera dużo "brudów" które przejdą przez filtr ale zatkają wtryski lub pompo-wtryskiwacze.
Jako ciekawostkę mogę powiedzieć że kiedyś miałem w pracy Mercedesa MB 100
z najstarszym chyba silnikiem 2.4D i tam fabryczna instrukcja sugerowała tankowanie
zimą benzyny w proporcjach maksymalnie 40 Pb do 60 ON .Przy czym tyczyło to się benzyny
zwykłej a nie bezołowiowej.
ostatnio spotkałem się z paliwem Bio za naszą wschodnią granicą gdzie jest ponad 30% tańszy niż ON.
Reasumując mając STARA , Ziła lub innego URSUSA można to lać do autek po 2004-2005
to będzie więcej kłopotu niż oszczędności.
_________________
RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2010-09-28, 18:47   
 

Witek S napisał/a:
dużo "brudów" które przejdą przez filtr ale zatkają wtryski lub pompo-wtryskiwacze

Może się nie znam specjalnie na filtrach, ale wydaje mi się, że filtry stosowane w dowolnym urządzeniu są najdrobniejszym ogniwem w całym łańcuchu drogi tego co jest filtrowane, właśnie po to by chronić to co mogłoby zostać uszkodzone, przez te "brudy" :D. Dlaczego więc coś co przejdzie przez filtr ma zatkać to co jest za filtrem ??
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
tomala 
Kandydat na znawcÄ™



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
SkÄ…d: Szczecin
WysÅ‚any: 2010-09-28, 19:05   
 

Tak to niestety już bywa ,że filtr z nazwy jest tylko filtrem
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
ImiÄ™: Furia Grubaska
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
WysÅ‚any: 2010-09-28, 19:52   
 

Zapraszam do lektury na stronie TVN Turbo , dział Turbo kamera było kilka przypadków
zwiÄ…zanych z "zajechaniem" wypasionych nowych furaczy z silnikiem diesla Volvo i jakieÅ›
BMW co miały przyjemność posmakować Bio-paliwa .
Były też pokazane próbki jak wygląda zwykły ON a jak BIO.
Ale jak ktoÅ› do furki za ponad 100 tys tankuje paliwo do Bizona czy Ursusa to sam sobie jest
winien.
Odnośnie filtrów to mieliśmy ten problem w GAZ-ie GAZELA ma 2 filtry i tak nie pomogło
kiepska ropa zapychała pompo-wtryskiwacze.
_________________
RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2010-09-28, 19:59   
 

Może trzeba zamontować prawdziwe filtry ? :D
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2010-09-28, 21:03   
 

Drugi dzien jazdy , zrobione koło 200km i zero problemów. Nie zauważyłem tez większego spalania.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2010-10-03, 19:55   
 

Ja cala wiosne i lato przejezdzilem na Bioestrze z Orlenu (czy to Bliska czy zwykly Orlen) a dokladniej to ze stacji ktora bierze paliwo z Orlenu. Cena ~3,6zl w owczesnym czasie. Zrobilem na nim jakies 8000km i moge sie pochwalic jakie sa efekty :)

- Renia chodzi dokladnie tak samo jesli chodzi o przyspieszenie jak i o spalanie (oczywiscie mowimy o odczuciach subiektywnych)
- Przez pierwsze kilkaset kilometrow (czasem nawet dluzej) poza zmiana zapachu spalin to brak efektow dodatkowych typu kopcenie itp. Dopiero po dluzszym czasie silnik zaczyna kopcic na niebiesko przy mocniejszym depnieciu gazu, byc moze to tez kwestia co sie zatankowalo (czy z dna zbiornika na stacji paliw itp).
- Po zatankowaniu normalnej ropy niebieski dymek znika i znowu spokoj na kilkaset kilometow po ponownym zatankowaniu Bio.
- Oczywiscie Bio nie nadaje sie na niskie temperatury i niestety slyszalem ze juz niedlugo ma zniknac jakas ulga podatkowa na biokomponenty i niestety skonczy sie niska cena tego paliwa.
Jesli sie nic nie zmieni i bedzie problem z dostepem do taniej ropy to od wiosny znowu przesiade sie na Bio.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
Ostatnio zmieniony przez Zulus 2010-10-03, 19:57, w caÅ‚oÅ›ci zmieniany 2 razy  
 
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 24