:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
40 lat fabryki Renault w Douai
Autor Wiadomość
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 47
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2460
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2010-09-29, 12:34   40 lat fabryki Renault w Douai
 

Fabryka Georges Besse w Douai (Nord-Pas-de-Calais), jedyna fabryka koncernu, w której produkuje się modele: Nowy Scenic, Nowy Grand Scenic i Nowy Megane Coupe-Cabriolet, obchodzi 40. rocznicę powstania. Fabryka w Douai jest obecnie największym we Francji zakładem przemysłowym Renault pod względem liczby pracowników (5100) i produkowanych samochodów (170 000 aut w 2009 roku). W ciągu 40 lat działalności z fabryki wyjechało ponad 9 mln pojazdów. Od 1970 roku fabryka wyprodukowała wiele z najpopularniejszych modeli marki, np. Renault 11, Renault 19 czy w ostatnich latach trzy generacje Renault Scenic.

Zakład w Douai, uruchomiony w 1970 roku powiększył potencjał przemysłowy koncernu. W okresie powojennej prosperity sprzedaż światowa Renault wzrosła dwukrotnie (nastąpiło to na przełomie lat 60. i 70.), a ówczesne moce produkcyjne nie pozwalały na zaspokojenie popytu. W latach 60. koncern zbudował więc wiele fabryk, m.in. w Valladolid (Hiszpania) w 1962 roku, w Sandouville (Francja) w 1964 roku i w Bursie (Turcja) w 1969 roku.



Renault otworzyło fabrykę w Douai, w regionie dotkniętym kryzysem przemysłu wydobywczego i włókienniczego, ze względu na korzystne położenie miasta znajdującego się w samym centrum Europy Zachodniej. Budowa rozpoczęła się 26 maja 1970 roku, a pierwszych pracowników zatrudniono już we wrześniu tego samego roku. Początkowo fabryka produkowała elementy blacharskie dla innych zakładów, a w grudniu 1974 roku rozpoczęła budowę całych pojazdów. Pierwszym samochodem, jaki zjechał z taśmy montażowej, był Renault 5. W 1976 roku, wraz z uruchomieniem produkcji Renault 14, zakład zaczął specjalizować się w produkcji średnich sedanów. W 1981 rozpoczęto produkcję Renault 9, w 1983 roku - Renault 11, w 1986 roku – Renault 21, a w roku 1988 – Renault 19. W roku 1995 fabryka rozpoczęła produkcję pierwszej generacji Megane.

Rok później zakład w Douai stał się pierwszą fabryką na świecie produkującą kompaktowy samochód jednobryłowy – Scenic pierwszej generacji. Był to samochód, który miał zrewolucjonizować rynek europejski. W latach 2003–2009 w zakładzie powstawały również modele Scenic drugiej generacji. Obecnie zakład w Douai produkuje modele: Nowy Scenic, Nowy Grand Scenic oraz Nowy Megane Coupe-Cabriolet.


Grand Scenic 2009 w Douai


Historia:
1970 rok: Powstanie fabryki w Douai.
1975 rok: Rozpoczęcie produkcji Renault 5.
1976 rok: Rozpoczęcie produkcji Renault 14.
1980 rok: Rozpoczęcie produkcji Fuego.
1982 rok: Rozpoczęcie produkcji Renault 9, który uzyskał tytuł Samochodu Roku 1982.
1983 rok: Rozpoczęcie produkcji Renault 11.
1986 rok: Rozpoczęcie produkcji Renault 21.
1988 rok: Rozpoczęcie produkcji Renault 19, który uzyskał tytuł Samochodu Roku 1990.
1993 rok: Fabryka Renault Douai otrzymuje nazwę fabryki Georges Besse.
1994 rok: Rozpoczęcie eksploatacji prasy HITACHI 5400 t.
1995 rok: Rozpoczęcie produkcji Megane.
1996 rok: Rozpoczęcie produkcji modelu Scénic, który uzyskał tytuł Samochodu Roku 1997.
1997 rok: Fabryka Georges Besse zostaje przekształcona w spółkę jawną.
2000 rok: Rozpoczęcie produkcji modelu Scenic RX4.
2002 rok: Rozpoczęcie produkcji Mégane II, 5-drzwiowego sedana. Budowa nowej blacharni i nowego zakładu woskowania (inwestycja kosztowała 500 mln euro).
2003 rok: Rozpoczęcie produkcji modeli Scenic II i Megane II Coupe-Cabriolet.
2004 rok: Wprowadzenie na rynek modelu Grand Scenic.
2006 rok: Milionowy Scenic II zjeżdża z taśmy montażowej.
2009 rok: Wprowadzenie na rynek modeli Scenic i Grand Scenic III.
2010 rok: Wprowadzenie na rynek modelu Mégane Coupe-Cabriolet.

Źródło: Renault Polska
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
marian6565ras 
Dzidziuś


Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2018-04-22, 09:04   
 

Bardzo dobrze że ta fabryka ma już 40 lat i istnieje jeszcze

_________________________________
https://www.aasapolska.pl/
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Pomógł: 2 razy
Wiek: 65
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 877
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2018-04-22, 09:17   
 

No i następna łopata dla archeologa Mariana
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1130
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2018-04-22, 09:55   
 

Skąd Ci ludzie się biorą :D
_________________
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 18 razy
Wiek: 52
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3576
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-04-22, 16:49   
 

żeby napisać ogłoszenie musisz mieć zaliczone 1 posta. U nas chyba 3 więc to nie działa ;)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 19