:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Gaśnie
Autor Wiadomość
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2012-01-21, 10:33   Gaśnie
 

Od jakiegoś czasu mam mały problem. Polega on na tym, że Renia przy zapalaniu gaśnie. Nie wiem dlaczego. Wsiadam do auta i normalnie odpala. Zaraz gaśnie i tyle (wszytko dzieje się na benzynie). Czy to jest spowodowane zmią ? Jeśli tak to dlaczego ? Nigdy nic takiego się nie działo :(
_________________
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2012-01-21, 12:52   
 

Mało danych. Odpala za każdym razem, czy tylko za pierwszym ? Jak przygazujesz, to nie gaśnie ? Sprawdzałeś czy na gazie jest ten sam objaw ? itd ...

Więcej danych Busiek, więcej danych :)
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2012-01-21, 13:14   
 

Odpala za każdym razem. Jak gazuje i puszczę pedał gazu to obroty spadają i znowu gaśnie (tak się dzieje tylko jak jest zimny). Na gazie nie gaśnie.
_________________
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2012-01-21, 13:56   
 

Zawór wolnych obrotów . W twoim wypadku jest to zawór Hitachi przykręcony w okolicach kolektora ssącego dwiema śrubami.
Taki sam występuje przy silnikach F3R np. w lagunach .
Druga rzecz to czujnik temperatury silnika i powietrza dolotowego który podaje dane do komputera wtrysku.
Trzeci element to czujnik podciśnienia. Czarna platikowa kostka w dochodzącym węzykiem i prawdopodobnie zieloną 3 pimową kostką.
Sprawdź połączenia.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2012-01-21, 17:51   
 

MaciejR21 napisał/a:
Trzeci element to czujnik podciśnienia.

Biorąc pod uwagę, że problem występuje tylko na zimnym silniku, jest to najmniej prawdopodobna przyczyna. Odpięcie kostki tego elementu, w ogóle uniemożliwia odpalenie silnika. Można kręcić do końca świata i jeden dzień dłużej ;). Odpięcie natomiast wężyka powoduje kopcenie na czarno.

Busiek napisał/a:
tak się dzieje tylko jak jest zimny

Wygląda na to, że komputer przy zimnym silniku nie uchyla zaworu wolnych obrotów. Skoro na ciepłym wszystko jest OK, to może oznaczać uszkodzenie czujnika temperatury silnika, a dokładnie płynu chodzącego. Ten w termostacie. Mógł się "zablokować" na "gorący silnik" i komputer nie widzi potrzeby otwierania zaworu wolnych obrotów na tyle ile potrzeba przy zimnym. Innymi słowy nie wchodzi w tryb ssania. Wkręć czujnik z drugiego silnika i sprawdź czy pomoże.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2012-01-21, 20:37   
 

Auto w ogóle nie chce teraz zapalić. Dopiero po jakimś czasie załapuje i szybko przełączam na gaz i wszystko jest ok.
Termostat mam nowy. Jutro wymienię i zobaczymy czy to coś pomoże.
_________________
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2012-01-21, 20:44   
 

Busiek napisał/a:
Termostat mam nowy. Jutro wymienię i zobaczymy czy to coś pomoże.

Tombog napisał/a:
Ten w termostacie.


Dokładnie rzecz ujmując w obudowie termostatu :D. Sam termostat nic do rzeczy nie ma, więc nie musisz go wymieniać, natomiast czujnik mógłbyś sprawdzić.

Busiek napisał/a:
Auto w ogóle nie chce teraz zapalić. Dopiero po jakimś czasie załapuje

Nawet jak naciśniesz gaz (otworzysz przepustnicę) ?
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2012-01-21, 20:54   
 

Jak naciskam gaz i dłużej go przytrzymam to pomału zaczyna łapać i za jakimś razem zaskakuje, ale szybko muszę przełączyć na gaz i jest ok.

P.S
Może to wina braku kalendarza klubowego na 2012r. w moim pokoju :D ?!
_________________
Ostatnio zmieniony przez Busiek 2012-01-21, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2012-01-21, 21:43   
 

Busiek napisał/a:
Może to wina braku kalendarza klubowego na 2012r. w moim pokoju

A była komenda zdejmujemy ? :P Powieś ponownie i napisz czy pomogło :twisted:

Busiek napisał/a:
Jak naciskam gaz i dłużej go przytrzymam to pomału zaczyna łapać

No jak nic zawór wolnych obrotów zamknięty. Przydałoby się XR'a podłączyć :). Jeśli masz czym, to zmierz oporność czujnika o którym pisałem na zimno i na ciepło, jak już silnik normalnie działa i podaj wartości.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2012-01-21, 22:09   
 

Wg Vikinga to komputer od gazu (u mnie Latino, który ma już 10 lat) nie włącza wtrysków. I dlatego przy próbie uruchamiania (a zapala zawsze na benzynie) nie chcą włączyć się wtryski. Czy myślicie, ze to to ???

A i nie mam kalendarza klubowego na 2012 rok :P więc nie mam co zdejmować :P (chyba, że coś laską ;))
_________________
Ostatnio zmieniony przez Busiek 2012-01-21, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-22, 07:37   
 

Busiek napisał/a:
Może to wina braku kalendarza klubowego na 2012r. w moim pokoju


i pomagaj tu takiemu.

Skoro przyjeżdzasz do Łodzi, a Tomek też ma tu zajechać, to po prostu poproś, żeby wziął ze sobą walizkę XR25 i sprawdzimy co i jak. Jest też prośba od jeszcze jednego łodzianina o sprawdzenie renaty walizką.
_________________

 
 
250PS 
Gadaczka


R25: 2.5 v6 turbo baccara
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 59
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-01-24, 00:03   
 

sprawdż ciśnienie pompy paliwa przed wtryskiwaczami co w wypadku zagazowanego autka da odpowiedż czy skroplona woda w często pustawym zbiorniku benzyny nie uszkodziła pompy.Nadmienię że wielokrotnie w takich wypadkach pompa jeszcze pracowała lecz ciśnienie było zbyt niskie. np. na wielopunkcie ok. 1.5 bara :?:
jeśli będziesz w warszawie to zegar do ciśnienia paliwa jeszcze posiadam.

Edytuj posty przy następnej okazji ;) / MaciejR21
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2012-01-24, 08:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2012-01-25, 10:42   
 

Tak sobie myślałem dzisiaj i się zastanawiam. Czy może to być wina wtrysków ?
_________________
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2012-02-07, 21:36   
 

Dziś sprawdziłem filtr paliwa i nie jest on przyczyną.
Gdy zapalam i chce żeby auto nie zgasło wciskam gaz, ale auto nie dostaje obrotów tylko lekko szarpie do np. 1,5 tys. i idzie w dól, i żeby Renia nie zgasła pedałuję gazem. Po jakimś czasie dochodzi do 2,5 - 3 tys. obrotów i przełącza się na gaz i normalnie chodzi. Niestety na benzynie cały czas gaśnie :(. W ogóle obroty nie chcą być większe niż 3 tys. i to takie szarpane jeszcze :/.
_________________
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-08, 08:05   
 

pewnie wtryski od jeżdzenia na gazie. Z tego co wiem, silniki 12v wogóle nie przepadają za gazem
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 30