:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Rządówka
Autor Wiadomość
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-21, 09:00   
 

MaciejR21 napisał/a:
Biegi 1-2-3-D nie są blokowane na lewaku , natomiast przełożenie 3-2-1 ma być blokowane.


o matko!! jak to rozumieć?

W położźeniu D dźwignia zostaje w pozostałych (3,2,1) nie chce sie ustawić tylko wraca do D
Ostatnio zmieniony przez Adam 2012-03-21, 09:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2012-03-21, 10:39   
 

Jeszcze z R na N można spokojnie przesunąć reszta jak pisze maciek bez przycisku nie da rady
_________________

 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2012-03-21, 10:48   
 

U Adasia jest taki problem ,że dźwignia z położenia 1,2,3 wraca samoczynnie na D ,tak jakby była na "gumce" :D
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
heinzu 
Częsty forowicz


Wiek: 41
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: EL
Wysłany: 2012-03-21, 16:25   
 

$SKORPION$ napisał/a:
dźwignia z położenia 1,2,3 wraca samoczynnie na D

w końcu to automat czyż nie? :D
_________________
http://img40.imageshack.u...tbannerver2.png
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2012-03-21, 21:45   
 

No to tak łopatologicznie. Wybieranie trybu skrzyni biegów jest zablokowane guzikiem w rączce dźwigni. Aby wybrać coś trzeba wcisnąć guzik, ale nie zawsze. Z R na N można przesunąć bez wciskania przycisku, tak samo z N na R i z R na 3. To gdy pociagamy drążek do siebie, a jak od siebie, do przodu to można bez przycisku z 1 na 2, z 2 na 3 i z 3 na R i tyle.
_________________

 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-14, 19:50   
 

Zabrałem się dziś za demontaż skrzyni biegów. Garaż zwolnił mi sie dopiero o 10, zanim auto ustawiłem i wszystko przygotowałem, zrobiła się "jedenasta skoro świt". Trochę sie nadłubałem, wszystko odkręcone, pozostało tylko odkręcić jedną śrubę z łapy poduszki oraz 3 śruby konwertera:



przy okazji zdemontowałem miskę olejowa skrzyni biegów. W środku czysto i bez połamanych części:



okazało się jednak, ze brak jest też kulki ustalającej ze sprężyną przy jednym z wybieraków. Musiało wypaść jak ktoś zgubił zakrętke na skrzyni i zamiast niej wkrecił śrubę:



w naprawach potowarzyszył mi kolega Jacław. W końcu i on się znudził i poszedł sobie dłubać w swoim autku:



Nie udało mi się samemu odkręcić konwertera. Prace przesuną się więc na jutro. Mają podjechać Jacek G. l Oleks do pomocy.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2012-04-14, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-15, 19:54   
 

No i wydłubane. Oczywiście z pomocą przyjaciół. Jacek G., Oleks, zajrzał też oferując pomoc Heinzu. Dzięki też za konsultacje telefoniczne dla Maćka i Grzesia. Odkręciliśmy śruby od konwertera chociaż Jacek twierdził, że nie potrzeba i że można to zrobić później. Okazało się, że jeszcze jedna śruba trzyma łapę poduszki (z obu stron są po 4 szt.), jeszcze jedna śruba trzymała się też na rozruszniku. Skrzynia nie chciała też zejść ze szpilek, opierając sie o łącznik obu kolektorów wydechu (coś w rodzaju portek od V6). W końcu się poddała po wykręceniu szpilek. Urwaliśmy tez jedną srubę na wydechu.









Zdemontowałem półosie, żeby wymienić przeguby i manżety. W miejsce oryginalnych, żeby nie rozwaliły mi się przednie łożyska, zamontowałem półosie od turbodiesla 2,1 i benzynowca 2,2. Myślałem, ze wielokliny na przegubach będą inne - ale nie - są identyczne. Czyli czterocylindrowce i V6 maja te same półosie? Oczywiście automat ma inne długości - przynajmniej lewej półosi - jest ona krótsza.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2012-04-15, 20:06, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2012-04-15, 22:27   
 

Są różne półosie. Ja miałem założoną inną i kierownica mi drgała do tego jak szybko się przyśpieszało to wszystko drgało. Z drugiej strony nałożyłem przegub i od razu zaczął się ślizgać na wieloklinie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez gzara 2012-04-15, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-06-03, 10:31   
 

Ponieważ skrzynia biegów z półosiami jeszcze nie dotarła w okolice Łodzi, staram się naprawiać inne elementy wyposażenia auta. Padło na dmuchawę od klimy.
Jakiś genialny naprawiacz - bo przecież nie uzyję tu słowa mechanik, bo mogli by sie machanicy poczuć urażeni - usiłował dostać się do wirnika z wiatrakami. Ponieważ nie potrafił zdemontować obudowy, wybił w niej po prostu otwór wielkości pięści - tyleż proste co "genialne", nieprawdaż ? Górna część obudowy jest spięta z dolną takimi blaszkowymi (widać na zdjęciu poniżej) zapinkami.



oprócz tego w widocznych wąskich szczelinach są dwa wkręty krzyżakowe. U mnie niestety nie odkręcane chyba od nowości. Ponieważ w tych szczelinach gromadzi się brud i wilgoć, łby tych wkrętów skorodowały iniemożliwiając ich odkręcenie. Górna obudowa i tak do wymiany zastosowałem więc rozwiązanie siłowe i poszło.
Wewnątrz wirnik z łopatkami, niestety zupałnie pozbawiony z obydwu stron łożysk ślizgowych. Jakby ich nigdy tam nie było.



wiatraki zdążyły wyżłobić i przeciąć dolną obudowę



Jak widać potrzebuję nieuszkodzonych elementów obudowy i samego wirnika. Nie ukrywam, że liczę tu na kolegę Andrzejk'a. :)

PS. widoczna na zdjęciach górna obudowa jest obudową z demontażu innej renówki z klimą. Tu też była połamana ale ją ktoś "pozszywał" drutem. Wygląda i tak o niebo lepiej od tej zdemontowanej z Rządówki.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2012-06-03, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2012-06-03, 22:44   
 

Wszystko można pokleić i uszczelnić. Sam mam siłowo rozebraną obudowę i złożoną na powrót. Po złożeniu takiej obudowy, zapełniam zagłębienia do śrub smarem aż po brzegi. Żaden syf mi się tam nie dostaje, a śruby są odpowiednio zabezpieczone i zakonserwowane. Polecam :). Silnika na zbyciu nie mam, ale jakieś obudowy się znajdą :)
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-06-04, 07:25   
 

Tombog napisał/a:
jakieś obudowy się znajdą


super :) wyszukaj na najbliższy weekend
_________________

 
 
heinzu 
Częsty forowicz


Wiek: 41
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: EL
Wysłany: 2012-06-04, 12:50   
 

Pamiętaj Adaś, że mam twój jeden silnik do regeneracji łożysk, tylko czasu mało...
_________________
http://img40.imageshack.u...tbannerver2.png
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-06-04, 12:56   
 

heinzu napisał/a:
Pamiętaj Adaś, że mam twój jeden silnik do regeneracji łożysk, tylko czasu mało...


szczerze mówiąc .............. wogóle nie pamiętam.
Ale dmuchawa do aut z klimą jest zupełnie inna niz do tych bez. Sam silnik także.
_________________

 
 
heinzu 
Częsty forowicz


Wiek: 41
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: EL
Wysłany: 2012-06-04, 13:19   
 

to w takim razie będę musiał się bardziej spiąć i zrobimy tego innego :)
_________________
http://img40.imageshack.u...tbannerver2.png
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-06-04, 20:45   
 

i to jest słuszna koncepcja. Silniczek mam juz wymontowany. To niemiecki Bosch więc nie powinno być problemu z częsciami (łożyskami).
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 30