Cześć!
Jestem na etapie poszukiwania jakiegoś weekendowo/wakacyjnego auta. Zacząłem się zastanawiać nad reno 25. Chciałbym, żeby auto miało siłę odpychać się od asfaltu więc raczej diesle i mikro benzyny odpadają. Czego szukać (w miarę mocnego i w miarę niezawodnego).
Jak jest z dostępnością części (nowych i używek)?
Jakie głupkowate patenty zastosowało reno w tych autach.
Jakie są różnice między rocznikami - które są lepsze?
Szukać 25 czy może olać i szukać czegoś innego (safrane, XM, ...)?
Czyli w skrócie luźna pogadanka na temat w/w wozu!
Hej. W zyciu miałem prawie wyłącznie renówki a większośc to R25.Jedyne rzeczy które mi przeszkadzają w R25 to że sprężyny z przodu nie są połączone z amorkiem.Utrudnia to wymianę amorów oraz tulei łączącej amorek z wachaczem górnym brakuje mi też spryskiwacza szyby z tyłu.Co do XM to brat miał i parę razy poleciała mu hydraulika a zwykła laweta nie była w stanie tego zabrać trzeba było szukać specyjalizowanej.
R25: Bordówka, jak zatankuje i Adam pożyczy :)
Wiek: 39 Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 113 Skąd: Holly_łódź
Wysłany: 2013-02-10, 15:55
miałem przyjemność poruszania się safranką jak się jedzie jako VIP z tyłu to jest bardzo fajnie, niestety jako kierowca jest wg mnie o bardzo ciasna w porównaniu do 25 ale to moje wrażenie i osobiście dalej polecam 25
Ja tam widzę same plusy w moim diesel-ku ,raczej nie jest dychawiczny i żwawo się odpycha od asfaltu no może po za jednym nikt z pasażerów nie morze, po ciemaku namacać klamki otwierania drzwi w wewnątrz
A cha i grzebią pod siedzeniami w poszukiwaniu wajchy od ich regulacji, oczywiście na próżno
Ostatnio zmieniony przez andrzejk 2013-02-10, 16:21, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli RENIA 25 to tylko wersja po lifcie czyli PH2
Produkowana od 1988 do 1992r.
Chodzi o części , jako właściciel obu wersji wiem co mówię.
Części mechaniczne są podobne wymienne z RENAULT Espace II - można bez kłopotu kupić oryginał lub zamiennik.
Choć wielu części już nie kupimy w kraju , zaciski hamulcowe ,listwy boczne itd.
Jednak to auto to nie AUDI 80 B3.
Silnik raczej polecam benzyna V6 - ten sam motor ma ESPACE.
Silnik nie wysilony powinien sporo kilometrów przejechać.
Spalanie w mieście 12-14l w trasie do 8 l.
Odnośnie blach - to rynek używanych jest spory.
Jeśli jednak progi , podłużnice lub podłoga jest zgniła to klops.
Elektryka , komputery itd.Jak nie działa to lepiej sobie dać spokój nikt tego nie naprawi.
Skrzynia automat jest 4 biegowy - choć ten element to loteria.
Auto z przebiegiem ponad 200 tys powinno być w miarę serwisowane bo jak nie to koszty doprowadzenia do dobrego stanu będą wysokie.
Kupno POLSKA lub Zagranica :
-za 2-3 tys w kraju to może być mina za 4-5 tys powinno mieć ręce i nogi a za 10 to powinien być ideał .Ale różnie bywa i rynek jest mały i czasami szczęście nam pomoże.
Jak autko ma w silniku jakieś patenty to też raczej odradzam.
Jak mamy większy budżet to raczej zagranica koszt 1500 - 2500 Euro coś ładnego się trafi.Co nie zmienia faktu że auta z przebiegiem poniżej 100 000 km nie kupimy za normalną kwotę.
Jak będziesz miał więcej pytań to pisz postaram się pomóc.
_________________ RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
Wielki dzięki Witku! Też bardziej myślałem o phII bo zdecydowanie ładniejsze niż I (choć dalej paskudne - ale takie właśnie ma być )
Jeśli chodzi o kwotę jaką chcę przeznaczyć to taka na coś co ma ręce i nogi (tylko czy te kilka tysięcy tyczy się także auta ze skórą i V6, Bo raczej coś takiego mnieinteresuje). Mooooooooże ciut więcej. Zdaję sobie oczywiście sprawę, że na kupnie auta koszy się nie kończą :/
Powiedzcie mi jak jest z korozją. Trzyma się to jakoś czy to taka dacia?
No i jak jest z silnikami TB bo taki mnie właśnie kusi
Zużycie paliwa podałeś jakieś chyba minimalistyczne Moje 1.8 raczej poniżej 10 nie schodzi a 9 to minimalne minimum
Jakie są guzik warte patenty i błędy konstrukcyjne w tych autach poza sprężynami/amorami?
Ja u siebie mam zacierający się silnik, psujący się wariator zmiennych faz rozrządu i dość drogie świece zapłonowe. A Wy?
Odnośnie korozji to nie jest raczej problem.
Auto ma blachy ocynkowane.
Wrażliwe są ranty tylnych błotników i te obszar na łączeniu progu z błotnikiem.
Jeśli progi i podłużnice są zdrowe nie popękane to innego problemu nie ma.
Odnośnie spalania tak V6 palą w sobotę zrobiłem ponad 600 km i średnie spalanie według komputera 8.1 l/100 km .Na autostradzie można zejść poniżej 8 .Miasto , korki ,zimny silnik to 12-14 l .
Auto nie ma patentów , kwestia mocowania przednich sprężyn do amortyzatora to raczej kwestia konstrukcji , kilka innych aut też tak ma.Każdy serwis nam amorki wymieni.Nie wiem jak często wymieniasz sprężyny i amortyzatory z przodu ale to raczej nie jest problem.bardzo dużo elementów od silnika i zawieszenia pasuje od ESPACE II.
Odnośnie jakości skóry nie wypowiadam się bo autka zawsze miałem we welurze.
Jeśli szukasz najbogatszej wersji BACCARA to masz kłopot bo ich nie ma.
Mają one też amortyzatory z regulacją twardości zawieszenia, progresywne wspomaganie oczywiście skórę i pompowane fotele.
koszty serwisowanie Baccary będą wysokie.
Auto ma bardzo dużo elektryki (szyby,lusterka,fotele,licznik,zegary,radio,termometr,komputery,domykanie bagażnika) i elektroniki.jak się na tym nie znasz to nie kupuj niedziałającej bo nikt ci tego nie naprawi.
_________________ RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
BACCARA to full opcja .Tak jednorożec.
Skóra była w wielu wersjach ktoś sobie zażyczył skóry do V6 a inny do TD.
Silnik V6 ma rozrząd na łańcuchu - czyli bezobsługowy.
Spalanie proszę się zapoznać z danymi producenta :
Co by nie było że wciskam jakieś opowieści z krainy mchu i paproci.
Godna polecenia jest wersja:
V6 Turbo
(B29G)
Pali minimalnie więcej ale jakie osiągi.
_________________ RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
A powiecie mi jeszcze w skrócie co było mniej więcej na wypasie poszczególnych wersji?
I czy 2.5 TURBO było w phII? I czy każda wersja gada bo dla mnie to podstawa w tym aucie
I czy... zaraz coś jeszcze wymyślę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum