:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakie 25?
Autor Wiadomość
omron8 
Gadaczka


Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 33
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2013-02-10, 13:19   Jakie 25?
 

Cześć!
Jestem na etapie poszukiwania jakiegoś weekendowo/wakacyjnego auta. Zacząłem się zastanawiać nad reno 25. Chciałbym, żeby auto miało siłę odpychać się od asfaltu więc raczej diesle i mikro benzyny odpadają. Czego szukać (w miarę mocnego i w miarę niezawodnego).
Jak jest z dostępnością części (nowych i używek)?
Jakie głupkowate patenty zastosowało reno w tych autach.
Jakie są różnice między rocznikami - które są lepsze?
Szukać 25 czy może olać i szukać czegoś innego (safrane, XM, ...)?

Czyli w skrócie luźna pogadanka na temat w/w wozu! :D
 
 
Xysiek 
Dzidziuś


R25: 1995,TI,J7R726,B294,1991
Imię: niebieska
Wiek: 62
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-10, 13:47   
 

Hej. W zyciu miałem prawie wyłącznie renówki a większośc to R25.Jedyne rzeczy które mi przeszkadzają w R25 to że sprężyny z przodu nie są połączone z amorkiem.Utrudnia to wymianę amorów oraz tulei łączącej amorek z wachaczem górnym brakuje mi też spryskiwacza szyby z tyłu.Co do XM to brat miał i parę razy poleciała mu hydraulika a zwykła laweta nie była w stanie tego zabrać trzeba było szukać specyjalizowanej.
 
 
mrmellon 
Starszy starszak



R25: Bordówka, jak zatankuje i Adam pożyczy :)
Wiek: 39
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 113
Skąd: Holly_łódź
Wysłany: 2013-02-10, 15:55   
 

miałem przyjemność poruszania się safranką :) jak się jedzie jako VIP z tyłu to jest bardzo fajnie, niestety jako kierowca jest wg mnie o bardzo ciasna w porównaniu do 25 :) ale to moje wrażenie i osobiście dalej polecam 25 :)
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-02-10, 16:09   
 

Ja tam widzę same plusy w moim diesel-ku ,raczej nie jest dychawiczny i żwawo się odpycha od asfaltu no może po za jednym nikt z pasażerów nie morze, po ciemaku namacać klamki otwierania drzwi w wewnątrz :mrgreen:
A cha i grzebią pod siedzeniami w poszukiwaniu wajchy od ich regulacji, oczywiście na próżno :twisted:
Ostatnio zmieniony przez andrzejk 2013-02-10, 16:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
omron8 
Gadaczka


Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 33
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2013-02-11, 09:18   
 

Co do diesli to sprawdzają się na co dzień ale ja szukam ...hmmm... czegoś trochę wyjątkowego, raz na dwa tygodnie. Mocną benzyną się fajnie jeździ :D
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-02-11, 09:22   
 

omron8 napisał/a:
Co do diesli to sprawdzają się na co dzień ale ja szukam ...hmmm... czegoś trochę wyjątkowego, raz na dwa tygodnie. Mocną benzyną się fajnie jeździ :D

No racja :)
 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
Imię: Furia Grubaska
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-02-11, 13:10   
 

Jeśli RENIA 25 to tylko wersja po lifcie czyli PH2
Produkowana od 1988 do 1992r.

Chodzi o części , jako właściciel obu wersji wiem co mówię.
Części mechaniczne są podobne wymienne z RENAULT Espace II - można bez kłopotu kupić oryginał lub zamiennik.
Choć wielu części już nie kupimy w kraju , zaciski hamulcowe ,listwy boczne itd.
Jednak to auto to nie AUDI 80 B3.
Silnik raczej polecam benzyna V6 - ten sam motor ma ESPACE.
Silnik nie wysilony powinien sporo kilometrów przejechać.
Spalanie w mieście 12-14l w trasie do 8 l.
Odnośnie blach - to rynek używanych jest spory.
Jeśli jednak progi , podłużnice lub podłoga jest zgniła to klops.
Elektryka , komputery itd.Jak nie działa to lepiej sobie dać spokój nikt tego nie naprawi.
Skrzynia automat jest 4 biegowy - choć ten element to loteria.
Auto z przebiegiem ponad 200 tys powinno być w miarę serwisowane bo jak nie to koszty doprowadzenia do dobrego stanu będą wysokie.
Kupno POLSKA lub Zagranica :
-za 2-3 tys w kraju to może być mina za 4-5 tys powinno mieć ręce i nogi a za 10 to powinien być ideał .Ale różnie bywa i rynek jest mały i czasami szczęście nam pomoże.
Jak autko ma w silniku jakieś patenty to też raczej odradzam.
Jak mamy większy budżet to raczej zagranica koszt 1500 - 2500 Euro coś ładnego się trafi.Co nie zmienia faktu że auta z przebiegiem poniżej 100 000 km nie kupimy za normalną kwotę.

Jak będziesz miał więcej pytań to pisz postaram się pomóc.
_________________
RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
 
 
omron8 
Gadaczka


Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 33
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2013-02-11, 13:42   
 

Wielki dzięki Witku! Też bardziej myślałem o phII bo zdecydowanie ładniejsze niż I (choć dalej paskudne - ale takie właśnie ma być :))
Jeśli chodzi o kwotę jaką chcę przeznaczyć to taka na coś co ma ręce i nogi (tylko czy te kilka tysięcy tyczy się także auta ze skórą i V6, Bo raczej coś takiego mnieinteresuje). Mooooooooże ciut więcej. Zdaję sobie oczywiście sprawę, że na kupnie auta koszy się nie kończą :/
Powiedzcie mi jak jest z korozją. Trzyma się to jakoś czy to taka dacia?
No i jak jest z silnikami TB bo taki mnie właśnie kusi :)
Zużycie paliwa podałeś jakieś chyba minimalistyczne :) Moje 1.8 raczej poniżej 10 nie schodzi a 9 to minimalne minimum :)

Jakie są guzik warte patenty i błędy konstrukcyjne w tych autach poza sprężynami/amorami?
Ja u siebie mam zacierający się silnik, psujący się wariator zmiennych faz rozrządu i dość drogie świece zapłonowe. A Wy?
 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
Imię: Furia Grubaska
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-02-11, 18:41   
 

Odnośnie korozji to nie jest raczej problem.
Auto ma blachy ocynkowane.
Wrażliwe są ranty tylnych błotników i te obszar na łączeniu progu z błotnikiem.
Jeśli progi i podłużnice są zdrowe nie popękane to innego problemu nie ma.
Odnośnie spalania tak V6 palą w sobotę zrobiłem ponad 600 km i średnie spalanie według komputera 8.1 l/100 km .Na autostradzie można zejść poniżej 8 .Miasto , korki ,zimny silnik to 12-14 l .
Auto nie ma patentów , kwestia mocowania przednich sprężyn do amortyzatora to raczej kwestia konstrukcji , kilka innych aut też tak ma.Każdy serwis nam amorki wymieni.Nie wiem jak często wymieniasz sprężyny i amortyzatory z przodu ale to raczej nie jest problem.bardzo dużo elementów od silnika i zawieszenia pasuje od ESPACE II.
Odnośnie jakości skóry nie wypowiadam się bo autka zawsze miałem we welurze.
Jeśli szukasz najbogatszej wersji BACCARA to masz kłopot bo ich nie ma.
Mają one też amortyzatory z regulacją twardości zawieszenia, progresywne wspomaganie oczywiście skórę i pompowane fotele.
koszty serwisowanie Baccary będą wysokie.
Auto ma bardzo dużo elektryki (szyby,lusterka,fotele,licznik,zegary,radio,termometr,komputery,domykanie bagażnika) i elektroniki.jak się na tym nie znasz to nie kupuj niedziałającej bo nikt ci tego nie naprawi.
_________________
RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
 
 
omron8 
Gadaczka


Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 33
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2013-02-11, 18:46   
 

Amorkom z regulacją twardości mówię stanowcze nie!! :) Nie stać mnie :/
Skóra tylko w baccarze była?
Jak mówisz, że Ci V6 tyle piję to elegancko :)
 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
Imię: Furia Grubaska
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-02-11, 18:57   
 

BACCARA to full opcja .Tak jednorożec.
Skóra była w wielu wersjach ktoś sobie zażyczył skóry do V6 a inny do TD.
Silnik V6 ma rozrząd na łańcuchu - czyli bezobsługowy.
Spalanie proszę się zapoznać z danymi producenta :

http://www.renault25.eu/auto.php?show=5

Co by nie było że wciskam jakieś opowieści z krainy mchu i paproci.
Godna polecenia jest wersja:
V6 Turbo
(B29G)
Pali minimalnie więcej ale jakie osiągi.
_________________
RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-11, 18:58   
 

Witek S napisał/a:
Mają one też amortyzatory z regulacją twardości zawieszenia


moja nie ma

omron8 napisał/a:
Skóra tylko w baccarze była?


nie - nie tylko w Baccarze. Ale tylko w Baccarze skóry mają pompowanie foteli. Na ogół skóry są bez tego



(TXI ma pompowanie ale w fotelach welurowych).

Ostatnio zmieniony przez Adam 2013-02-11, 19:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
omron8 
Gadaczka


Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 33
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2013-02-11, 19:32   
 

A powiecie mi jeszcze w skrócie co było mniej więcej na wypasie poszczególnych wersji?
I czy 2.5 TURBO było w phII? I czy każda wersja gada bo dla mnie to podstawa w tym aucie :)
I czy... zaraz coś jeszcze wymyślę ;)
 
 
omron8 
Gadaczka


Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 33
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2013-02-11, 19:33   
 

Turbo widzę że było :)
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-11, 20:28   
 

było. Poczytaj sobie tutaj: http://www.renault25.eu/auto.php?show=3

i nie pisz posta pod postem. Edytuj poprzedni jak chcesz coś dopisać.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 30