:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakie 25?
Autor Wiadomość
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2013-02-11, 23:35   
 

Witek nie przesadzaj, że nikt tego nie naprawi. Są ludzie na forum i zawsze jak coś to chętnie pomogą. Znajdą się też jacyś mechanicy, którzy znają się na "Reniach". Nie strasz aż tak naszego nowego gościa ;)
_________________
 
 
 
omron8 
Gadaczka


Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 33
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2013-02-11, 23:53   
 

Ależ ja się wcale nie boję :D No ale prawda jest taka, że raczej chciałbym się cieszyć w pełni działającym autem a nie rzucać kuwami na prawo i lewo.
Co do postów to myślałem że się same skleją. Raczej nie chodzi mi o ich nabijanie. Chyba, że można wygrać pralkę ;)

Czyli reasumując: auto jest świetne, nie psuje się i jest odporne na rudą.

Ehhhh... Coraz bardziej zaczyna mi się podobać ten wóz ;)
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2013-02-12, 00:19   
 

Jeśli auto nie było nigdzie bite itp. to nie ma prawa gnić !!!
Jedynymi fragmentami, które mogą gnić są to części, o których wspomniał wyżej kolega Witek.S. (czas robi swoje)
Z czystym sumieniem mogę przyznać, że każdy kto wchodzi pod moją Renię to pierwsze słowa jakie mówi to, że nadwozie jest w bardzo ładnym stanie i brak korozji. Trzeba trochę dbać i problemu nie będzie.
Ja zawsze przed zimą (najczęściej pod koniec sierpnia) wjeżdżam Renią na kanał i robię przegląd. Jeśli widzę jakieś punkty, które mnie niepokoją to je starannie czyszczę i zamalowuję odpowiednią farbą.

A... i jeśli chodzi o posty to od razu muszę Cię uspokoić. Adam nie da sobie wyrwać tej "Frani" ;) hehe
_________________
Ostatnio zmieniony przez Busiek 2013-02-12, 00:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-02-13, 09:54   
 

Co do wersji V6 Turbo to owszem , zbiera sie to dośc ciekawie ale jest to model bardzo rzadki !!!!!!
A jak ktoś ma już taki silnik to zazwyczaj nie jeździ nim jak emeryt co przekłada się na zużycie tego silnika.
Jeśli padnie wał a tak bywa najcześciej w tych silnikach , to możesz się z nim pożegnać . Wątpliwe żebyś znalazł gdzieś używkę a nowy zabije Cię ceną na miejscu.
Co do wszystkich wersji , to dość szybko wybijają się przednie łączniki stabilizatora na naszych drogach . Mają też mało ciekawe mocowanie które trzeba zakupić w ASO. Nie jest to na szczęście drogi interes.
Coraz mniej dostępne sa niektóre elementy wydechu.
Ciężko dostać chłodnicę cieczy do V6 , a o chłodnicy do klimy można zapomnieć . Jeśli są gdzieś jeszcze nowe to tylko u jakiegoś dystrybutora Producent w danii już nie ma. Nasz Admin kupił ostatnią ;).
Oczywiście klima chodzi na czynniku R12 i nie ma co liczyć na łatwą przeróbkę na R134a. Koszt dobrej przeróbki to koło 2000zł.
Korozję można znaleźć w okolicach kielichów przednich , zazwyczaj każdy egzemplarz ją posiada. Auta sprowadzone z francji mogą to ujawnić nieco później . Zazwyczaj jej nie widać w początkowej fazie ale jest pod masą plastyczną.
Poprostu nikt przy konserwacji nie zdejmuje błotników i sprężyn żeby to porządnie zabezpieczyć.
Tak poza tym to zdarzają sie typowe usterki i zużycia jak w każdym wiekowym aucie .
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
omron8 
Gadaczka


Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 33
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2013-02-13, 11:29   
 

Dziękuję Wam za posty!
Ehhh zapomniałem o tej nieszczęsnej klimie... Jak sobie z tym radzicie?
Tym wałem to mnie przestraszyłeś :( Tak z ciekawości, jest on azotowany, czy tak się zaciera, że do szlifu się nie nadaje? Jak jest w innych silnikach z panewkami?
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-13, 13:34   
 

omron8 napisał/a:
Jak jest w innych silnikach z panewkami?


silnik 12 zaworowy (2 litry) jest też dość delikatny. Nie lubi gazu i przegrzewania. Jest to konstrukcja bazująca na poprzednich czterocylindrówkach ale chyba niedopracowana, później w safrane zwiększono pojemność z 2,0 do 2,2 litra i troszkę go poprawiono.
Najbardziej trwałe to silniki: benzynowy 2,2 oraz diesel 2,1
Ostatnio zmieniony przez Adam 2013-02-13, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
omron8 
Gadaczka


Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 33
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2013-02-13, 13:56   
 

A jak się spisują V-szóstki wolnossaki?
 
 
heinzu 
Częsty forowicz


Wiek: 41
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: EL
Wysłany: 2013-02-13, 16:53   
 

omron8 napisał/a:
jest on azotowany, czy tak się zaciera, że do szlifu się nie nadaje?

ja słyszałem że pękają...

MaciejR21 napisał/a:
Oczywiście klima chodzi na czynniku R12 i nie ma co liczyć na łatwą przeróbkę na R134a. Koszt dobrej przeróbki to koło 2000zł.

tak z ciekawości - w czym różnica?
_________________
http://img40.imageshack.u...tbannerver2.png
 
 
 
omron8 
Gadaczka


Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 33
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2013-02-13, 17:38   
 

[quote]ja słyszałem że pękają... [quote]


Łooo kuwa! O takich hecach to nie słyszałem :P

Wszystkie R25 latały na R12??
Ostatnio zmieniony przez omron8 2013-02-13, 17:40, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-13, 19:06   
 

omron8 napisał/a:
Wszystkie R25 latały na R12??


Wszsystkie. Espace II pod koniec produkcji latały już na nowym czynniku. Nowy jest bardziej agresywny, zjada wszystkie uszczelki i rozszczelnia układ. Inna jest też sprężarka.
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-02-13, 20:25   
 

Wały pękają ale częściej robią się takie owale że nie da się już go stoczyć . Trzeba ew. napawać itd. , ale to już wieksza zabawa
Jest przypuszczenie że moga pasowac wały z wolnossacgo V6 2,7l , bo blok te silniki mają taki sam . Jest to jednak także rzadki silnik i występował tylko w Ph1.

Odnośnie klimy to rozpisywałem sie nie raz nie dwa na forum więc wystarczy poszukać .
Klimę w R25 można uruchomić i używać jednak wymaga to także pewnych nakładów finansowych aby była ona szczelna, bo w razie ucieczki czynnka , trzeba zrobić kilkaset km albo dużo się naszkać żeby znaleźć odpowiedni czynnik ;).
Jest on za to dostępny za wschodnią granicą i gdyby ktoś miał tam jakieś rozeznanie co do rynku to chętnie zakupię butlę czynnika R12 . Na wschodzie jest on tani o ogónie dostępny.

Zwykłe V6 , czyli Z7W 2849cm2 , w zasadzie są bezawaryjne. Nie należy ich tylko przegrzać ale jeśli jest sprawny układ chłodzenia to nie ma z tym problemu ( dwa dwubiegowe wentylatory). Rozrząd łańcuchowy , wtrysk fullgroup , bez zbędnych bajerów. Mój w październiku przekroczył 300tyś

i ma się dobrze , choć był przytarty przez poprzedniego właściciela właśnie z powodu przegrzania i czasami daje to o sobie znać podczas upałów. Jako że mam automat pali to 12litrów gazu na 100 , przy ok. 120km/h i około 10litrów Pb .
W mieście koło 14-16PB a gazu nei sprawdzam .
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2013-02-13, 20:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
omron8 
Gadaczka


Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 33
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2013-02-13, 20:56   
 

Hehehe! Przekręcony licznik po 300 tysiącach :D Francuzi chyba nie przewidywali, że auto tyle przejedzie :P
Skoro mówisz, że na wschodzie nie ma problemu z r12 to mnie uspokoiłeś! Specjalnie daleko na UA nie mam więc luuuuz. Ale muszę się jeszcze popytać znajomych Ukraińców żeby w razie czego lipy nie było.
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-02-13, 21:19   
 

Pamiętaj w takim razie o mnie , nawet jak nie zdecydujesz się czy nie znajdziesz R25 ;).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
omron8 
Gadaczka


Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 33
Skąd: lubelszczyzna
Wysłany: 2013-02-13, 21:35   
 

Nie wiem jak jest z przewozem takich butli przez granicę :P Pomyślałem o wyjeździe samochodem bo tam na wczasy wybieram.
Jak nie zapomnę to się zapytam znajomego w Pszczynie czy nie mają czegoś na czarną godzinę ;)

Widzę, że w Żabojadowie mają trochę tych aut. Ale jak kiedyś tagory szukałem to nawet u nich lipton.
Ostatnio zmieniony przez omron8 2013-02-13, 21:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-02-14, 09:25   
 

Z czarną godziną to ja sobie jeszcze poradzę , gorzej z zapasem ;)
Kiedyś napełniałem w Pszczynie jak jeszcze sie nie zajmowałem klimą osobiście , i kosztowało mnie to 250zł , gdzie po krótkim czasie czynnik uciekł bo układ był nie do końca szczelny.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 30