:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Ssanie nie współpracuje
Autor Wiadomość
PePe 
Raczek


Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-11-22, 17:00   Ssanie nie współpracuje
 

Renault 25 2.0 GTS

Witam
Opis problemu: Normalna procedura odpalania - przed odpalaniem wciskam pedał gazu i puszczam. Auto nie chce odpalić, odpala dopiero gdy naciskam gaz podczas odpalania, po odpaleniu nie wskakuje na wysokie obroty, lecz na ~1500 i odrazu spadają i auto gaśnie. Czyli ssanie nie działa. Próbowałem porobić coś przy gaźniku ale wszystko na nic. Dużo linków z downloadu nie działa, jest może gdzieś bardzo dokładny schemat gaźnika? Instrukcja, cokolwiek? Dzięki z góry za pomoc.

Gaźnik przy pracującym silniku. Klapki uchylone czyli ssanie nie chodzi.


Rozebrany gaźnik





Brakuje tu części?
Ostatnio zmieniony przez PePe 2014-11-22, 17:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
250PS 
Gadaczka


R25: 2.5 v6 turbo baccara
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 59
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-11-22, 20:11   
 

1. klapy przed uruchomieniem mają być zamkniete-po jednokrotnym kopniaku w gaz 2.po uruchomieniu muszą się uchylić za sprawą działającej membramy korektora ssania widocznej na 1-szym zdjęciu pod trójkątnym dekielkiem po prawej stronie gażnika 3.jeśli nie trzyma obrotów na ssaniu a klapy są podczas pracy na zimno uchylone to w tym momencie mieszanka jest zbyt uboga. 4.wzbogacić skład poprzez wkręcenie śruby reg. znajdującej się w tego trójkątnego dekielka -etapami ,o jeden obrót jeśli jeszcze gąsnie -odrugi obrót 5.prze niskich temp.wskazane jest też do pięciu kopniaków w gaz przed uruchomieniem.Powodzenia
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 77
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2014-11-22, 20:38   
 

250PS napisał/a:
5.prze niskich temp.wskazane jest też do pięciu kopniaków w gaz przed uruchomieniem

Może się mylę ale to nie jest Polonez ani 125p i prawdopodobnie nie posiada pompki przyśpieszenia :?:
Porozkręcałeś gaznik ale nie zajzałeś do automatycznego ssania,przed piętnastu laty zięć posiadał renówkę z gażnikiem ale tam występował odwrotny problem że automat po osiągnięciu temp.silnika nie wyłączał ssania :(
Radziłbym rozebrać ssanie i przedmuchać otworki :)
Ssanie jak zaznaczone na fotce.nie musisz zdejmować węży płynu chłodzącego.


Powodzenia :!:
 
 
odiz 
Starszy starszak


R25: 1995,GTS,B297,1984
Imię: żaba
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 136
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-11-22, 20:57   
 

Miałem ten silnik i gaźnik Weber. Serwisowałem go na Omulewskiej w W-wce.Z tego co pamiętam to 2 przewody doprowadzają ciecz do obudowy gaźnika a tam jest takie suwadło bimetaliczne w kształcie sprężyny . Ta sprężyna ma taki ząbek,która ustawia środek gaźnika na większą dawkę paliwa czy ustawienia przepustnicy?
.Nawet kiedyś po czyszczeniu wracałem bo ssanie nie chodziło-ten ząbek się zsunął.. Wtedy gość pokazał jak ustawiać(3 śrubki na obudowie i obracając w lewo i w prawo )na lato(mało wspomagania-czy zima-na większej ciepłocie silnika wejście silnika bez ssania). Kąt to dosłownie 15-30 stopni!!!. A pompka przyspieszająca jest bo mi kiedyś membranę wymieniał.
_________________
odiz
Ostatnio zmieniony przez odiz 2014-11-22, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
250PS 
Gadaczka


R25: 2.5 v6 turbo baccara
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 59
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-11-22, 22:46   
 

pompka przyspieszacza przed nosem na środku zdjęcia
 
 
250PS 
Gadaczka


R25: 2.5 v6 turbo baccara
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 59
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-11-22, 22:52   
 

mam nadzieję że nie posiałeś dyszy 1-szego pszelotu dużych obrotów bo jej nie widać na żadnym zdjęciu
 
 
250PS 
Gadaczka


R25: 2.5 v6 turbo baccara
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 59
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-11-22, 22:53   
 

oczywiście mowa o dyszy powietrza tej nad rurką emulusyjną
 
 
250PS 
Gadaczka


R25: 2.5 v6 turbo baccara
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 59
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-11-22, 22:57   
 

oczywiście mowa o dyszy powietrza tej nad rurką emulusyjną
 
 
PePe 
Raczek


Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-11-23, 23:24   
 

Panowie, wszystko lipa. Skoczę się do mechanika.
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 77
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2014-11-24, 09:37   
 

PePe napisał/a:
Panowie, wszystko lipa. Skoczę się do mechanika.


Skacz skacz mechanik na pewno rozwiąże problem :D
Tylko nie zapomnij nas powiadomić o efektach :D
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-11-24, 10:32   
 

oddaj gaznik do regeneracji i skonczy sie problem.wymienia ci wszystkie uszczelki ,membramki ,wytulejuja ośke przepustnicy,wyczyszcza kanaliki z nagaru i usawia do danych fabrycznych.po tylu latach było by to wskazane.ja bym zaczał od tego.jezeli gaznik nie bedzie drozny to mechannik tez nie pomoze
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-11-24, 17:42   
 

cały czas mowa jest o urządzeniu ssania, to jest zupełnie inny mechanizm zamontowany na gaźniku. Muszę poszukać mojego gaźnika
_________________

 
 
PePe 
Raczek


Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-11-24, 22:17   
 

Adam, wiem. Pan mechanik, stary renówkarz tylko zrobił smutną minkę i powiedział że poszuka jakiś gaźników lub samego urządzenia ssania. Jutro skoczę do Pana specjalisty od gaźników zobaczę co on powie. Ogólnie gaźnik mechanicznie sprawny i to urządzonko też więc pewnie się coś zapchało.
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-11-25, 09:44   
 

PePe napisał/a:
to urządzonko też


gdyby było sprawne to by nie było problemu. Stawiam na uszkodzenie bimetalu w środku
_________________

 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
Imię: Furia Grubaska
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-11-25, 11:34   
 

Jako były właściciel tego autka coś podpowiem.
Auto miało odwieczny problem z gaźnikiem i wolnymi obrotami.
Poprzedni właściciel był starszą osobą i bardzo oszczędną i zaczął majstrować przy gaźniku.
Udało się wszytko rozregulować i auto trafiło do warsztatu .
Później już za mojej kadencji było 2 razy regulowane choć działało różnie.
Miało być cacy ale na zimnym silniku obroty były za duże lub za małe - choć dało się z tym
żyć.
_________________
RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 30