:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Babcia
Autor Wiadomość
Formel 
Częsty forowicz


R25: ph1'86 V6 Turbo, Baccara 2.9, 90'
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 202
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-24, 13:27   Babcia
 

Witam serdecznie forumowiczów, jako świeżak wypadałoby się najpierw zaprezentować.
Otóź, od około tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Renaty 2.1 td, z 1990 roku. Wersja to chyba trim2, bo od bazowej odróżniają ją tylko elektroczne szyby, welur i lakierowane zderzaki.
Komentarze mojego grona towarzyskiego były wyjątkowo entuzjastycznie po obwieszczeniu informacji o kupnie:
"Czy Cie już totalnie po^&@%ło??!", "Jak mogłeś zamienić beemke na to gówno?", "Nic w tym nie widze, brzydka jak noc", "Tę lawetę co na niej przyjechała, mogłeś dokupić na zaś", "Renault jest dla pedałów". Dodatkowo ojciec mojej partnerki, podobno zaraz po dowiedzeniu się o moim zakupie, poszedł z nią poważnie porozmawiac czy aby na pewno jest przekonana o swoim życiowym wyborze :D Generalnie została mi przypięta
łatka świra, bo kupuje stare francuzy a nie Audi. Czyli standard :)
Auto nabyłem w dość nietypowy sposób. Mój wujek mieszkający we Francji od wielu lat, kupił ją jako 3-latkę. Jeździł nią 17 lat i po prostu odstawił w krzaki. Zeby było ciekawiej, co kilka miesięcy regularnie ją odpalał i coś przy niej robił. Pewnie jako mechanik nie mógł sobie odmówić tych przyjemności. Przyszedł czas,że pod naciskami żony musiał się pozbyć grata z ogródka i zaproponował mi zbym zgarnął ją do Polszy i uratował od złomowania. Niedługo potem Renia wraz z hangarem części (wujek pracował w serwisie Renault)stanęła na moim podwórku. Łzy radości i jedno wielkie "nareszcie".
Na mój gust Renata jest w zadowalającym stanie. Silnik odpala "od kopa", skrzynia precyzyjnie chodzi, nie zgrzyta i nie wyje. Zawieszenie w znośnym stanie(wg mnie są dowymiany tylne spręzyny - coś za nisko jej dupsko siedzi), elektryka w wiekszości ok, karoseria i podwozie zdrowe. Ma oczywiście typowe bolączki od długiego postoju - do roboty są hamule, wnętrze ma poodklejane, odstające boczki oraz przerdzewiały wydech w kilku miejscach. Oprocz tego do wymiany silniczek od wycieraczek oraz cos jest z nawiewem - może szczotki juz się skonczyły i kilka ognisk rdzy na karoserii. Autko podobno bezwypadkowe, ale tylne prawe drzwi mają inny odcień - moze stłuczka. Generalnie fura "od dziadka" z minusem.
Jestem żółtodziobem jeśli chodzi o ten samochód i mechanikę ogólnie. Mam jednak wsparcie rodziny, gdzie od kiedy pamietam przewijały się R25, R9/11, R18 oraz sporo zapału :D
Mam nadzieję, że mogę trochę liczyć także na was, wszak nie ma lepszych speców od 25 w kraju ;)
Niestety przez sesję na uczelni nie mialem czasu się nią zając, ani nawet dobrze obfotografować.
 
 
andrzejk 
Spełniony forowicz


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 471
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2015-01-24, 15:59   
 

Witam :D :D
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 51
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3476
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-01-24, 17:31   
 

Witamy na forum. Wsparcie u nas oczywiście znajdziesz - tak samo jak sporą bazę części zamiennych. Takiego Turbo_D żeśmy kiedyś rozmontowali osobiście:

https://picasaweb.google.com/adawej/R25ZPabianic

Czekamy na dalsze informacje o postępie prac przy autku.
Ostatnio zmieniony przez Adam 2015-01-24, 17:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Wiek: 71
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2015-01-24, 17:33   
 

Witam w gronie :)
formel napisał/a:
Jestem żółtodziobem jeśli chodzi o ten samochód i mechanikę ogólnie. Mam jednak wsparcie rodziny, gdzie od kiedy pamietam przewijały się R25, R9/11, R18 oraz sporo zapału
Mam nadzieję, że mogę trochę liczyć także na was,

Na pewno możesz na nas liczyć podpowiemy,doradzimy i pomożemy :)
 
 
TomiLee84 
Gadaczka


R25: R21, F3N, 1,7b/g 1992
Imię: RENIA
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 145
Skąd: ursynów
Wysłany: 2015-01-24, 19:42   
 

Są jeszcze "dobrzy ludzie" na świecie.
Gratuluję zakupu i życzę wytrwałości.
_________________
R21-mój własny kwadrat
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1063
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2015-01-24, 20:43   
 

Witamy serdecznie i zapraszamy na jakiś spot bądź zlot :).
Jak będę u siostry w Gdańsku to się zgadamy :).

Co do sprężyn to Renie tak mają, że im te tyłki dość nisko stoją, ale nie widzimy jak jest u Ciebie więc do końca tego stwierdzić nie możemy.
_________________
 
 
 
Formel 
Częsty forowicz


R25: ph1'86 V6 Turbo, Baccara 2.9, 90'
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 202
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-25, 20:34   
 

Dzięki za pomoc ;) W przyszlym tygodniu porobie jakieś porzadne foty. Wtedy bedzie juz po przeglądzie i bede mogl wiecej przy niej pogrzebać. Ogólnie widzę, że reprezentacja Pomorza to tutaj jest słabiutka...
Ostatnio zmieniony przez Formel 2015-01-25, 20:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 51
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3476
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-01-26, 07:35   
 

formel napisał/a:
Ogólnie widzę, że reprezentacja Pomorza to tutaj jest słabiutka...


w Goleniowie jest podobny Turbo_D

_________________

 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Wiek: 56
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 690
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-26, 11:09   
 

:D

jest ,jest , ale to już zach-pom.
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 542
Skąd: Łodź
Wysłany: 2015-01-26, 21:22   
 

Witaj w doborowym gronie, wsparcie masz 100% - na dieselach zjedliśmy zęby :) 8) :P
 
 
Formel 
Częsty forowicz


R25: ph1'86 V6 Turbo, Baccara 2.9, 90'
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 202
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-25, 15:35   
 

Renia na chwile obecną jest w posiadaniu mojego brata. U mnie była przez ponad 2 lata i w tym czasie zostało zrobione:
- Nowa chłodnica z osprzętem
- Wymienione oświetlenie wnętrza
- Odświerzone zamki
- Nowe  świece żarowe
- Nowe amortyzatory(wszystkie) i tylne sprężyny
- Końcówki drążków, tuleje, klocki itp
- Blacharka - zregenerowany próg, wspawane nowe krawędzie tylnych błotników, konserwacja "barankiem"
I jeszcze jakieś drobne sprawy, których teraz nie pamiętam.
Auto od czasu przyjazdu do Polski nastukało ponad 50 000 km, sprawiło problem TYLKO RAZ, jak poszedł przewód hamulcowy i nie bardzo można było jechać dalej, gdyż było to w centrum Gdyni. Byłem nią 2 razy na Woodstocku, zwiedziłem całe Mazury, byłem 2 razy na naszym zlocie i we Wrocławiu.
W tej chwili samochód przy -10 C odpala od kopa, prawie nie kopci (trochę przy ostrym dodawaniu gazu), prowadzi się sztywno i pewnie, nic w nim nie stuka i nie buczy. posiada tylko niewielkie wypierdki rdzy nad progiem pod tą chromowaną listwą, ale to czysta kosmetyka - poza tym blacharka jest bez zarzutu.
Łączny koszt napraw i części to około 3000 zł co razem z przywiezieniem i zarejestrowaniem itp dało jakies 5.5 tysiąca. Samochód jest obecnie gotowy do dalekich tras, sprawdzony, i służy do codziennej kompletnie bezproblemowej jazdy mojemu bratu. Co prawda lakier i niektóre elementy wnętrza trochę straszą, ale nie ma ten sprżet służyć do wyrywania panienek :P Zaznaczam, że szacunkowo auto ma ponad 500 000 km przebiegu i ani myśli klęknąć.
_________________
"Gdy ktoś staje się potworem, zrzuca z siebie ciężar bycia człowiekiem" - Hunter S. Thompson
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1063
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2017-01-25, 16:07   
 

Czekamy więc na pojawienie się Twojego brata na Forum :D
_________________
 
 
 
Mirek 
Młodszy starszak


R25: 2.o TXi 1991, 2.1TD 1989.Ford T
Wiek: 63
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 82
Skąd: Wrocław -Wałbrzych
Wysłany: 2017-01-25, 17:16   
 

Formel czyta się to z zapartym tchem...jak wiecie pod koniec listopada ub. roku kupiłem turbo diesla z Jarocina. Kiedyś była to V6-tka , ale mi to w tej chwili nie przeszkadza./Córka się jeszcze waha czy wziąść ją czy nie. Póki co "zabrała mężowi jego Volvo , a on jeżdzi Matizem./. To co piszesz na temat stanu technicznego i przebiegu jest bardzo optymistyczne . Mam nadzieję ,że mi lub / tam komuś/ będzie to autko służyło, tym bardziej ,że jestem po diagnostyce silnika i wyniki są dobre. Co do przeróbki z V6 na diesla to muszę poprowadzić trochę przewodów od czujników do zegarów, a reszta gra. Elektryka to już robota dla pasjonata , zwykły elektryk samochodowy nie bardzo się kwapi.Ogólnie nie ma co narzekać. Pod koniec stycznia odbieram od blacharza i lakiernika swojego TXi
_________________
Mirek
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1063
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2017-01-26, 08:19   
 

Mirku to jest księga wozu, która "należy" do Formela i jego Reni. Jeśli chcesz opisać historię swojej Reni to zrób osobny temat i tam opisuj wszystkie wydarzenia :).
_________________
 
 
 
Mirek 
Młodszy starszak


R25: 2.o TXi 1991, 2.1TD 1989.Ford T
Wiek: 63
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 82
Skąd: Wrocław -Wałbrzych
Wysłany: 2017-01-26, 22:00   
 

Busiek...OK. moja wina , nie pomyślałem....zrobię jak mówisz.
_________________
Mirek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 30