:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Turbina z Niderlandii
Autor Wiadomość
Formel 
Częsty forowicz


R25: 1986 V6 Turbo, 1990 Turbo D
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 212
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-29, 20:50   Turbina z Niderlandii
 

Witajcie! Tak się złożyło, że dziś stałem się posiadaczem całkiem solidnej PH1 V6 Turbo 1986. Dobrego egzemplarza szukałem około 4-5 miesięcy. Ogłoszenia z Francji to albo drożyzna albo egzemplarze z nabitymi 500 000 km i niejeżdzące. Niemcy - jeszcze większa drożyzna. W Holandii i Belgii jako taki wybór był, więc tam uderzałem z poszukiwaniami. Znalazłem egemplarz wart uwagi, za w sumie nieduże 1250 ojro. Maile do właściciela, kilka telefonów i ruszyłem w lotniczą trasę. Dojazd miałem błyskawiczny, facet dojechał krótko po mnie.

Renia stała w ocieplanym garażu pełnym łodzi, gdyż facet wytwarzał i handlował takowymi ( swoją drogą miał tam niezłe sztuki z 6.2 V8 z jakiegoś amerykańca). Cała zakurzona, nieruszana podobno od 2,5 roku. Obok stała jeszcze jedna, piękna V6 1984 oraz Espace na części. W każdym razie - bardzo miły właściciel po zrobieniu mi kawy, zostawił mnie z autem i pozwolił robić co się żywnie podoba. Wstępne oględziny pozytywne - pod warstwą kurzu krył się naprawdę niezły stan. Lekko podgnite progi, dziura przy kielichu mnie nie zniechęciły, bo to w sumie pierdoły. Karoseria piękna, z normalnymi śladami użytkowania. Wnętrze - kilka elementów rozebranych, czarne skóry w dobrym stanie. Radio wyjęte. Bagażnik - 2 rdzawe miejsca przy samym tyle na poziomie świateł, poza tym ani śladu rdzy. Myk pod auto i widzę dobrze zabezpieczoną antykorozyjnie reparaturkę na ramie - dziwne, ale widze ze naprawa zrobiona dobrze. Wydech w porządku,gumy nie popękane, na całym podwoziu trzymała się jeszcze antykorozyjna powłoka. Zaglądam pod maskę i tu podobnie - chłodnica chyba nowa, silnik suchy, węże nie zmurszałe. Wołam właściciela, pompujemy koła, wkładamy akumulator i chwila prawdy. Sprawdzam jeszcze płyny i...odpalam. Samochód chwycił po sekundzie i zagrał jak trzeba. Spod maski niestety dochodziły dzwięki walniętego napinacza do paska od alternatora(chyba alternatora, bo dzwiek dochodził z tamtej strony),. Autko pochodziło na wolnych obrotach i zabrałem się za ponowne oględziny - nie kopci na niebiesko, trzyma równo obroty, nic pod maską nie cieknie. Zrobilismy troche miejsca i wyjechałem.

Najpierw test skrzyni - biegi wchodzą gładko, bez zgrzytu ale też nie za lekko. Jedynka nie wyskakuje. Ręczny - jest. Sprzęgło - łapie od samego dołu. Lekko szarpie przy ruszaniu, ale to chyba moja wina, bo nie potrafie ruszać benzyniakiem :D Wchrzaniłem się na jakąś dziurawą drogę przed halą i test zawieszenia. Po januszowemu - "nic nie stuka, nic nie puka", ale coś jednak słychać - na moje sworzeń. Chwila jazdy na wolnych obrotach z maksymalnie skręconymi kołami - nic nie trzeszczy i nie wali. Wspomaganie działa bez zarzutu. Po stwierdzeniu że autko jest dobrze rozgrzane, test silnika. Najpierw wkręcanie do ok. 3-4 tys obrotów - silnik nie kaszle, wkręca się ładnie. Kilka takich testów i wszystkie pozytywne. Potem troche większe obroty, celem testu turbo - także pozytywnie, turbina gwizda ale bez przesady. NIestety nagle zapalila się kontrolka temperatury ukł chłodzenia - nie dziala czujnik wentylatora. To oznacza koniec testów silnika i gaszę dziada.

Kilka słów o wnętrzu jeszcze - po odpaleniu zauwazylem ze nie dziala niestety prędkośćiomierz. Komputer pokładowy coś tam pokazywał, ale nie było to podswietlane, mimo że sam ekran się świecił. Generalnie wiekszośc kontrolek do wyposażenia w nową żarówkę. Pilota i sterownika do radia nie sprawdzilem - nie mogłem podlłączyć oryginalnego radia (bylo wyjete i wstawione jakieś gówno od Grundiga - w koncu zapomnialem zapytac dlaczego). Same głośniki chodziły pięknie - membrany niepopekane. Szyby niestety się nie otwierały, ale być może to "zaśniedzenie".

Do autka jest troche części - reflektory przednie i tylne, gadaczka i jakieś części których przeznaczenia nie znam. Opon zimowych brak.

Więc czas na liste plusów i minusów - trochę rdzy, ten nieszczęsny czujnik i troche złachana elektryka w środku. Ale za to zawieszenie spoko, skrzynia perfekt, silnik też super. Karoseria i podwozie bez większych zarzutów.

Ocena ogólna - auto do generalnego dopieszczenia. Kilka tygodni zabawy i jazda powinna być już całkiem przyjemna. Biere.

Czas na negocjacje - facet był dość twardy, tlumacząc się czymś w rodzaju "już jadą rumuni z umową". Udało się zejść tylko o 50 ojro. Zawsze 3 kraty piwa gratis :P Umóliśmy szczególy, ugadałem laweciarza, zapłaciłem, facet odwiózł mnie do centrum i na tym chyba koniec.

Ogólnie gośc posiada masę części do różnych renówek - 25,21,18, Espace - nie miałem czasu tego przeglądać, ale wszystkie były w opakowaniach. Do tej pieknej V6 1984 mam zdjęcia, wstawie w osobnym wątku.

Jestem zadowolony gdyż w porównaniu z tym co zobaczyłęm pod Zamościem, dzisiejsza wizyta była jak aksamit. Żadnej ściemy, mogłem dowolnie testować auto, kulturalny właściciel. Auto nie jest idealne, ale za tą cenę ideału sie nie spodziwałem. Trochę roboty i udostepniam ją wam na zlocie :P

Zdjęcia :





wiecej zdjęc wstawie jutro - dzis nie mam juz transferu ;)
_________________
"Gdy ktoś staje się potworem, zrzuca z siebie ciężar bycia człowiekiem" - Hunter S. Thompson
 
 
Formel 
Częsty forowicz


R25: 1986 V6 Turbo, 1990 Turbo D
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 212
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-29, 20:52   
 

http://imgur.com/dmmztPg

http://imgur.com/dmHq70z

http://imgur.com/b2i0Azv

Cos nie zadzialalo wstawianie zdjęc.
_________________
"Gdy ktoś staje się potworem, zrzuca z siebie ciężar bycia człowiekiem" - Hunter S. Thompson
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Wiek: 56
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 691
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-11-29, 21:26   
 

no proszę ,proszę -jednak cierpliwość popłaca.
Gratulacje z zakupu.
Jestem pod wrażeniem po tych kilku fotach.
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
TomiLee84 
Gadaczka


R25: R21, F3N, 1,7b/g 1992
Imię: RENIA
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 145
Skąd: ursynów
Wysłany: 2015-11-29, 21:41   
 

Moje gratulacje !!! Mam nadzieję, że pozwolisz się bryknąć :wink:
Ej, w końcu radio masz ode mnie :mrgreen: :P

Pojechałeś do niego pociągiem ?


Maciek, a mogła być Twoja :) jakbyś o niej wiedział oczywiście :D
_________________
R21-mój własny kwadrat
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 52
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3504
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-11-30, 07:06   
 

Gratulacje, jestem pod wrażeniem. Nic nie gadane tylko działanie, najpierw Zamość potem Holandia - masz chłopie rozrzut. Już się nie mogę doczekać kiedy ją na żywo zobaczę. Jak będziesz miał jakieś pytania to dzwoń. Więcej wiedzy na ten temat powinien mieć kol. BLEKI84, posiadacz takiej V6 Turbo. Taką brykę ma też kol. Lloyd. A i jeszcze Oluś ale on ma wsadzone 2,2 pod maskę.


TomiLee84 napisał/a:
Maciek, a mogła być Twoja jakbyś o niej wiedział oczywiście


spokojnie, nie braknie i dla Maćka:

http://www.leboncoin.fr/v...4191.htm?ca=7_s
_________________

 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1080
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2015-11-30, 09:30   
 

Gratulacje i czekam na oględziny :). Jak nie na zlocie to wybiorę się może do siostry i wtedy się spotkamy :P.
_________________
 
 
 
Formel 
Częsty forowicz


R25: 1986 V6 Turbo, 1990 Turbo D
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 212
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-30, 15:03   
 

TomiLee84 napisał/a:

Pojechałeś do niego pociągiem ?


Nie, leciałem samolotem. Trafiły mi się tanie bilety w jedną i druga stronę. Do tego gośc mieszkał jakieś 3km od lotniska.
_________________
"Gdy ktoś staje się potworem, zrzuca z siebie ciężar bycia człowiekiem" - Hunter S. Thompson
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 52
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3504
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-11-30, 17:10   
 

Formel napisał/a:
wiecej zdjęc wstawie jutro - dzis nie mam juz transferu


dawaj dalsze foty - masz już transfer?
_________________

 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 43
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 123
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-11-30, 18:17   
 

witam.moje gratulacje z nowego nabytku.co do opinii Tomiego,to powiem ze nigdy nie szukałem turbo lecz gtsa,poza tym nie dał bym za auto powyzej 1000e,..uwazam ze to lekka przesada doliczajac pozostałe koszta,podrózy,transportu irejestracji..dodatkowo ja osobiscie mam bardziej pilne wydatki i cele..
 
 
Formel 
Częsty forowicz


R25: 1986 V6 Turbo, 1990 Turbo D
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 212
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-30, 20:46   
 

Cóż, co do ceny rzeczywiście można się sprzeczać apropos tego czy wysoka czy nie. Na zachodnie - tanio. Na polskie warunki - być może wysoka. Jednak zanim znalazłbym dobry egzemplarz w kraju, miałbym już na karku dzieciaki i dobijałbym do trzydziestki. Wtedy kasy na takie wydatki by nie bylo. Nie szukałem też egzemplarza przy którym będzie sporo zabawy - miała być do kosmetyki i jest.
_________________
"Gdy ktoś staje się potworem, zrzuca z siebie ciężar bycia człowiekiem" - Hunter S. Thompson
 
 
TomiLee84 
Gadaczka


R25: R21, F3N, 1,7b/g 1992
Imię: RENIA
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 145
Skąd: ursynów
Wysłany: 2015-11-30, 20:49   
 

Busiek napisał/a:
Gratulacje i czekam na oględziny :). Jak nie na zlocie to wybiorę się może do siostry i wtedy się spotkamy :P.


To i ja się wybiorę do Twojej siostry :D przy okazji oglądania Renatki oczywiście :wink:

maciek napisał/a:
dodatkowo ja osobiscie mam bardziej pilne wydatki i cele..


Spoko Maciek. Też mam priorytety, więc doskonale Cię rozumiem.
_________________
R21-mój własny kwadrat
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1080
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2015-11-30, 20:52   
 

TomiLee84 napisał/a:
To i ja się wybiorę do Twojej siostry :D przy okazji oglądania Renatki


A czy Twoja żona będzie wiedziała o naszej wyprawie :D?!

Mówmy szczerze cena nie jest jakaś wysoka. Renie z roku na rok będą drożeć i jeśli ktoś szuka jakiś fajnych ciekawych modeli to jest to ostatni gwizdek :).
_________________
 
 
 
Formel 
Częsty forowicz


R25: 1986 V6 Turbo, 1990 Turbo D
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 212
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-30, 20:58   
 

Zgodnie z umową - więcej zdjęć.

Newralgiczne punkty nadwozia zdrowe:

http://imgur.com/65tsS3M

http://imgur.com/ovmory7

I łyżka dziegciu :

http://imgur.com/riWhGM3

http://imgur.com/yFEMT1L

http://imgur.com/AYQHHBA

Oraz strzał na silnik :

http://imgur.com/mhefALl
_________________
"Gdy ktoś staje się potworem, zrzuca z siebie ciężar bycia człowiekiem" - Hunter S. Thompson
 
 
micszu95 
Młodzian



R25: 2.2 tx 91r
Wiek: 21
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 53
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2015-12-01, 22:33   
 

Gratki ;) Fajnie jakby się pojawiła w kalendarzu, mało phI będzie ;)
 
 
BLEKI84 
Gaworek


Wiek: 33
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Płock
  Wysłany: 2015-12-01, 23:37   
 

Fajna renia :) To powoli szykuj sie na wydatki heheh ;)
_________________
Renault 25 V6 Turbo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 30