:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Naprawa rozrusznika
Autor Wiadomość
ExecutiveCar 
Gaworek


R25: 2165, TX, 1991
Wiek: 37
Dołączył: 12 Wrz 2015
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-12-05, 00:55   Naprawa rozrusznika
 

Witam, jakiś czas temu zakupiłem rozrusznik u pana Adama bo mój miewał już wtedy humory... No to dziś do pracy renia nie pojechała a wczoraj już odpalała jakby nie było prądu (aku ma może 2 miesiące) oczko na nim zielone (OK) naładowałem profilaktycznie aku i kręci lepiej ale też słabo, wziąłem się też za sprawdzenie rozrusznika z Łodzi ;)

No to na starcie:
1) Nie kręci
2) rozrusznik nie jest do końca "poskładany" - podokręcałem śrubki...
3) Nie kręci
4) Rozbiórka: Nie ma jednej szczotki (nie jest zużyta a po prostu nie ma), nie ma 1 śrubki od szczotkotrzymacza, miejsce lutu szczotki do uzwojenia jest uszkodzone tj. "oczko" jest rozerwane...
5) Tulejek nie ma praktycznie = wymienione na nowe...

Pomimo dokładnego oczyszczenia punktu lutowania i prób zarówno lutownicą transformatorową jak i mini palnikiem cyna nie lepi się do tej blaszki i nie mogę wymienić szczotki, starej nie odlutowywałem... bo sama odpadła (tj. jej ogonek XD)

Jak to naprawić?
Czym bezpiecznie ją wytrawić albo może jakoś zgrzać? Musze to jutro naprawić a nie bardzo chce składać z 2ch jeden bo w mojej pracy rozrusznik szybko leci (coś jak w taxi)
_________________
Peugeot 605sri
Peugeot 605sv (dawca części)
Renault 25 TX '91 2165cm PB+LPG
Skoda Felicia 1.3MPi => Felicia KitCar
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-05, 08:12   
 

Nie powinno być problemu z przylutowaniem nowych szczotek. Ich wymiana zawsze wiąże się z lutowaniem. Dobra kolba, kwas i kalafonia i musi się udać. Sprawdź tez komutator.
Czy automat wyrzuca zębatkę?
_________________

 
 
ExecutiveCar 
Gaworek


R25: 2165, TX, 1991
Wiek: 37
Dołączył: 12 Wrz 2015
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-12-08, 13:42   
 

Tak, rozrusznik naprawiony ale przylutowanie szczotki(org te elementy nie są lutowane a zgrzewane) zostawiłem jednak profesjonaliście, rozrusznik wymyty w benzynie, bieżnie szczotek wypolerowane "na gładko", nowe tulejki, nowe szczotki sprawdzony i ma działać ;)
Ale nie mogę wyjąc starego, odkreca się bez problemu ale nie mogę go wyjąć ani górą ani dołem...
Jakieś pomysły co zdemontować by go szybko wyjąć? /poza kolektorem dolotowym..../
_________________
Peugeot 605sri
Peugeot 605sv (dawca części)
Renault 25 TX '91 2165cm PB+LPG
Skoda Felicia 1.3MPi => Felicia KitCar
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-08, 14:05   
 

ExecutiveCar napisał/a:
zostawiłem jednak profesjonaliście


mnie to lutował mój kumpel, Jacek

ExecutiveCar napisał/a:
Jakieś pomysły co zdemontować by go szybko wyjąć?


musi wyjść. Obróć go zębatką do góry. Wychodzi spod kolektora w kierunku kierowcy (do góry).
_________________

 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2015-12-08, 21:25   
 

U mnie jest taka dłuuuga śruba i żeby wyjąc rozrusznik to należy ją odkręcić i wtedy łatwiej wychodzi. Niestety nie pamiętam od czego tak śruba była, ale można ją śmiało odkręcić bo auto stało i nic się nie działo ;)
_________________
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-09, 05:59   
 

Busiek napisał/a:
U mnie jest taka dłuuuga śruba i żeby wyjąc rozrusznik to należy ją odkręcić i wtedy łatwiej wychodzi. Niestety nie pamiętam od czego tak śruba była, ale można ją śmiało odkręcić bo auto stało i nic się nie działo


przy 12v wyjęcie rozrusznika jest bardziej skomplikowane - kolektor ssący jest bardziej rozbudowany. Tu mówimy o 2,2 8v.
_________________

 
 
jaclaw 
Fachowy forowicz



R25: 2,2 ph2 1t TX 1992
Imię: Renata
Wiek: 65
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 299
Skąd: MENELOLANDIA
Wysłany: 2016-01-13, 15:04   
 

Witam
Przy wyjmowaniu rozrusznika pomocną sprawą jest odkręcenie plastikowej obejmy trzymającej zbiorniczek płynu wspomagania, ( śruby na kluczyk 10)
uzyskujemy możliwość odchylania zbiorniczka i przewodów gumowych,
co nam daje łatwiejsze wyciągnięcie rozrusznika do góry.
Polecam również, odkręcenie kopułki aparatu zapłonowego i odchylenie na bok,
uzyskujemy możliwość lepszego operowania kluczem,
Wszystkie duże śruby (klucz 16) można odkręcić od góry, bez kładzenia się pod auto
Do dolnej śruby, najtrudniejszej konieczna jest mała przedłużka

SHINE ON
_________________
http://chomikuj.pl/FLOJDOMAN
Twardogłowy fan
PINK FLOYD & TANGERINE DREAM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 23