:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Falują obroty na gazie
Autor Wiadomość
Formel 
Częsty forowicz


R25: 1986 V6 Turbo, 1990 Turbo D
Wiek: 30
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 239
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-27, 16:59   Falują obroty na gazie
 

Kupując Baccarę, gaz służył mi początkowo dobrze (2 generacji).Niestety, auto przestało zapalać po jakimś czasie i okazało się że trzeba wymienić reduktor, gdyż stary się zużył był. Po tej wymianie, samochód ma nierówne obroty na jałowym oraz raz na 5-6 sekund następuje skok obrotów o mniej więcej 1000/min. Mało tego, czasami podczas jazdy na gazie, obroty "zacinają się" i nie chcą zejść w dół, dopiero wciśniecie gazu prawie do maksa lub zdławienie silnika wyższym biegiem pozwala wrócić do normy. Gazownicy rozłożyli ręce :D
Na zlocie dowiedziałem się, iż jest to wina czujnika ciśnienia bezwzględnego (MAP sensor). I rzeczywiście, po jego odłączeniu silnik chodzi na gazie równiutko. Zamówiłem inny czujnik, zakładając że mój jest po prostu uszkodzony. Niestety, po zamontowaniu nowego to samo.
Adam zaproponował, aby wyłączaniem owego czujnika zajął się przekaźnik, który robiłby to przy przełączaniu z benzyny na gaz. Natomiast trapi mnie inna rzecz - dlaczego na początku było dobrze? O czym Ci gazownicy zapomnieli? Ewnetualnie - co mogło siąść?
_________________
"Gdy ktoś staje się potworem, zrzuca z siebie ciężar bycia człowiekiem" - Hunter S. Thompson
Ostatnio zmieniony przez Formel 2017-09-28, 07:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-09-27, 19:12   
 

ok.a jak pracuje na benzynie?czy te falujace oroty wystepuja na benzynie?
 
 
Formel 
Częsty forowicz


R25: 1986 V6 Turbo, 1990 Turbo D
Wiek: 30
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 239
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-27, 20:32   
 

Na banzynie chodzi równo. Odrobinę za wysokie obroty, gdyz bezsensownie bawiłem się przepustnica, ale jest rowno.
_________________
"Gdy ktoś staje się potworem, zrzuca z siebie ciężar bycia człowiekiem" - Hunter S. Thompson
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-09-27, 22:01   
 

jesli na benzynie chodzi dobrze to raczej kwestia regulacji gazu lub reduktora.jesli chodzi o reduktor to dobiera sie go do pojemnosci silnika..znajdz dobrego gazownika..
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-09-28, 05:33   
 

szukać i czytać!! I jeszcze raz szukać po forum a nie siedzieć na FB!!

http://www.renault25.eu/viewtopic.php?t=4448

a tu instrukcja budowy od podstaw

http://www.renault25.eu/viewtopic.php?t=3639
_________________

 
 
Formel 
Częsty forowicz


R25: 1986 V6 Turbo, 1990 Turbo D
Wiek: 30
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 239
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-28, 07:37   
 

Wyszukiwarka na forum nie jest niestety idealne, to też nie mogłem znaleźć pierwszego tematu.
Kolejna sprawa, że w tych wątkach nie bardzo znajduje odpowiedz na moje zmartwienia czyli - co przeszkadza instalacji LPG ten MAP sensor? Jak wpływa w 2.8 v6 na regulację mieszanki że LPG nie chce na nim równo chodzić.

[ Dodano: 2017-09-28, 08:46 ]
Maciek pisze tam o czujniku temperatury silnika w gazie 2 generacji - ale gdyby był u mnie walnięty, to miałbym problemy na benzynie, a auto na benzynie chodzi dobrze - a przynajmniej tak mi sie wydaje jak porównuje jego pracę z pracą waszych V6.
Cała wypowiedź Maćka brzmi tak:
"W instalacjach II generacji , występuje problem wolnych obrotów i jest proste rozwiązanie żeby to wyeliminować. JEst to o tyle proste że silnik do pracy na gazie potrzebuje w zasadzie tylko iskrę na świecach i czujnik temperatury silnika dla utrzymania odpowiednich wolnych obrotów. Silnik będzie pracował bez wielu czujników , wtryski się kompletnie odłacza i nie ma problemu."
Także teoretycznie LPG nie powinny obchodzić odczyty z dolotu, a jednak mocno mu przedzkadzają :(

[ Dodano: 2017-10-04, 07:55 ]
EDIT: problem załatwiony we wspomniany sposób. Pomiędzy przełącznik benzyna/gaz, a MAP sensor, został wpięty przekaźnik, który wyłącza sensor podczas pracy samochodu na gazie. Zrobiłem z tą poprawką około 200km i jak na razie działa wszystko bez zarzutu. Samochód dostał też lekkiego kopa na gazie, natomiast trudno jeszcze powiedzieć jak tam spalanie. Na benzynie chodzi równo ;)
Sposób ukradziony pośrednio od Maćka R21, bo zasugerował go Adam ;)
_________________
"Gdy ktoś staje się potworem, zrzuca z siebie ciężar bycia człowiekiem" - Hunter S. Thompson
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 22