:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z wolnymi obrotami silnika 2,2
Autor Wiadomość
smietan188 
Gaworek



R25: 2,2 PH2, 1990
Dołączył: 10 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: KIELCE
Wysłany: 2018-01-28, 13:42   Problem z wolnymi obrotami silnika 2,2
 

Witam .
Mam problem z obrotami silnika (2,2 B ). Po odpaleniu czy zimny czy ciepły to obroty są za wysokie 1800 -3000 obr/min.

Sprawdziłem nieszczelności kolektora ssącego i jak pozatykam wszystkie rury to gaśnie wiec nieszczelności nie ma. Po odpaleniu silniczek krokowy otwiera się i zostaje cały czas otwarty. Kupiłem nowy silniczek krokowy i jest to samo. Dodam że jak zatkam rurę od korkowca to silnik ma 900 obr.. Miałem na podmiankę czujnik temp powietrza oraz map sensor czujnik podciśnienia.--> nic to nie dało .
Jeszcze został mi czujnik temperatury chłodzenia ten od komputera(2-pin). taki mój ostatni pomysł. Zobaczę jak dostane ten czujnik to postaram się podmienić.

Mam wrażenie ze silnik to tak jakby na ssaniu pracował cały czas. jeszcze w pewnym zakresie obrotów ma bardzo delikatne wypadanie zapłonu ale może to od kopułki bo świece podmieniałem i to samo. Przewody zapłonowe nowiutkie. Sonda lambda też nowa sprawdzałem oscyluje.
świece jak podmieniałem to ciemne z nagarem.

Kręciłem trochę tym czujnikiem połozenia przepustnicy ale to zbytnio nic nie daje.

Może ktoś miał już taki problem proszę o pomoc, bo już pomysły mi się kończą. Od bidy to jeździ ale co to za przyjemność.
_________________
Andrzej z Kielc .....
 
 
rafimali 
Młodszy starszak


R25: Renault Espace II
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 81
Skąd: Świecie
Wysłany: 2018-01-28, 15:20   
 

Witam !!!
Proszę zdjąć wtyczkę z czujnika temperatury do sterownika(dwupinowa) i odpalić . Linka pedału gazu . Przepustnica .
Pozdrawiam !!!
 
 
smietan188 
Gaworek



R25: 2,2 PH2, 1990
Dołączył: 10 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: KIELCE
Wysłany: 2018-01-28, 16:25   
 

jutro będę miał chwile to postaram się sprawdzić z tym czujnikiem. Odłączę akumulator i odłączę czujnik i podłącze akumulator i odpalę. Zobaczymy co na to silniczek krokowy

Linka gazu lekko się rusza nie jest napięta, przepustnica zamknięta.

Jak sprawdzałem rezystancje czujnika na letnim silniku ( godzine po wjechaniu do garażu) to pokazywało coś w okolicach 278-288 ohm.
_________________
Andrzej z Kielc .....
 
 
micszu95 
Młodzian



R25: 2.2 tx 91r
Wiek: 22
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 54
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2018-01-29, 13:24   
 

Pedał gazu Ci nie wpada w podłogę? Mi kiedyś sprężyna spadła ta co jest na dźwigni od przepustnicy
 
 
smietan188 
Gaworek



R25: 2,2 PH2, 1990
Dołączył: 10 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: KIELCE
Wysłany: 2018-01-29, 13:51   
 

sprężyna ok i linka także. pedał wysoko. :(
_________________
Andrzej z Kielc .....
 
 
odiz 
Starszy starszak


R25: 1995,GTS,B297,1984
Imię: żaba
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 134
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2018-01-29, 19:08   Wolne obroty
 

Witaj. Miałem to samo J7T silnik. Po dłuuuuuuuugich kombinacji szukania rafamali zapodał mi oporność krokowca -mój się rozjechał . nowy i kicha. Z all-drogo 70 zeta używka -zapitala do teraz. Gdzieś miałem zapisane od rafi- oporności na poszczególnych pinach-nie mogę znaleźdżć . Puknij na PW dostaniesz -to taki nasz Dobry Duch od rzeczy niesprawdzalnych !!!
_________________
odiz
 
 
smietan188 
Gaworek



R25: 2,2 PH2, 1990
Dołączył: 10 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: KIELCE
Wysłany: 2018-01-29, 20:19   
 

zrobiłem jak mówił rafmali zdjąłem wtyczkę z czujnika temp 2 pin i odpaliłem i na całkowicie zimnym to odpalił wskoczył na 3000 obr i potem niżej i gasł. tak pare razy. zagrzał sie to trzymał 3000obr cały czas. ale po podłączeniu czujnika mam wrażenie ze jakby wyższe obroty troche mniał .
_________________
Andrzej z Kielc .....
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 18 razy
Wiek: 52
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3536
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-29, 20:48   
 

smietan188 napisał/a:
Kręciłem trochę tym czujnikiem połozenia przepustnicy ale to zbytnio nic nie daje


odłączyć całkiem. Jak nim kręcisz to powinien być jakiś efekt. Jeśli nie ma zmian to jakieś zwarcie albo zawieszenie. Takie wnioski po rozmowie z Grzesiem (Skorpionem)
_________________

 
 
smietan188 
Gaworek



R25: 2,2 PH2, 1990
Dołączył: 10 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: KIELCE
Wysłany: 2018-01-29, 20:53   
 

czujnik odłączyłem . Nie kręciłem nim bo krecić czujnikeim temp to seneu nie ma. Pewnie chodziło ci o czujnik położenia przepustnicy. Tak jak nim kręciłem to były różne efekty ale nie ma szans zejść do pożądanych obrotów. Silniczek krokowy rusza sie po przekrecaniu stacyjki ale pozostaje otwarty, jak go ustawie otwartego to otwiera go odpalenie badz przekrecenie stacyjlio

[ Dodano: 2018-01-29, 21:53 ]
Po rozmowie z rafmali podaje nr komuputera jak ktoś mógł sprawdzić kompatybilność z 2,2

BENDIX
S101108112B
7700856620 112B
Ten komputer posiadam zamontowany
----------------------------------------------
Mam możliwości podłączenia komputera od innej renówki25 2,2

BENDIX
S101108102 A
HOM7700734613

[ Dodano: 2018-01-29, 22:01 ]
podaje bo montowałe komuter jaki udało mi sie dostać na przestrzeni lat. Stary oryginalny zaginą u mechenika w latach 90 .
_________________
Andrzej z Kielc .....
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 12 Kwi 2005
Posty: 359
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2018-01-29, 22:19   tak na szybko...
 

podłączałeś RX25 celem diagnozy??

[ Dodano: 2018-01-29, 22:29 ]
trochę zmęczony jestem, mogłem czegoś nie doczytać... rano zakończyłem dyżur 24h potem intensywny dzień więc proszę o wybaczenie... ;)
rozumiem te kłopoty są na benzynie...
kolor wtyczki ma znaczenie przy zmianie, jeśli kłopoty się pojawiły bez ingerencji czyli wymiany czujnika - to mógł paść czujnik temperatury - oporności względem temperatury w dialogysie... (czujniki są rodzaju PTC i NTC - te które w większości mają być w naszych pojazdach niestety są (były) dość drogie... :( )
w Espace miałem przypadek z obrotami (silnik ten sam uprzedzam... ;) ) - po diagnozie XR25 wyszło że czujnik spalania stukowego padł...sic! po wymianie (nie był tani :( ) wszystko wróciło do normy...
teraz powstał nowy problem po wymianie kabli WN że po zdjęciu nogi z gazu ma podwyższone obroty które stabilizują się (a jednak są deko za wysokie) przy kontrolowanym zdławieniu silnika...
może moje uwagi coś Ci pomogą...
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
smietan188 
Gaworek



R25: 2,2 PH2, 1990
Dołączył: 10 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: KIELCE
Wysłany: 2018-01-29, 22:52   
 

wymieniałem czujnik spalania stukowego bo stary miał obudowe popekaną . Kupiłem SAGEM 7700732262 7700866055 od renault 19. Nie wiem czy to mogło coś spowodować . Nadmienie bo mi sie przypomniało . Stary czujnik spalania stukowego miał kolor obudowy czerwonawy .a ten co kupiłem jest czarny.
_________________
Andrzej z Kielc .....
 
 
rafimali 
Młodszy starszak


R25: Renault Espace II
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 81
Skąd: Świecie
Wysłany: 2018-01-29, 22:55   
 

Witam !!!
Sprawdź jeszcze raz nr sterowników , które podałeś wyżej .
Pozdrawiam !!!
 
 
smietan188 
Gaworek



R25: 2,2 PH2, 1990
Dołączył: 10 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: KIELCE
Wysłany: 2018-01-29, 22:57   
 

jak sam nic nie wymyśle po sprawdzaniu samemu . to będę musiał znaleźć kogoś z XR25 najbliżej.
_________________
Andrzej z Kielc .....
 
 
rafimali 
Młodszy starszak


R25: Renault Espace II
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 81
Skąd: Świecie
Wysłany: 2018-01-29, 23:34   
 

Witam !!!
Z mojej wiedzy w/w sterowniki są dla silnika J7T - 732 rok produkcji 1990-1991 . Należy dopasować odpowiednie czujniki do sterownika i próba odpalenia .
1. Czujnik temperatury powietrza PTC
0 stopni 254-266 ohma
20 stopni 284-297 ohma
40 stopni 315-329 ohma
2. Czujnik temperatury płynu chłodzącego PTC
20 stopni 283-297 ohma
80 stopni 383-397 ohma

Pozdrawiam !!!
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 18 razy
Wiek: 52
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3536
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-30, 08:50   
 

smietan188 napisał/a:
to będę musiał znaleźć kogoś z XR25 najbliżej


u Tomboga w Bogutalandzie

smietan188 napisał/a:
Pewnie chodziło ci o czujnik położenia przepustnicy


oczywiście
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 30