:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Kąt ustawienia koła
Autor Wiadomość
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 47
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 541
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2018-05-26, 18:28   Kąt ustawienia koła
 

Witam, jak w tytule po geometri stwierdzono nieprawidłowy kąt ustawienia kołątaja czyli dół koła idzie na zewnątrz minimalnie ale..powiedzieli że może być lekko zagięty górny wahacz,ale jak były stare, to tak samo był zły ten kąt wymieniłem te wahacze ale jest to samo,tam nie ma żadnej regulacji?
_________________
Andrzejk
 
 
rafimali 
Młodszy starszak


R25: Renault Espace II
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 89
Skąd: Świecie
Wysłany: 2018-05-26, 21:55   
 

Witam !!!
Należy dokładnie obejrzeć górny wahacz od spodu czy nie pęka a tym samym się wydłuża . Jeżeli jest skorodowany i pęknięty to kąt pochylenia się zmieni . Kąt pochylenia koła można samemu sprawdzić , porównać prawą i lewą stronę za pomocą klocka drewnianego i poziomicy nastawnej . W EII jest regulacja kąta pochylenia sworznia zwrotnicy na dolnym wahaczu , a tym samym zmieni się kąt pochylenia koła . Może w R25 jest podobnie .
Pozdrawiam !!!
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 47
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 541
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2018-05-27, 01:00   
 

No, właśnie dla tego zostały wymienione bo były spróchniale te są jeszcze w. Oryginalnym malowaniu i bdb
Stanie ale sprawdzę je dokładnie,a w jaki sposób jest ta rególacja może ktoś załožył kiedyś wahacz od espace e2, niby moja R25 też jest ph2.
_________________
Andrzejk
 
 
rafimali 
Młodszy starszak


R25: Renault Espace II
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 89
Skąd: Świecie
Wysłany: 2018-05-27, 15:14   
 

Witam !!!
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy przy 1 obrocie o 360stopni to 15min dla EII : prawy sworzeń wkręcić 4 obroty(koło musi się cofać) , lewy sworzeń wykręcić 10 obrotów (koło przesuwa się do przodu).
Pozdrawiam !!!
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 47
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 541
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2018-05-27, 17:33   
 

Ok super:-D
A ma ktoś dane regulacyjne geometri,Gd,ieś ich u nas widziałem ale nie mogę znaleźć!?
Wspólnie z k.rafim,doszliśmy do wniosku że być może podczas wymiany tylnych tuleji dolnych wahaczy,mechanik poprostu nie zachował tych 4, stopni i zamontował je prosto, co sądzicie, ma to wpływ na kąt koła?
_________________
Andrzejk
 
 
rafimali 
Młodszy starszak


R25: Renault Espace II
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 89
Skąd: Świecie
Wysłany: 2018-05-28, 15:33   
 

Witam !!!
http://www.renault25.info...h-juli-1988.pdf
Proszę sprawdzić dla jakiego pojazdu i silnika są dane .
Pozdrawiam !!!
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1588
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2018-06-01, 10:38   
 

Tylna tuleja wahacza nie ma wpływu na pochylenie,ale jak jest źle założona , to zerwie ją w szybkim czasie. Tak samo przednią tuleję i wszystkie pozostałe, dokręcamy do oporu jak samochód stoi na kołach.
Koła w 25 mają zmienne pochylenie wraz ze skrętem koła. Podobnie jest w mercedesach. Chciałem ostatnio zrobić zbieżność. Gość miał nowa maszynę, opartą nie o lasery ale o kamery. Niestety odesłał mnie z kwitkiem, bo jak tylko ruszył kołami, kamery przestawały się widzieć ( zmieniało się pochylenie koła ) . Pochylenie nie jest regulowane. Jest regulowany kąt wyprzedzenia zwrotnicy , który swoą droga ma jakiś wpływ na pochylenie kola. Kąty wyprzedzeniaq zwrotnicy są różne dla różnych modeli, wersji amortyzatorów i wersji wspomagania. Od kąta wyprzedzenia swożnia zwrotnicy zależy m.in siła z jaką trzeba skręcać kierownicę , odbijanie kierownicy do jazdy na wprost itd. Zły kąt wyprzedzenia swożnia , powoduje m.in szybsze uszkodzenie amortyzatorów.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 47
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 541
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2018-06-03, 15:58   
 

Witam,słuchajcie zauważyłem na przednim mocowaniu Dolnego wachacza przechodzi jedna śruba i jest tam taka podkładka ( grzybek) on jest u mnie od strony przegrody czołowej a na schemacie jest że od strony zderzaka, mocowany, jak jest u was? Czy to jakiś mechanik kiedyś spieprzył? Ok.sorki dopatrzyłem się w ksiąźce z tyłu..:$. Już wiem z wspomaganiem montuje się z tyłu bez wspomagania z przodu :-D

[ Dodano: 2018-06-06, 19:14 ]
Witam, no i zrobione wszystko jest ok, i powiem wam że wszystkie te komputery na stacjach diagnostyki to o d..ę potłuc,liczy się ludzka wiedza i myślenie..wielkie podziękowania dla Rafimali za pomoc!! :D
_________________
Andrzejk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 23