:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Szarpanie silnika w niskim zakresie obrotów - J7R
Autor Wiadomość
Mascot 
Gaworek


Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 22
Skąd: Będzin
Wysłany: 2018-11-04, 21:16   Szarpanie silnika w niskim zakresie obrotów - J7R
 

Hej,
Dawno mnie tu nie było :)
Od samego początku, mam taki irytujący problem w swojej R21 z 2.0 pod maską ( J7R 754 ).
Problem objawia się w 90% na nierozgrzanym silniku, podczas hamowania silnikiem. W momencie kiedy obroty spadną poniżej 2 500 obr/min/ silnikiem zaczyna wyraźnie szarpać. Delikatne dodanie gazu, lub wrzucenie na luz ... pomaga. Nie szarpie wszystko jest ok.
Czasem, takie objawy są na ciepłym silniku.

W jakimś stopniu udało mi się zniwelować ten efekt ...
Wymienione przewody WN, świece - szarpanie występuje rzadziej ( spadło średnie spalanie na 100 km o ponad 1 litr :D )

Znajomi obstawiają pompę paliwa / uszkodzone wtryskiwacze / cewka zapłonowa.


Ktoś z Was spotkał się z tym ? Da się z tym żyć, ale ... Jest to dość irytujące.


Dodam, że silnik delikatnie wypada z zapłonu ( słychać i czuć nie równą pracę ), obroty biegu jałowego 950 obr./min.
_________________
Skurczone R25 - jest R21 TXI J7R ... powoli do przodu ... :)
 
 
Marcin Boroński 
Młodzian



R25: 2.2 TX B28B 88 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 39
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 57
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2018-11-04, 22:23   
 

Witam :) sprawdź regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskiwaczy . I oczywiście filtry i czy pompa daje odpowiednie ciśnienie
 
 
 
blasiakolaf 
Raczek


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 11
Skąd: Myszków
Wysłany: 2018-11-05, 13:50   
 

witam jak świece, kable , kopułka i itd jest ok, to poleciłbym też sprawdzić czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza np. taka cienka rurka biegnąca od kolektorów do podszybia odpowiada za przesuwanie klapy wentylacji w kabinie. Jej króćce parcieją i pojawia się problem z lewym powietrzem, może też uszczelka pod przepustnicą też się z czasem twarda robi i pęka.
Może też to być problem elektryczny może nie tyle z samą pompką paliwa ale z przekaźnikiem przy sterowniku, który uruchamia pompę u mnie nie nawalił sam przekaźniki tylko na styku wiązka przekaźnik nie łączyło i nagle potrafił samochód stracić moc a silnik pracował (nigdy nie zgasł), tylko na b. niskich obrotach i nie reagował na pedał gazu, po chwili mu przechodziło. A jeśli chodzi o samą pompkę to korodują tam styki instalacji i samej pompki, bardziej chyba minusa jak pamiętam.
Ps uważajcie na nowe gumowe przewodu do benzyny bo nawet niby firmowe potrafią popękać po 3 miesiącach.
 
 
Mascot 
Gaworek


Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 22
Skąd: Będzin
Wysłany: 2018-11-05, 17:09   
 

Ok, tą rurkę odnajdę i sprawdzę. Wspominałeś mi kiedyś o niej. Z tym że u mnie 'góra' wygląda inaczej niż w Twojej R25.
Uszczelkę pod przepustnicą mam nowa, pod krokowym też.
_________________
Skurczone R25 - jest R21 TXI J7R ... powoli do przodu ... :)
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1594
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2018-11-07, 10:55   
 

Podmień czujnik położenia wału .
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Mascot 
Gaworek


Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 22
Skąd: Będzin
Wysłany: 2018-11-08, 18:22   
 

Maciej, podejdzie z jakiejś innej Renówki ? Laguna I, Megane I ?
_________________
Skurczone R25 - jest R21 TXI J7R ... powoli do przodu ... :)
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1594
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2018-11-09, 08:08   
 

Powinien pasować. Oporność koło 240 Ohmów. Sprawdź też wężyk od czujnika podciśnienia.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Mascot 
Gaworek


Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 22
Skąd: Będzin
Wysłany: 2018-11-11, 21:35   
 

Wymieniłem węże od czujnika ciśnienia na listownie i jeszcze jeden, idący od kolektora podaj do map sensora.
Bez efektu.

Jutro spróbuję zdemontować czujnik polozenia wału - będę miał jakiś na podmianę z auto złomu.

[ Dodano: 2018-11-16, 19:37 ]
Czujnik polozenia wału podmieniony - tak samo, bez zmian.
_________________
Skurczone R25 - jest R21 TXI J7R ... powoli do przodu ... :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 22