:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
silnik 2,2l a skrzynia un104 odv6
Autor Wiadomość
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 45
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2018-12-11, 10:31   silnik 2,2l a skrzynia un104 odv6
 

tak jak w temacie chciałbym załozyć silnik 2,2l i do niego dołaczyć skrzynie od v6 un104..problemu z połaczeniem nie bedzie bo mam dzwonnice od skrzyni un103 ktora orginalnie chodziła z silnikem 2,2l,czyli poskrecac sie uda..pytanie jest takie jak waszym zdaniem bedzie zachowywało sie auto i jakie bedzie miało osiagi gdyby do 2,2 l dołozył bym skrzynie un104..chodzi głownie o przełozenia i przyspieszenie czyli dynamike silnika.moze ma ktos specyfikacje przełozen un103 i un1o4..moze ktos z was robił cos podobnego,lub ma jakies doswiadczenia lub spostrzeżenia...?
 
 
blasiakolaf 
Raczek


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 14
Skąd: Myszków
Wysłany: 2018-12-13, 12:37   
 

ja wiem że te motory czterocylindrowe to 100km/h mają przy ok. 3000obr/min ta 5 biegu, (tak ma R21 2,2 R25 2.0, Laguna 1 w wersji 2,2D bez turbo - tymi jeździłem miało już dłuższą skrzynię), ten 6-cylindrowy ma dłuższą 5 tj chyba 100 - przy 2600obr/min, tak jak w dieslach choć te mogą mieć jeszcze dłuższe skrzynie. Myślę że będzie ok, według mnie będzie miał gorsze przyspieszenie, ale da radę i będzie cichszy przy wyższych prędkościach oraz na trasach autostradowych oszczędniejszy. Tyle, że co ostrzejsze zakręty będą wymagały redukowania do dwójki a wcześniej mógł dawać je robić na trójce.
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 45
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2018-12-13, 19:00   
 

dzieki za podpowiedz..z tego co juz rozgryzłem to np,skrzynia un103 która orginalnie była montowana do gtx i była dedykowana do silnika 2,2l ma pierwsze trzy biegi identyczne jak skrzynia un104..un104 ma natomiast dłuzszy 4 i 5 bieg..wsteczny i przekładna głowna maja natomiast identyczne przełozenia w obydwu skrzyniach..mam dzwonnice od un103 i bez problemu pasuje na skrzynie un104,tak ze z zespoleniem skrzyni i silnika nie było by problemu..zastanawiam sie głownie jak silnik bedzie pracował na 4 i 5 biegu????rafi,dzieki swojej uprzejmosci podesłał mi ostatnio rozpiski przełozen skrzyn ng-3 powszechnie dokładanych do silników 2.0 i 2,2 l..musze odczytać symbol ze swojej ng która mam przy silniku 2,2l i porównać te przełozenia z un104..
 
 
Marcin Boroński 
Młodzian



R25: 2.2 TX B28B 88 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 39
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2018-12-14, 11:09   
 

Dokładając coś od siebie bo miałem skrzynie od v6 do 2.2 wydaje mi się że jest bardziej elastyczna na wyższych biegach a na dolnych trzeba wiecej mieszać a takto byłem zadowolony :)
 
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 45
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2018-12-14, 20:50   
 

macin jak to?

un103-dedykowana do silnika 2,2l-zazwyczaj była w gtx

un104 2,8 l v6
dzwonnice pasuja naprzemiennie..
1,2,3 bieg w obydwu sa takie same przełozenia....4 i 5 bieg w un104 sa szybsze jak w un103
przekładnie głowne w obydwu skrzyniach sa takie same...pytanie kolejne to takie-zakładajac un104 i silnik 2,2l lepiej zostać przy felgach 15 calii i oponach 15/65/15 czy przerzucić zawieszena tak aby załozyć felgi 14 cali?-bo wysokosc kół tez bedzie miała wpływ na elastycznosc i dynamike silnika zwłaszcza na 4 i 5 biegu zakładajac un104..czy tak panowie?? :( :(
 
 
rafimali 
Starszak


R25: Renault Espace II
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 92
Skąd: Świecie
Wysłany: 2018-12-14, 21:49   
 

Witam !!!
Zawieszenie zostawić tak jak fabryka przewidziała . Felgi i opony 15" .
Pozdrawiam !!!
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 45
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2018-12-14, 22:04   
 

nie wiem czy dobrze mysle...felgi 15 cali były przy silniku v6 i obawia sie ze jesli zostawie te felgi do silnika 2,2l bedzie to straszny muł z miejsca i bedzie duzo wiecej palił,tak zrobiłem w combo ,muł był straszny a spalanie podskoczyło 2l na 100km.w combo ori były 14cali a ja postanowiłem załozyć 15cali..w gtx przy skrzyni un103 siedziały własnie 14cali..zachowujac koła 15 napewno mocniejsze były by hamulce..ale w sumie tarcze do v6 sa duzo drozsze niz do 4cylindrowego a silnik tez nie ma az tak duzej mocy zeby je wzmacniać..poza tym same hamulce mozna wzmocnic przekładajac sekcje na pompie,juz kiedys sprawdzałem i hample sa brzytwy.
 
 
Marcin Boroński 
Młodzian



R25: 2.2 TX B28B 88 2.9 V6 B29F 87
Imię: Renata
Wiek: 39
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2018-12-14, 22:50   
 

Miałem skrzynia z gtx i 15 felgi i to muł nie był dawała radę :)
 
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 45
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 2018-12-14, 23:00   
 

marcinie,a z jakim ta skrzynia od gtx współpracowała?

[ Dodano: 2018-12-26, 11:46 ]
pytanie do posiadaczy v6..przy ilu obrotach przezucacie z 3 na 4 bieg i jaka jest w tym momencie predkosc auta,i to samo z 4 biegu na 5 bieg jakie sa obrotyy przy zmianie i jaka predkosc..?oczywiscie wszystkie wartosci przy normalnej standardowej jezdzie..gdyby ktos miał takie dane,lub komus chciało by sie to sprawdzic i zanotować bym był wdzieczny..i jeszcze jedno jakie sa obroty w v6 przy 100km/h na 5 biegu???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 23