:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
silnik
Autor Wiadomość
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-01-25, 14:26   silnik
 

Jeżeli to juz było to prosze usunąć ten post. Dzisiaj tak się zastanawiałem jaki jest rodzaj silników w naszych renatkach... dokładniej mówiąc problem: kolizyjne czy moze bezkolizyjne ??

Dzięki
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
zeus 
Starszy starszak
zeus



R25: brak r25
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 159
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2006-01-27, 09:56   
 

W moim przypadku a dokładnie w przypadku mojej reni silnik nie jest kolizyjny ani też bezkolizyjny a powiedział bym że jest pokolizyjny :mrgreen:
oto moja interpretacja :wink:
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-01-27, 14:33   
 

Wszystkie silniki jakie miałem i mam (J7R, Z7W) są na prawdę bezawaryjne i solidnie zbudowane. Innym tematem jest osprzęt (czujniki, alternator, rozrusznik), który jak wszędzie kończy się wcześniej czy później. Silniki jednak jako takie są praktycznie niezawodne i żywotne jak mało które. Wystarczy spojrzeć na zawartość forum. Praktycznie się na ich temat nie rozmawia :D
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-01-27, 14:59   
 

Konradowi chyba raczej chodziło czy jak sie zerwie pasek rozrządu bądź łańcuch (mało prawdopodobne) to czy tłoki popodginają zawory, czy nie? Zgadza sie? ja nie wiem
_________________

 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-01-27, 15:54   
 

Właśnie gzara, o to mi dokładnie i w 100% chodziło... :wink: czy może ktos to wie?
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-01-27, 17:16   
 

a ja tak śerdnio w temat była łańcuchy na rozrzdzie??? :) jezeli chodzi o twpoje pytanie Konrad to nie mam pojecia i nie chce mieć...wzorujac sie na rozrzadzie, koszta naprawy po peknieciu byłayby nie małe :mrgreen:
_________________

 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-01-27, 18:09   
 

v6 były na łańcuchu
_________________

 
 
zeus 
Starszy starszak
zeus



R25: brak r25
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 159
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2006-01-29, 18:04   
 

Miałem okazję widzieć łańcuch rozrządu z bliska,jak uszczelniałem swój silnik w swojej renatce i po przebiegu ponad 200 tyś km niewidac jakiego kolwiek zurzycia jak dobrze pamiętam to w v6 są 3 napinacze łańcucha,jeden wielki i dwa malutkie .
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-01-29, 18:35   
 

Nie wiem jak inne silniki ale 2,2 wydaje mi się że jest bezkolizyjny, zrobiłem mały test jak kiedyś wymieniałem uszczelkę pod głowicą, 2 tłoki były w max górnym położeniu, po założeniu głowicy, wałka i jej dokręceniu obracałem wałkiem parę razy i nic nie blokowało (zawory nie dotykały do tłoków) jednak kiedyś ktoś na forum szukał głowicy właśnie do 2,2 bo po zerwaniu paska zawory jednak spotkały się z tłokami :)
tak więc do końca nie wiem jak to jest z silnikiem 2,2
lepiej nie ryzykować i zmieniać paski i napinacze na czas,
jeśli chodzi o łańcuchy to jaka jest ich żywotność? do "naprawy głównej silnika" jak to często piszą?
łańcuch fajna sprawa, najgorzej jak przyjdzie na niego czas to może taka impreza (wymiana) drogo kosztować ;)
ciekawe czy na rynku zamienników dostępne są zestawy "łańcuchowe" czy tylko serwis,
może ktoś z was kiedyś się dowiadywał?
_________________

 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-01-29, 20:44   
 

kumpel mowil ze do jego lagunki V6 zdaje sie 3.0 lancuch + napinacze to okolo 2,5kzl + robocizna ;) naszczescie taka impreza jest raz na pol miliona km.... mowil ze jako nowy zestaw rozrzadu to pewnie zastosuje "nowy silnik" :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2006-02-01, 10:36   
 

Jeżeli chodzi o dieselka to wali w zaworki aż miło.

Pozdrowienia dla wszyskich którzy uwierzyli producentowi paska rozrządu.
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2006-03-24, 03:44   
 

i kolizyjny niby i jednak bezkolizyjny ;) ja miałem i diesla a teraz benzi - i co Wam powiem to Wam powiem, ale kształt dzwigienek jest taki - że pękają jak naprze na nich tłok poprzez zawór - i co ciekawe - nigdy nie miałem przez to perturbacji - nic się nie zniszczyło :) oprócz dzwigienek, które się moment wymieniało ;)
No co innego gdybym miał wałek rozrządu nad zaworami - wtedy mógłbym mieś sieczkę ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 26