:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Tombog
2006-03-13, 20:58
skrzynia ciężko chodzi
Autor Wiadomość
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2006-03-09, 15:23   skrzynia ciężko chodzi
 

od jakiegoś czasu ciężko chodzi skrzynia (strasznie mocno daleko muszę wajchować i ciężko chodzi, a jak włoże wsteczny to ciężki wrócić do pozostałych biegów), oleju jest stan.
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-03-09, 16:06   
 

a nie dzieje sie tak odkad sa te mrozy? a i czy wymieniales olej ostatnio ? u nie po wymianie nalalem polsyntetyka to tez ciezej teraz chodzi.
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-03-09, 17:07   
 

Jeżeli z cięgłami mechanizmu zmiany biegów jest wszystko ok to proponuję zmienić olej,
teraz pytanie jakim olejem masz zalaną skrzynię, minerał czy syntetyk?
taki jak masz zalany to i taki wlej przy wymianie
czy skrzynia ciężko chodzi na zimno czy i po dłuższej jeździe?
jeżeli na zimno to wina oleju, jak po rozgrzaniu biegi ciężko wchodzą w czasie jazdy to synchronizatory do wymiany :wink:
_________________

 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-03-09, 17:53   
 

ja bym postawil na sprzwdzenie "lejcy" jesli skrzynia ciezko chodzi bo jest "zmeczona"to zazwyczaj wydaje dziwne odglosy! ajesli nic nie slychac to podejzewal bym linki
Ostatnio zmieniony przez blondas 2006-03-10, 07:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2006-03-09, 19:52   
 

wlazłem pod spód i niestety na łączu między lewarkiem i skrzynią są straszne luzy
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
soki 
Kawaler


R25: 2.0, GTS, 1990, b297, j6r 706
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 2006-03-09, 23:13   
 

mialem chyba cos podobne go ze skrzynia. biegi mi wchodzily lekko, ale ciezko bylo przelozyc z luzu na jedynke, wsteczny lub piatke tzn do siebie i od siebie. u mnie rozwiazanie problemu to uzupelnienie oleju w skrzyni i wyjecie i przeczyszczenie ciegien i w ogole calego mechanizmu od wajchy do skrzyni biegow. nie robilem tego sam tylko oddalem autko do warsztatu i tam dolali olej i nie uzyli zadnych nowych czesci tylko wyjeli caly system ciegien
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-03-09, 23:44   
 

Zeb napisał/a:
wlazłem pod spód i niestety na łączu między lewarkiem i skrzynią są straszne luzy

te luzy wlasnie powoduja ze musisz daleko siegac wajcha (ja tez tak mam). W skrajnym przypadku bys nie mogl wrzucic skrajnych biegow (R i 5). To ze ciezko chodzi to obstawialbym olej bo luzy wg mnie nie maja na to wplywu...
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-03-10, 07:50   
 

latwo sprawdzic ten "luzik" na wolnych obrotach obserwujac samo dzwigienke :mrgreen:
 
 
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-03-10, 08:25   
 

że niby jak dzwigienka drga to są luzy??? bo u mnie chyba lekko drga ale myslałem że ma tak byc i nie ma to nic wspólnego z grganiem np w starze :D
_________________

 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-03-10, 08:30   
 

STAR to nie ma luzu...w starze sie szuka poprostu biegow
co do reni na wolnych obrotach zrob przygazowke pod czerwona kreske...jesli lewarek sie bedzie ruszal samoczynnie masz luz....przy sprawnych lejcach nic sie nie powinno dziac!
po przebiegu 350 000km w seju wymienilem skrzynie biegow razem z lejcami i sie zdziwilem...zdziwilem sie bo sie czlowiek przyzwyczaja i nie zauwarza pewnych rzeczy z czasem :mrgreen:
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-03-10, 09:27   
 

Ten test to raczej na sztywnosc poduszek pod skrzynia i silnikiem :P Wajcha zawsze bedzie lekko drgala poniewaz jej mocowanie z jednej strony jest prosto do skrzyni biegow bez zadnych elementow gumowych po drodze i to jest calkiem normalne zachowanie.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2006-03-10, 10:23   
 

Nie ma lewara jak tak ciężko wchodzą biegi wypada rozebrać mechanizm sterujący skrzyni.(chyba że ciężko chodzi tylko jak jest zimny - to wina oleju). Dalekie wachlowanie to luzy.

Może to być rozmoczony zimering który po prostu klei się do wybieraka, albo jest fest zabrudzony i chodzi ciężko.
Raz widziałem skrzynię w której pomimo dobrego stanu oleju zatarła się dwójka na wałku. Może tak też być (wątpliwe ale nicht ist unmöglich jak powiedział poeta) że wodziki się zatarły (ale wszystkie na raz to wątpliwe).

Pirwsze co bym skontrolował to wejście wybieraka w skrzynię. Luzy nie powodują że biegi wchodzą ciężko.
Powodzenia
 
 
GRZYBEK 
Fachowy forowicz
GRZYBEK



R25: brak
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 19 Cze 2005
Posty: 290
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2006-03-11, 12:54   
 

Witam miałem ten sam problem z biegami a przyczyną była belka poprostu się odkręciła od poduszek. Podokręcałem wszystko i jak nowa.
:roll:
_________________
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło...
 
 
zeus 
Starszy starszak
zeus



R25: brak r25
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 159
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2006-03-12, 13:47   
 

Moim zdaniem pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie poduszek skrzyni biegów oraz silnika,jedna zerwana poduszka na jego mocowaniu już daje taki efekt.
 
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2006-03-13, 09:09   
 

dzięki za podpowiedzi wychodzi na to, że tak czy inaczej mam skrzynie do wyciągnięcia (olej był zmieniany jakieś 30 tyś. km., teraz sprawdzałem jest stan) i wymiana simeringów, oringów, łożysk i ponownie oleju. I tym zamykam ten post
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 30