:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Układ regulacji świateł
Autor Wiadomość
dr_belial
[Usunięty]

  Wysłany: 2006-10-09, 13:17   Układ regulacji świateł
 

Na forum znalazłem kiedyś opis jak napełnić układ regulacji świateł. Rozebrałem co trzeba i znalazłem to coś co jest na zdjęciu. Moje pytanie jak mam sie do tego dobrać !!?!?!?
Przewódu nie mogłem zdjąć ani wyciągnąć takiego metalowego koreczka. Na zdjęciu tego nie ma bo mi baterie padły w aparacie i nie mogłem zrobić nowej fotki ;-(. Jeśli ktoś by był taki miły i mi napisał jak napełnić układ, to bym był szczęśliwy.[/b]

swiatla_m.jpg
Plik cignito 21 raz(y) 47.48 KB

 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2006-10-09, 14:49   
 

no to od razu załatw sobie jeszcze do pomocy z dwie pary rąk bo samemu tego nie zrobisz, sam próbowałem ale nie dałem rady zadzwoniłem po kuzyna i mniej więcej chodzą te światła, chciałem je później poprawić ale dałem sobie z nimi spokój. A jeżeli chodzi o napełnianie to przy tym co masz na zdjęciu są takie dwa metalowe koreczki i tu trzeba uważać lewy jest od prawej lamy a prawy od lewej, trzeba je wyciągnąć a następnie takie same koreczki wyciągnąć przy siłowniku który jest mocowany do lampy troszkę ciężkie dojście ale jak masz rączki ginekologa to sobie dasz rade. Póki co to życzę powodzenia :)
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2006-10-10, 00:01   
 

Ja mam pewien pomysł na napełnienie tego... Najpierw potrzeba będzie trochę płynu hamulcowego (myślę że ten będzie najlepszy bo nie zamarza...), strzykawka i igła... ściągnięcie przewodó z metalowych króćców nie jest łatwe - można złamać łatwo króciec - ale pomyślałem sobie - że można go rozgrzać zapalniczką i ściągnąć - potem odciąć tą część rozkalibrowaną. następnie w otwór należy włożyć cienki drucik i opuścić pokrętłem tłoczki na sam dół, następnie należy obie komory napełnić całkowicie płynem :)
Potem druga osoba wlewa płyn hamulcowy do przewodu od strony lampy i w momencie jak po drugiej stronie zacznie wypływać płyn - należy wcisnąć przewód w króciec. no i teraz należy napełnić siłowniczek reflektora (ale tylko trochę - żeby był zalany-czyli żeby jak najmniej powietrza było - bo z odpowietrzeniem tego będzie kiepsko ;)...), myślę że tytaj - w siłowniku reflektora nie ma sensu wyciągać tłoczka i napełniać - bo wtedy wszystko bedzie pod płynem i nie zadziała... No więc jak już wszystko będzie git - zakładamy przewód na siłownik, na drugim reflektorze ta sama operacja i cieszymy się regulacją :)
Taki mam pomysł na to :)
pozdrawiam :)
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-10, 09:50   
 

No ta ja się wezmę za wypróbowanie tej teorii w praktyce. W sobote jak będę spawał wydech. Wrażenia opiszę na forum po weekendzie :-)
_________________

 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-03, 09:18   
 

hmmm a mnie sięwydaje że były dwie wersje regulacji światełek
Ja mam chyba na Linkę
albo mnie się tylko wydaje
Bo gdyby nie było płynu to nie miało by to wpływu na to z z jakim oporem kręci się pokrętło , u mnie wygląda na to że zacieła się linka gdzies ( tylko gdzie :roll: )
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-09-03, 10:08   
 

W pokretle jest sprezyna i jesli nie ma plynu to pokretlo samo wraca do pozycji "0". Nigdy sie nie spotkalem w praktyce ani w zadnej dokumentacji z regulacja na linkach w R25.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-09-03, 10:13   
 

Tak się zasugerowałem tym wracającym pokrentłem
Nie rozbierałem jeszcze ale mam taki zamiar
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2008-01-17, 21:17   
 

U mnie działa regulacja tylko na jedną lampę w 50% druga w 0%:(

Adam napisał

. W sobotę jak będę spawał wydech. Wrażenia opiszę na forum po weekendzie

Ile minęło już sobót od obiecanki napisania wrażeń :?:

Dzisiaj próbowałem napełnić układ [napełniałem glikolem] strzykawką.
Nic mi z tego nie wyszło udało mi się napełnić przewody doprowadzające,napełniałem przez te zaślepki,w żaden sposób nie mogłem napełnić komory regulującej położenie lamp :(
Wieczorem zajrzałem do kopalni wiadomości i jutro zechcę skorzystać :)

Oluś napisał/a:
potem odciąć tą część rozkalibrowaną. następnie w otwór należy włożyć cienki drucik i opuścić pokrętłem tłoczki na sam dół,


Zamiast glikolu zastosuję płyn hamulcowy.
Naprawiałem tylko jeden układ aby nie zepsuć tego co jest sprawne chociaż w 50%
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-18, 07:26   
 

oj fakt z tym wydechem :oops: - ale to bardziej Oleks powinien opisać bo to on sie napracował, zdemontował stary i pospawał nowy :)
_________________

 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2008-01-18, 09:15   
 

Adasiu ale w temacie było o naprawie regulacji świateł :!:
Ostatnio zmieniony przez lucjan 2008-01-19, 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-18, 12:16   
 

no to mnie na szybko podpuściłeś Lucjan ;)
mam niestety poodłamywane koncówki od tych silownikow do lamp i na dobrych chęciach sie skończyło. Nie wmam na co założyc tych wężyków ani jak napelnić układu :(
_________________

 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2008-01-19, 18:22   
 

Na pewno żle się nie skończyło jeśli przyjadę do Żabieńca to już to masz a jeśli chcesz wcześniej to powiadom to Ci wyślę przez pocztę Konrada :)
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-19, 18:54   
 

ee to juz czekam na Ciebie w Żabieńcu - w końcu i po to sa te spociki ;)
_________________

 
 
Psztym 
Stary młodzik


R25: 2165,TX,J7T,B29B,1991
Imię: Szmaragdowa
Wiek: 50
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 128
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-04-04, 12:48   
 

Czytając różne wątki dotyczące naprawy regulacji świateł wychodzi mi, że każdy właściciel Renatki podejmuje taką próbę. Teraz kolej na mnie :)
I tu mam pytanie - czym uzupełniać płyn w układzie?Może ktoś przyjrzał się oryginalnej cieczy? (np. przy przecinaniu wężyka ;-)
opcji na forum jest kilka:
- płyn hamulcowy
- glikol
- tajemna mikstura z wody i "Ludwika"
- olej do układu wspomagania
Ja planuję użyć właśnie tego ostatniego. Mrozoodporny, "hydrauliczny", i nie taki korozyjny jak płyn hamulcowy, który lubi się rozlać tam gdzie nie trzeba.
Czy widzicie jakieś przeciwskazania?
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-04-05, 12:19   
 

Ja używałem płynu hamulcowego. Też jest płynem hydraulicznym, tez nie zamarza, jest rzadki a przekrój węzyków w układzie regulacji jest mały, mniejszy niż w przewodach hamulcowych. Oryginalny płyn w tym układzie nie przypominał oleju bo jak naprawiałem to w R21 to był tam jeszcze oryginalny płyn.
W R21 układ działał do samego końca czyli prawie przez 2 lata. W R25 połamała mi sie cała pompa z powodu zestarzenia plastiku, ale układ działał.
Musiałęm jednak pokleić wszystkie kroćce bo były popękane ( ktoś probował naprawiać to przede mną ). NAjważniejszą rzeczą jest dobre odpowietrzenie układu i odpowiednie podejscie do napelniania bo wyjęcie "koreczków" niemal zawsze kończy sie popękaniem gniazd.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 31