Wysłany: 2009-06-04, 21:03 czujnik temp plynu chlodzacego
witam czy ma ktos na zbyciu czujnik temp wody ???
auto mi szarpie jak jest zimne i podejrzewam ze czujnik jest walniety i nie podaje do komputerazeby ssanie sie zalaczylo jak jest zimny
z tym czujnikiem trzeba uważać zdaje się... występują dwie wersje... NTC i PTC... niestety zdaje sie że w wersjach silnika 2.2 są te droższe (czyli PTC) - przynajmniej ja tak mam... Po wymianie na czujnik Tomboga (tam byl zdaje się 2.0 z odsadnikiem par paliwa - piszę bo w mojej 2.2 takowego systemu nie ma)rozruch zimnego jest OK, ale jak jest ciepły - to 1100 obrotów... Tutaj ktoś napisał że to norma, ale ja się zastanawiam, czy do mojej wersji nie idzie jeszcze inny czujnik... Dziś sprawdzę po numerach w Dialogysie - według mnie obroty powinny być poniżej 1100...
A ja z kolei poszukuje czujnika ciśnienia oleju - obok tego czyjnika temperatury jest... Taka beczka...
Aha - ważnyu jest też kolor końcówki stykowej... W mojej musi być ciemny (nie wiem tylko czy czaarny czy brązowy), z kolei ten niewłaściwy do mojego silnika ma końcówkę białą właśnie...
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-06-06, 09:46
No w silniku 2,2 wolne obroty są na poziomie 850 ( wyświetlane przez komputer podłaczone do instalacji LPG) , tak przynajmniej jest w R21.
Areckicz podaj mi dokładnie typ silnika J7Txxx?? to poszukam jaki tam ma byc czujnik , bo wszystko zależy od typu zastosowanego wtrysku i komputera.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-06, 12:05
Oluś u mnie w 2.2 z osadnikiem par jest brązowy natomiast w 2.0 bez osadnika jest też brązowy:P
W R21 z Silnikiem 2.2 widziałem zieloną końcówkę. zresztą wysyłam w poniedziałek do Arka czujnik to sobie sprawdzi jak będzie ok to ok jak nie to będziemy działać dalej
nadal nie wiem czym sie rozni zielony od brazowego to jest taki jak na pierwszym zdjeciu w temacie jedynie co w tym czujniku moim starym jest siwe to wtyk ten prostokatny
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-06-07, 23:39
Oluś już napisał czym przede wszystkim się rozniły. Jedne są NTC drugie PTC , i jest to zasadnicza różnica. Kolory nic mi nie mowią. Na czujnikach powinny być jakies oznaczenia. Pytałem już raz o typ silnika jaki tam jest ( wg katalogu mogę sobie sprawdzić ale wolę mieć to zczytane z tabliczki silnika i wtedy mogę coś powiedzieć na pewniaka.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum