Sądząc po wersji i roczniku to możesz mieć tak jak ja - w lusterku kierowcy - na spodzie obudowy lusterka jest otwór, w którym jest dzyndzel czujnika. Po zdjęciu zwierciadła zobaczysz w środku czujnik.
Do kostki jest chyba dostęp po zdjęciu trójkątnej zaślepki na drzwiach.
Mi też pokazuje - 40 st., ale nie przeszkadza mi na tyle, żebym tego nie odłożył do wiosny.
Albo czujnik walnięty, albo gdzieś połączenia - kostka, przerwany obwód np. w wiązce wychodzącej z drzwi.
Niestety, żeby to stwierdzić to trzeba się dobrać do deski od środka.
Sama wymiana czujnika też nie jest prosta, bo w kanale lusterka obok linek sterowania jest bardzo ciasno i trzeba by demontować kostkę.
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-03-07, 20:08
U mnie czujnik jest pod lusterkiem prawym a w starej reni byl pod przednim zderzakiem wiec roznie to bywa... Nie wiem jak z wyswietlaniem -40 ale u mnie jak wyswietla -30 tzn ze jest przerwa w obwodzie czujnika a zdaje sie +85 jesli jest zwarcie.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
u mnie przez moment przy rozruchu silnika tez -30 potem wraca do normy
ale jaka jest norma..?
dzis jak holowaliśmy tą niebieska krisowa do mnie no to była zimna
w niej wyswietlało -5
u mnie w zielonej -2
dlaczego taka róznica
ze jednak auto ciepłe, promieniuje...?
fakt że cały dzien jezdziłem
Czujnik zazwyczaj jest dobry, to zwykła termopara, jak nie ma mechanicznych uszkodzeń to musi działać dobrze. Sprawdź wszystkie kabelki i przeczyść styki.
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-08, 09:19
najczęściej przeruwaja się kabelki na wejściu do lusterka - tam gdzie stykają się z linką regulacji lusterka (przy mechanicznej regulacji lusterek). Mój kabelek zerwał się tak, że izolacja była nieuszkodzona a wiązka w srodku przerwana. Łatwo też dostać sie do kostki - wystarczy zdemontować taki trójkącik tapicerki przy narożu szyby drzwi kierowcy. Mocowany jest jedną śrubką (torx) a pod nim po wyjęciu gąbki mamy dostęp do śrub mocujących lusterko. Kostkę elektryczna należy ostrożnie wyciągnąć z drzwi, ciągnąc delikatnie za kabelki.
Demontaż wkładów lusterek jest gdzieś opisany na forum. Jest jednak jakis problem z wyszukiwarką
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-03-08, 21:52
oleks napisał/a:
Czujnik zazwyczaj jest dobry, to zwykła termopara, jak nie ma mechanicznych uszkodzeń to musi działać dobrze. Sprawdź wszystkie kabelki i przeczyść styki.
No niestety nie mogę się w tym wypadku z Tobą zgodzić .
Czujnik w tym wypadku to termistor , zmieniający swoją opornośc wraz ze zmianą temperatury.
Termopara natomiast generuje napięcie po jej rozgrzaniu do bardzo wysokiej temperatury. Używane są na przykład do kontroli płomienia w piecach CO, WU , i kuchennych .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum