Wysłany: 2010-04-01, 15:21 silnik pracuje nierowno, szarpie
Wymienilem gaznik, swiece, przewody WN, rodzielacz, palec, kopulke i masz babo placek.
Jak silnik jest zimny to pracuje nawet rowno na ok. 1000 rpm. W papierach pisze ze ma byc 700+/-50 ale wtedy telepie silnikiem. Jak sie nagrzeje to zaczyna szarpac (dalej na wolnych obrotach), tak jakby jeden garnek nie palil co jakis czas.
Po przejechaniu 3 kilometrow (jak juz sie porzadnie rozgrzeje po kilku minutach na biegu jalowym) silnik traci moc, przy przyspieszaniu szarpie. Na starym gazniku tego nie bylo. Tak jakby byl za niski poziom paliwa w komorze plywakowej. Ale na nowym gazniku? Powinien byc wyregulowany fabrycznie...
W nowym gazniku mam taki bajer, ktory nie wiem do czego sluzy:
Jest on rowniez widoczny na filmie o demontazu gaznika.
Ratujcie, bo im wiecej nowych czesci renia dostaje tym gorzej chodzi
[ Dodano: 2010-04-01, 17:40 ]
dorzuce jeszcze wyniki najswiezszych obserwacji:
- na zimno silnik pracuje rowniutenko
- w miare wzrostu temperatury pojawiaja sie puste cykle - bez zaplonu (tak uwazam, poniewaz auto "kicha" w wydech; slychac swietnie poniewaz mam lekko nieszczelny uklad)
- temperatura rosnie i "pustych" cykli jest coraz wiecej, zdazaja sie chwile, ze jest ich kilka pod rzad. I tutaj uwaga bo kilka cykli bez zaplonu pod rzad to = silnik stop. A on kreci sie, tylko kompletnie nie ma mocy.
- klepie mi jeden zawor, moze to ma wplyw...
_________________ Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
Ostatnio zmieniony przez Tombog 2010-04-01, 20:05, w całości zmieniany 1 raz
Lipidor, jak dla mnie jest to kwestia regulacji.
Kidyś dawno temu jak znajomy kupił gaźnik do Mesia (Beczki) to w cenę była wliczona regulacja.
Ja podjechłbym do jakiegoś fachmana, tylko czy takiego teraz znajdziesz?
Zapłon wypada przy za bogatej mieszance i przy za ubogiej.
Tak mi się wydaje że ten cwacyk co zaznaczyłeś to urządzenie odblokowujące drugą gardziel. Bez schemaciku trudno coś powiedzieć. Tak na oko to to tak wygląda.
Jak nie ma szans na znalezienie schemtu to szukaj facowca.
Powodzenia
PS Musiała Ci ta merda wpaść i wszystko piep... Będzie dobrze
własciwie to sobie sam odpowiadasz
musi być zrobiony koniecznie ten zawór
a czy zapłon jest dobrze
strzały w wydech to chyba za duże opóznienie...?
czyli tak najpierw zawór
zapłon
to ustrojstwo to nie wiem
(cos jakby podcisnieniowe chwilowe zwiększenie dawki paliwa..?}
No dobra bez rozebrania chyba się nie obędzie
1 sprawdź poziom paliwka na pływaku, czy zawór iglicowy nie zaśniedział, czy nie ma jakiegoś brudu - długo chyba leał, szlag mógł trafić też sprężynkę w zaworku od kuleczki
2. regulacja biegu jałowego. W głównej gardzieli pod przepustnicą jest otworek - po promieniu na zewnątrz zazwyczaj jet śrubka regulacyjna (może być w jakiś sposób zabezpieczona przed kręceniem -sklad spalin czasem jest zanitowana czasem są dwie śrubki wkręcona w jedna za drugą)
3. układ przejściowy otworki w głównej gardzieli powyżej linii zamniętej przepustnicy powinna być regulawana dawka paliwa jaka się przez nie leje gdzieś śrubka regulacyjna - odpowiada za szarpanie przy przyspieszaniu
4. pełna moc silnika. To co zaznaczyłeś na zdjęciu wygląda jak zabezpieczenie przed otwarciem drugiej gardzieli jeżeli zapotrzebowanie (patrz podciśnienie) nie jest za duże.
Śrubką na górze reguluje się moment zwolnienia blokady.
Oczywiście mogę się mylić ale to są podstawowe układy gaźnika teraz mogą one być bardzie lub mniej skomplikowane. Przejżę inne fotki i może jeszcze coś znajdę.
Lipidor-zatkaj ten króciec i zobacz co się będzie działo.
_________________ Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )
-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch..
Króciec jest do podciśnienia z kolektora.
A odpowietrzyłeś komorę wodną ssania? Tak mi coś wygląda że ta mosiężna śrubka do tego służy. Jak tam nie będzie obiegu wody to ssanie będzie cały czas włączone, ale to nie będzie miało aż takiego znaczenia ale może walcz.
Z tego co widać to możesz połączyć te dwa krućce gumowym wężykiem.
Lipidor ten gaźnik jest nowy tylko na ok 20 lat
Czasem tak bywa. Zobacz czy ssanie ci się otwiera całkowicie po rozgrzaniu (te klapki na górze).
[ Dodano: 2010-04-01, 22:45 ]
A i ta śruka ze sprężyną mosiężna jest od układu przejściowego.
Ew. poszukaj warsztatu gdzie jest gość który ma więcej niż 40 lat powinien mieć to wszystko w jednym palcu.
Ten gażnik chyba nie jest nowy lecz regenerowany ,a to ogromna różnica. Fimy zajmujące się tak zwaną regeneracją często nie mają o tym pojęcia i sprzedają "wytrawione " gażniki które WYGLĄDAJĄ jak nowe ,a w środku cholera wie co mamy.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-04-01, 23:51
Podłacz ten wolny krociec do kolektora ssącego ZA przepustnicą. Na pewno nie zaszkodzi a może pomoże.
Twoje objawy wskazują na zbyt bogata mieszankę. Zerknij jaki kolor mają swiece ale po zrobieniu kilkunastu kilometrów. Jak będą czarne to bogata mieszanka pewna.
[ Dodano: 2010-04-01, 23:52 ]
Czy na zimnym silniku auto ciągnie normalnie ???? Czy też sie muli ???
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
maciek, widzisz ten krociec otoczony zoltym kolkiem? Jest w nim podcisnienie. W tej chwili jest zaslepiony, poniewaz jak go odetkac to silnik mocno zwalnia. W poprzednim gazniku on w ogole nie wystepowal. Moze wystarczy zmostkowac go z tym w czerwonym kolku...
_________________ Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
Adamie, smiem polemizowac. Ten krociec ze zgrubieniem podaje cisnienie/podcisnienie na przepone, ktora znajduje sie w obudowie. Sruba otoczona na fioletowo reguluje prawdopodobnie wartosc tegoz cisnienia/podcisnienia. Od dolu calego tego ustrojstwa odchodzi w prawo ciemna stalowa plaska dzwignia, ktora to dzwignia jest polaczona z osia przepustnicy drugiej (wiekszej) gardzieli. W fabrycznym gzaniku tego nie bylo a i tutaj mozna to zdemontowac. Ja jednak wole dowiedziec sie do czego to sluzy.
Jak podniesc przepone - to obroty wzrastaja.
_________________ Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum