:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwne zachowanie ssania
Autor Wiadomość
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-06-18, 22:11   Dziwne zachowanie ssania
 

Wymieniłem czujnik temp silnika który był walnięty i zaczeły się kłopoty. Na zimno auto brzydko pali i przy dodaniu gazu się dławi. Potem jest Ok ale jak się nagrzeje to na gazie obroty idą dość ostro w górę na jakieś 2 tysie a na Pb gaśnie i nie daje się odpalić, a śmierdzi benzyną. Tak na pierwszy rzut oka to ssanie zachowuje się tak jakby działało odwrotnie tzn na zimnym się nie załączało, a na ciepło tak. Czujnik nowy jest sprawny sprawdzałem oporność i była OK na nagrzanym około 250 ohmów
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-06-18, 23:58   
 

A czasami nie powinno być tam czujnika PTC zamiast NTC ???
To też termistor tyle że odwrotnie zmienia oporność w zależności od temperatury.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-06-19, 00:03   
 

Czujnik był dobrany według katalogu. Jak sprawdzić czujnik sprawdziłem w MR`rze i było na 20C 2,1-2,9 kohm a przy 80C 250-390 ohm.
Też pomyślałem że powinno być odwrotnie
_________________

 
 
Psztym 
Stary młodzik


R25: 2165,TX,J7T,B29B,1991
Imię: Szmaragdowa
Wiek: 50
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 128
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-06-19, 23:13   
 

Hmmm według "Automotive engine management and fuel injection systems manual" z haynesa to to co pomierzyłeś to czujnik NTC (Bosch) stosowany w silnikach J7T (706, 707, 714, 715).
Tabela nie daje niestety prostej odpowiedzi.
Bowiem w silnikach J7R stosowano według niej czujnik PTC (Bendix) (20 st - 283-297 Ohm; 80 st - 383-397 Ohm)
ale w silnikach J7R (732, 740, 752) czujnik NTC (Bendix) (20 st - 3061-4045 Ohm; 80 st - 301-367 Ohm)
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-06-20, 12:46   
 

Mój jest J7R bodajże 730 Tak więc jest to chyba zły czujnik i już. Tylko jak teraz wytłumaczyć to w sklepie ;) no bo gościu stwierdził że czujnik jest napewno dobrze dobrany bo w katalogu były tylko 2 różniące się gwintem. Będę walczył i oświecał :)
_________________

 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-06-20, 22:35   
 

A mógłby ktoś sprawdzić w Dialogys`ie jaki numer ma ten czujnik, ten co kupiłem to ma renófkowy: 77 00 737 571
_________________

 
 
Mariusz1500 
Fachowy forowicz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 349
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-06-21, 00:04   
 

77 00 737 571 to czujnik temp do silnika 2.0 12v J7RJ726

nie wiem ale chyba posiadam taki czujnik do 2.0 12V


Czujnik temp. do silnika 2.2 ma index 77 00 771 828
Ostatnio zmieniony przez Mariusz1500 2010-06-21, 00:21, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-06-21, 10:51   
 

A czy ten od 2.2 to ntc czy ptc???
_________________

 
 
250PS 
Gadaczka


R25: 2.5 v6 turbo baccara
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 59
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-06-21, 11:40   
 

A może właczałeś stacyjkę przy zdjętych wtyczkach układu wtryskowego.W tym wypadku odepnij kompa wtrysku benzyny na ok. 3 min.
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-06-21, 12:59   
 

Mój silnik po sprawdzeniu to J7R 723. Czujnik który był, był uszkodzony gdyż opór troszkę rósł a potem znikał pojawiał. Wtyczkę miał czarną, ten który kupiłem ma białą, o taki https://ssl.allegro.pl/item1060523828_czujnik_temperatury_plynu_opel_renault_volvo_460.html

ten który pasuje parametrami jest taki https://ssl.allegro.pl/item1052683646_czujnik_temp_wody_renault_volvo_nowa_hella.html
Z tym że problem jest w gwincie, w katalogu u mnie w sklepie biały ma m12 a czarny hella ma m18
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 24