R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-06-18, 22:11 Dziwne zachowanie ssania
Wymieniłem czujnik temp silnika który był walnięty i zaczeły się kłopoty. Na zimno auto brzydko pali i przy dodaniu gazu się dławi. Potem jest Ok ale jak się nagrzeje to na gazie obroty idą dość ostro w górę na jakieś 2 tysie a na Pb gaśnie i nie daje się odpalić, a śmierdzi benzyną. Tak na pierwszy rzut oka to ssanie zachowuje się tak jakby działało odwrotnie tzn na zimnym się nie załączało, a na ciepło tak. Czujnik nowy jest sprawny sprawdzałem oporność i była OK na nagrzanym około 250 ohmów
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-06-19, 00:03
Czujnik był dobrany według katalogu. Jak sprawdzić czujnik sprawdziłem w MR`rze i było na 20C 2,1-2,9 kohm a przy 80C 250-390 ohm.
Też pomyślałem że powinno być odwrotnie
Hmmm według "Automotive engine management and fuel injection systems manual" z haynesa to to co pomierzyłeś to czujnik NTC (Bosch) stosowany w silnikach J7T (706, 707, 714, 715).
Tabela nie daje niestety prostej odpowiedzi.
Bowiem w silnikach J7R stosowano według niej czujnik PTC (Bendix) (20 st - 283-297 Ohm; 80 st - 383-397 Ohm)
ale w silnikach J7R (732, 740, 752) czujnik NTC (Bendix) (20 st - 3061-4045 Ohm; 80 st - 301-367 Ohm)
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-06-20, 12:46
Mój jest J7R bodajże 730 Tak więc jest to chyba zły czujnik i już. Tylko jak teraz wytłumaczyć to w sklepie no bo gościu stwierdził że czujnik jest napewno dobrze dobrany bo w katalogu były tylko 2 różniące się gwintem. Będę walczył i oświecał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum