R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-06-25, 16:24 Olej w układzie chłodzenia
Dziś zauważyłem olej w układzie chłodzenia
Olej zmieniałem parę dni temu i owszem był czarny przepracowany ale bez wody.
W sumie to ta maź jest w wyrównawczym od dłuższego czasu. Jakoś nieprzywiązywałem do tego wagi i myślałem że to jest uszczelniacz do chłodnic.
Po wymianie uszczelki zalałem półsyntetyka i trochę leciało po bloku, z czasem dolewałem minerała i przestało może i tam też to zjawisko ustało.
Na chwilę obecną myślę aby wypłukać układ chłodzenia zalać płynem lub wodą, a do tego podciągnąć troszkę głowice.
CO o tym sądzicie?
Jakie mogą być skutki jeżdżenia z olejem w układzie?
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-25, 18:36
gzara napisał/a:
Jakie mogą być skutki jeżdżenia z olejem w układzie?
to pryszcz. Gorzej jak woda przedostaje się do oleju. Skutki takiego "smarowania" wodną emulsją będą opłakane dla silnika. Zresztą to jest skutek nie przyczyna. Walnięta uszczelka pod głowicą może uszkodzić głowicę.
Skutki będziesz miał takie że zamulisz układ chłodzenia. Ja miałem te same objawy i nasilały się z czasem... Okazało sie że wydmuchało uszczelkę pod głowicą Wymiana zajmuje pare godzin a koszt w sumie znikomy bo ok 50-60zł. Lepiej to zrobić wcześniej zanim woda pójdzie do oleju..!!
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-07-01, 09:20
Zdjąłem wczoraj dekiel i podciągnąłem głowice do nominalnych 95Nm a potem na 103Nm czyli w sumie znikoma różnica. Pierwsza śruba (licząć od kolejności dokręcania) była słabo dociśnięta i troszkę poszło na niej na pozostałych już minimalnie i klucz strzelał. Chyba faktycznie szkoda półśrodków i wymienie uszczelkę, zwłaszcza póki nie mam zrobionej klimy będzie łatwiej.
Jak miałem zdjęty dekiel podregulowałem zawory ale coś nie wyszło bo gorzej je słychać, muszę poprawić, w J7r luzy to dolot 0,10 wylot 0,25???
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-07-01, 23:04
A widzisz w moim Haynes są podane sztywno 10 i 25 tak więc jak zrobiłem 25 to defakto wychodzi ciut więcej czyli muszę wylotowe poprawić bo coś jakby jeszcze delikatnie hałasowało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum