:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
olej na swiecy
Autor Wiadomość
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2010-08-11, 23:48   olej na swiecy
 

Dziś rano renia nie chciała odpalić. Wykręciłem czwartą świecę (tę od strony chłodnicy), wyglądała normalnie. Wykręciłem pierwszą świecę - była zachlapana olejem. Na zlocie poruszałem temat stukania zaworów na pierwszym cylindrze, Jagieł wie o co chodzi. Czy fakt obecności oleju na świecy i głośnej pracy zaworu mogą mieć coś wspólnego?
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-08-12, 07:47   
 

a sprawdzałeś sprężanie na poszczególnych cylindrach ??? Duża jest rozbieżność ??
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
Psztym 
Stary młodzik


R25: 2165,TX,J7T,B29B,1991
Imię: Szmaragdowa
Wiek: 50
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 128
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-08-12, 08:10   
 

Obecność oleju w cylindrze i głośna praca zaworu mogą mieć coś wspólnego - np. przy wyrobionym uszczelniaczu lub prowadnicy zaworu. Występowałoby przy tym zauważalne zużycie oleju.
Ale olej może też brać przez pierścienie. Albo uszczelkę.
Warto sprawdzić sprężanie na cylindrach - choć przy warunkach francuskich może być trudno (chyba, że masz od kogo pożyczyć sprzęt; albo zaprzyjaźniony warsztat, gdzie ktoś sie pobawi za piwo) - może
ten warsztat od gaźnika nie skroiłby Cię za bardzo (jak na europejskie warunki).
Ogólnie rzecz biorąć olej na świecy i tak zakończy się demontażem głowicy, żeby usunąć którąkolwiek z przyczyn.
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-08-12, 08:17   
 

Na allegro leży masa niedrogich mierników np. tu : http://allegro.pl/item114..._7302_yato.html

Musisz tylko kupić takie ktory ma wkręcane końcówki , bo stykowymi nie dasz rady . Gniazda świec są za głeboko .
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2010-08-12, 08:53   
 

wlasnie pol godziny temu pozyczylem manometr od znajomego Polaka - wlasciciela warsztatu. oczywiscie naklejka ze zlotu wisi tam w widocznym miejscu.
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
Psztym 
Stary młodzik


R25: 2165,TX,J7T,B29B,1991
Imię: Szmaragdowa
Wiek: 50
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 128
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-08-12, 11:55   
 

Górą Nasi :-)
Ja się bawiłem jeszcze przed epoką Allegro miernikiem z wykresówką.
Dlatego nie pomyślałem nawet, żeby sprawdzić zwykłe manometry :-)
 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2010-08-12, 21:49   
 

dokonalem pomiarow. wpierw na sucho:

1 12 bar
2 16 bar
3 15 bar
4 13 bar

nastepnie do pierwszego i czwartego cylindra wstrzyknalem po 10ml oleju silnikowego.

1 20 bar
4 20 bar

wyniki mowia same za siebie. decyzja juz w zasadzie zapadla. Renia idzie do

REMONTU KAPITALNEGO

jupi, w koncu :D
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
odiz 
Starszy starszak


R25: 1995,GTS,B297,1984
Imię: żaba
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 136
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-08-13, 02:00   
 

Pytanie -czy cylinder od chłodnicy nie jest NR 1 ?.Przy wymianie kabli WN 1432 czy to w 25 , czy w R 19 zawsze zakładałem w/g mojego wzoru i zawsze było OK ???
_________________
odiz
Ostatnio zmieniony przez odiz 2010-08-13, 02:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-08-13, 09:05   
 

Ciśnienie sprawdzamy na kompletnie rozgrzanym silniku !!!! W takim stanie jest on w końcu używany. Tak samo jak wszelkie regulacje i inne pomiary wykonujemy na optymalnie rozgrzanym piecu .
Druga sprawa jest taka że masz coś skopany ten manometr. Bo nowiutki silnik benzynowy rzadko kiedy ma 16 barów :) a u Ciebie NA ZIMNYM silniku wyszło 20 ???
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Pomógł: 2 razy
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2010-08-13, 09:12   
 

Oprócz regulacji zaworów :)
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2010-08-13, 18:43   
 

odiz: w/g RTA pierwszy cylinder znajduje sie od strony rozdzielacza zaplonu

Maciek: na jakiej podstawie twierdzisz ze pomiarow dokonywalem na ZIMNYM silniku ?!?

Skorpion: zawory regulowalem dwukrotnie, na ZIMNYM silniku.
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-13, 18:49   
 

szczerze mówiąc ja tez nie widzę żeby pomiary kwalifikowały ten silnik do remontu. Ale olej na świecę jakoś się przedostał - pierścienie? A może po prostu 3 tyś km dało mu popalić ;)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Adam 2010-08-13, 18:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2010-08-13, 18:59   
 

A może użyj tego środka co ostatnio Maciek pisał o nim i sam to testował.
_________________
 
 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2010-08-13, 19:09   
 

silnik pracuje okropnie. pracowal tak samo przed wyjazdem na zlot. nierowno, szarpie, nie moge porzadnie wyregulowac wolnych obrotow. ktorys zawor na pierwszym cylindrze tlucze sie jak diabel w chrzcielnicy. dymi z rury wydechowej. zaraz po odpaleniu nie dymi, dopiero po 20 - 30 sekundach. tak jakby olej potrzebowal czasu na zachlapanie gladzi cylindrow a potem ktorys pierscien zgarniajacy nie robil swojej roboty. moze byc jeszce winien uszczelniacz ktoregos z zaworow. powodow jest mnostwo a ja, pomimo mojej milosci do reni, nie mam tyle determinacji zeby szukac krok po kroku i ryzykowac ze auto rozkraczy mi sie gdzies na autostradzie bo wtedy umarlem w butach. uwazam ze kompleksowe leczenie wyjdzie jej tylko na dobre.

wyobrazcie sobie sytuacje ze macie zeby do leczenia i ktos nagle oferuje wam za free pobyt w klinice i leczonko pod narkoza, full serwis, full wypas. pozostaniecie przy tabletkach przeciwbolowych (Ketonal Forte) czy przyjmiecie oferte?
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-13, 19:13   
 

a tu mnie przekonałeś - to do dzieła :)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 29