Witam
Od pewnego czasu czasami mam taki problem autko po uruchomieniu wchodzi na wysokie obroty 1,5 - 1,8 nie ma znaczenia czy odpalamy na Pb czy LPG (zawsze jest na Pb a potem przechodzi na LPG) po pewnym czasie się uspokaja i trzyma obroty tak jak powinno być.
Jeśli je zgasimy i zapalimy to znowu mamy 1,5 -1,8 obrotów.Nie jest to zależne od temperatury silnika , powietrza.
Domyślam się ,że jakiś czujnik zepsuł się albo zabrudził czy drodzy koledzy i koleżanki mają
jakiś pomysł.
Samochód który robi tego psikusa to RENIA V6 1992R
_________________ RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
hmm, nie znam za dobrze V6 - może sie zacina silniczek krokowy i samochód do dodatkowej dawki rozruchowej na starcie dostaje dodatkowe powietrze?
A może siada któryś czujnik temperatury....
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-08-13, 14:29
Jeśli gazownicy nic nie pobroili i nie przerobili w układzie dolotowym wolnych obrotów, to wymontuj zawór powietrzny BOSCH i sprawdź czy tłok w środku obraca się bez oporów . Sprawdź też jego wtyczkę. Zmiana położenia czujnika przepustnicy też może powodować takie objawy.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Gaz jest od lat 5 i działa ok , krótka podpowiedź czy ten zawór powietrzny jest po lewej stronie patrząc od przodu auta w metalowym kolektorze dolotowym tam gdzie przepustnica .
Gaz jest bardzo fajny ale też brudny i pewnie zabrudził zakleił ten czujnik.
_________________ RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-08-13, 19:51
Zawór jest błędnie nazywany silnikiem krokowym choć takowym nie ma absolutnie nic wspólnego. Średnica baterii R20 , metalowy cylinder z dwoma wężami . 3 pinowa wtyczka .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Rozebrałem to w sensie wymontowania zaworu z samochodu.
Następnie 2 dni się moczył w benzynie ekstrakcyjnej a na koniec przed montażem
bardzo solidnie potraktowałem go preparatem w stylu WD-40.
Autko stało miesiąc w garażu , pierwsza jazda taka sobie , ale po chwili wszystko jest ok.
Teraz od tygodnia jest w porządku , choć nie da się ukryć że element się powoli zużywa.
Nie wiem czy jest sens go kupować na Allegro za 100- 120 zł jak cały silni kosztuje 500-700
zł.
_________________ RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
Prawda jednak jest taka, że cały silnik za 500 - 700 zł nie jest fabrycznie nowy i nie masz żadnej gwarancji, że za miesiąc będzie działać wszystko . Może więc lepiej kupić nowy zawór i mieć spokój na lata ?
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum