Wysłany: 2011-04-26, 11:21 Szarpie i telepie czyli denerwuje
Witam
Mam taki dziwny problem z mojÄ… Renia V6 -1992r
W czasie spokojnej jazdy na 4 lub 5 biegu tak 40 -50 km/h samochodem lekko
szarpnie a później przy przyspieszaniu wpada w lekkie drgania.
Na gazie i benzynie jest ten sam objaw choć na benzynie nie aż tak mocno wyczuwalny.
Gaz jest bardziej wyczulony na kiepski zapłon.
Jeśli autko jest załadowane np 5 -osób i jedziemy pod górę to jest to już bardzo mocno wyczuwalne .
Autko ma przebieg jakieś 210 tys i ostanie 3 miesiące stało nie używane , choc jesienią
też zaczęły się takie objawy pojawiać.
Do tej pory przed świętami zmieniłem świece na takie same francuskie 6 zł sztuka ale nie
pomogło.Poodciskałem , posprawdzałem przewody wysokiego napięcia .
Podejrzewam jeszcze brudną kopułkę aparatu zapłonowego i palec rozdzielacza .
Jak to coś rozebrać i czy trzeba domontować przewód od chodnicy .
Chyba ,że macie jakieś inne pomysły .
Hej
_________________ RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
Ostatnio zmieniony przez Witek S 2011-04-26, 13:25, w całości zmieniany 1 raz
Oporność kabli wysokiego <15 ohm.przewodu do chłodnicy w turbo v6 nie trzeba zdejmować więc tu chyba też nie? Szukać trzeba w kopułce ścieżek przebicia ,zwałszcza przy węgielku.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2011-04-26, 21:38
Odkręcasz 3 śruby kluczem 8. Klucz musi byc nasadowy ( mała grzechotka ). Na większy klucz nie pozwoli chłodnica. śrub nie trzeba wykręcać do końca tylko do momentu wyczucia luzu osiowego.
Kopułkę można potem swobodnie wyciągnąć. Teochę trzeba poodginać wąż od chłodnicy.
Możesz już nie mieć środkowego styku .
Cała kopułkę dobrze jest wymyć benzyną ekstrakcyjną , oczyścić styki , wysuszyć i zabezpieczyć czymś tłustym np. WD40 którego nadmiar należy potem wytrzeć.
Oczyścić tez styk palca rozdzielacza.
Sprawdź tez czujnik położenia wału , jego kabel i wtyczkę.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
OK
dzięki za podpowiedź.W sobotę przystąpię do operacji zrobię zdjęcia i napisze co wyszło .
czujnik położenia wału z kabelkiem gdzie tego szukać .
_________________ RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2011-04-27, 09:38
Na połaczeniu silnika i skrzyni w górnej części. Odczytuje pierścień zębaty z koła zamachowego silnika. Przykręcony na dwie śruby na klucz 10 albo 11.
Prawidłowa opornośc 200ohm +/- 50 .
Identyczny czujnik znajduje się w niemal każdej starszej renówce , byc może nawet w Twojej drugiej czy trzeciej .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2011-04-27, 09:40, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum