:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Usterka aktywnego wspomagania ( progresywnego )
Autor Wiadomość
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
SkÄ…d: francja
WysÅ‚any: 2011-05-22, 22:21   
 

Sorry, elektronika to dla mnie magia. Ale pokuszÄ™ trochÄ™ los... :)


Przypadkiem znalazłem firmę, która handluje tymi układami, mają oddzwonić i podać cenę.

Spekulujemy na temat ceny? Ja dajÄ™ 50 EUR.

Oddzwonili, układ kosztuje 30 euro. Pewnie + wysyłka.
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2011-05-24, 22:49   
 

Niestety jesli jest to jakis procek to kupienie nowego na nic sie nie zda nie majac programu ktory w nim siedzi :(
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2011-05-25, 00:46   
 

Powoli sprawdzam wszystkie elementy na płytce i są ok .
Co do mikrokontrolera to wygląda on na sprawny , przynajmniej częściowo. Silnik krokowy jest sterowany z niego właśnie. Gdyby okazało się że on nawalił być może dało by radę go odczytać oczywiście mając jego notę katalogową bo beż tego lipa .
Nawet nie wiadomo co to tak naprawdÄ™ jest.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2011-05-28, 17:55   
 

Wygląda na to że sterownik wraz z zaworem działa :).
Wymieniłem komparator LM2901 , kilka kondensatorów z czego jeden miał luźne nogi.
Znam już też dokładnie zasadę działania serwomechanizmu w praktyce.
Wszystko testowane na stole . Zbudowałem w tym celu generator , symulujący prędkośc samochodu a użyłem do tego zabawki elektronicznej dla dzieci ;).

Sterownik zaworu po przekręceniu kluczyka w stacyjce , sprawdza czy jest połaczenie z sygnałem prędkości ( licznik elektroniczny pin2 czarnej kostki ) . W tym samym momencie silnik krokowy zaworu wykonuje pół obrotu domykając zawór ( wspomaganie pełne ) . Po ruszeniu z miejsca , do sterownika dociera sygnał prędkości i zawór zaczyna regulowac przepływ oleju do przekładni.
Przy zmniejszaniu prędkości , zawór się cofa i wraca aż do punktu wyjścia ( znów wspomaganie pełne ).
Tak jest jak wszystko jest sprawne.
Jeśli natomiast w trakcie jazdy , albo po przekręceniu kluczyka , sterownik stwierdzi brak połaczenia z sygnałem prędkości , zaczyna impulsowo otwierać zawór aż do pełnego otwarcia ( wspomaganie minimalne ). W tym stanie pozostaje aż do ponownego rozruchu silnika, czyli kierownica chodzi ciężko.
Po naprawie usterki np spowodowanej urwanym przewodem " prędkości " , po przekręceniu kluczyka , sterownik nadal próbuje otworzyć już w pełni otwarty zawór , jednak po ruszeniu z miejsca , gdy do sterownika dotrze sygnał prędkości , zawór z pełną prędkością jest zamykany pełne wspomaganie ) po czym zaczyna byc sterowany zależnie od prędkości.
Jest to jakby powrót do normalnego działania całego urządzenia , gdyż przy normalnej eksploatacji , zawór po zatrzymaniu samochodu powinien być całkowicie zamknięty.

Jeśli więc tak jak w przypadku Olusia, wspomaganie na postoju chodzi ciężko. Warto się najpierw przejechać i rozpędzić samochód po czym się zatrzymać i sprawdzić czy wspomaganie wróciło do normy. Jeśli nie wróciło to sprawdzić ciągłośc obwodu pin2 licznika czarna kostka z pinem 10 sterownika.
Po naprawie konieczna jest przejażdzka gdyż wówczas po otrzymaniu przez sterownik sygnał prędkości , zamknie on zawór i wspomaganie wróci.
Teraz posotaje mi poskładac wszystko do kupy.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2011-05-31, 23:29   
 

To już chyba ostatni wpis z tym temacie. Później scalę ostanie posty w jeden.
Mała fotorelacja ze składania wszystkiego do kupy.
Najważniejszą rzeczą w całej operacji jest silnikon RTV. Do tego celu użyłem polskiego wyrobu POLASTOSIL M-2000. Po zastygnięciu tworzy się z tego przeźroczysta guma i nawet lepiej niż czarna bo gdyby zaszła kiedyś potrzeba dłubania , będzie widać wszystko w środku.
Jedynym minusem tego środka jest fakt że po zmieszaniu składników , trzeba umieścić preparat w próżni aby odessać powietrze z zachodzącej reakcji. W tym celu zmontowałem na szybko naczynie próżniowe ze słoika i zamontowanego zaworu w zakrętce ;). Do zrobienia próżni posłużyła mi pompa którą używam do klimatyzacji.


Tak wyglądają obudowy w których wszystko jest schowane ( zalane )


Na kolejnym zdjęciu goły zawór ze zdemontowanym czujnikiem i silnikiem krokowym. Widać też blachę która osłania elektronikę a która także jest zalana w gumie.


Tutaj miejsce w którym wchodzi oś silnika krokowego


a tu , gniazdo czujnika położenia iglicy


Pozostaje teraz wszystko zamontować na swoje miejsce , oraz złaczyć to z elektroniką


Tutaj cały układ przygotowany do zalewania


Po kilku chwilach , wszystko zostało zalane polastosilem i teraz tylko trzeba zaczekac aż preparat się zwulkanizuje po czym sprawdzić czy będzie to działać w samochodzie ;)

_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
SkÄ…d: francja
WysÅ‚any: 2011-06-01, 22:17   
 

O czymś takim to chyba nawet konstruktorom tego auta się nie śniło. Gratuluję wiedzy i wytrwałości.
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 20