R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2006-02-05, 21:54 Zdjecia silnika
Jako ze ja i Kicek nie mozemy byc do konca pewni rodzaju swojego silnika to prosilbym, zeby ktos kto ma silnik 2,2 i jest pewny lub prawie pewny, ze nie byl w jego samochodzie zmieniany silnik-- niech zrobi jego zdjecie i wstawi tutaj... zdjecie, rocznik.. Bede bardzo wdzieczny....
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-02-06, 08:00
Zaraz zaraz, chodziło ci szopen chyba o to, jaką wersję 2,2 mamy? Jeśli chodzi o pojemność to ja na 99% mam 2165cm
po zdjęciu ciężko będzie odróżnić, zauważyłem tylko taki mały szczegół jak się przyglądaliśmy silnikom swoim i konrada, mianowicie płaszczyzna głowicy w miejscu przykręcenia kolektora wydechowego inna była u konrada a inna u nas, ale u nas miała taki sam kształt
szkoda że nie mam cyfraka pokazałbym o co mi chodzi, ale poszukam gdzieś miałem zdjęcia swojego silnika
R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2006-02-06, 13:36
ja wiem ze 2,0 i 2,2 wygladaja prawie tak samo (przezylem maly szok:.. ale ja mam silnik i Kicek tez, z wypuklym napisem Renault injection na tym czyms metalonym przy filtrze powietrza, a rozbieralem renie z 84 roku(nie wiem czy miala silnik wlasciwy dala swojego rocznika - B29E) i nie miala w ogole tej czesci... I moze po tym uda mi sie rozszyfrowac czy mam wersje 121KM czy 107KM.
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
Sorry że pytam ale ty Szopen masz taki sam silnik jak Kicek???
Ja proponuje wybrać sie na hamownie i tam sparawdzić. Pojemność tych silników był taka sama(2165 lub 2155) tylko moc inna. A Konrad to zupełnie inna bajka on ma 2,0 i 134 KM..Silnika od phase 1 lub 2 (obydwa 2,2 nie da sie chyba rozróżnić to śa te same J7T tyle że nowsze mają mniej koni..Pozdrawiam
R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2006-02-06, 15:19
No wlasnie z wygladu tak, fazy nasze sie roznia wiem, obaj jestesmy na 99% pewnie ze mamy 2,2 i wlasnie mam podejrzenia ze silnik b29E i b29b roznia sie wlasnie ta metalowa czescia z napisem "Renaul Injection". oczywisice moze to nie byc sluszne i okazac, ze np rozbierana renia byla np z pierwszych egzemlarzy w ktorych poprostu jeszcze tego nie bylo - to tak na przyklad.
Kurcze przyjrzalem sie szkicom silnikow z ksiazeszki z dzialu downolad... drugi szkic od gory z podpisem j7t - j7r.....wlasnie z takim silnikiem rozbieralem renie(bez tej czesci"renaul injection").... wyglada na to, ze poprostu w pierwszych miesiacach produkcji nie zwyczajnei nie bylo tego elementu...a co za tym idzie po jego obecnosci lub braku raczej nie dojde, ktory silnik mam pod maska.
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-02-06, 15:59
Konrad nie ma o ile wiem silnika ze 134 koniami ponieważ ma wersje TXE te 2.0 z taka ilościa koni były w TI oraz w TXI i ta 2 litrówka miała 12 zaworów i zupełnie inny wygląd. J7R oznacza 2.0, J7T oznacza 2.2, może kiedyś rozbierałes 2.0 na gaźniku który w miejscu dolotu z naopisem injection ma plastikowy kolektor. co do mocy silników różnice wynikaja z zastosowania katalizatora, w zależności od rynku na którym był sprzedawany
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-02-06, 17:23
Z tego co dzisiaj wygrzebałem w czasie pracy zresztą to były trzy wersje silników 2,2:
moc tych silników jest zależna od stopnia sprężania i czy auto ma katalizator czy go nie ma.
U mnie kata nie ma i nie było, stopnia sprężania niestety nie znam trzeba by było zmierzyć.
Można pojechać na hamownię ale to kosztuje, rozwiały by się wtedy wątpliwości co do mocy tych jednostek.
Kolejną ciekawostką jest to że, jeżeli chodzi o pojemność silników 2,0 J7T i 2,0 J7R (nie mówię tu o J7R w gaźniku) to różnią się one jedynie skokiem tłoka, bo średnica cylindra jest ta sama, tak więc głowice powinny być zamienne
mam xero książki obsługi do renault 21 i jest tu taka tabelka, dla silników 2.0 i 2.2 jest ona wspólna, różnice są tylko w mocy, stopniu sprężania, momencie obrotowym i średnicy cylindra
To jest czarna magia...http://www.renault25.eu/portal.php?show=modele może warto powołac sie na to tutaj nie am wersji txe ale to chyba jest ta 2,0 w nowej budzie i ma 134 KM. jest jedno 2,2 w starej budzie (B29E) i jedna 2,2 w mowej budzie (b29B) a to Kicek że nie masz Kat jest zastanawiające bo ja mam...
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-02-06, 21:59
Panowie strasznie zaczynacie motać. 2.0 w gażniku to J6R, 2.0 które ma 140 KM to J7R z dopiskiem "12 soupapes" i występował tylko w wersji po liftingu w wersjach TI oraz TXI taki silnik ma morf i wygląda tak http://www.renault25.eu/viewtopic.php?t=319 , Wersja TXE była wyposażana w dwa silniki 2.0 i 2.2, swoją drogą TXE to bardzo ciekawy model i chyba najbardziej charakterystyczny dla wielkiej brytanii, we francji go jeszcze nie spotkałem. Co do katalizatora to zależy od kraju w którym był sprzedawany, oraz od roku produkcji (Po 1991 powinny mieć już wszystkie)
bardzo ciekawi mnie ten moduł na lewym nadkolu - ciekaw jestem od czego jest... no i barzo ciekawie rozwiązane cięgło gazu - to znaczy ta sztyca co idzie do przepustnicy - u mnie jest jeszcze taki łuczek plastikowy (co na dodatek się rozleciał i trzeba go było drutem lekować ), wogóle - dużo tam flaków - a co jest w okolicach prawego nadkola?? Filtr oleju?? jaka to wersja silnika?? diesel?? To w tle to zbiornik wyrównawczy chłodziwa (mówię o prawej stronie nadkola), czy usupełnienie wspomagania... Takiego silnika jeszcze nie widziałem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum