Podczepię się pod temat: u mnie przy 110 km/h zaczyna coś drgać. Nie drga kierownica, można ją trzymać samymi koniuszkami palców i auto prowadzi się bardzo dobrze. Czuję natomiast pod butami że drga tak jakby podłoga. W sposób bardzo podobny do tego jak drga niewyważone koło. Tyle że kierownica nie...
JakieÅ› sugestie?
_________________ Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2011-12-31, 00:37
Któraś z opon jest strzelona. Miałem to samo. najprostszy sposób na sprawdzenie to podnieść koło. Dosunąć prawie na styk jakiś klocek i obracać powoli kołem zwracając uwagę na odległość bieżnika od klocka. To samo zrobić z obu stronami opony.
Kiedyś miałem nawet tak że test "na klocek" był dobry, natomiast pod obciążeniem opona traciła geometrię i działo się to własnie powyżej 100km/h
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2011-12-31, 10:38
Teoretycznie ma być na zero ,bo przy nierównościach opony , przy pewnych prędkościach powstają rezonanse których amortyzator nie jest w stanie wygasić i wówczas odczuwasz drgania.
Przy zakupie używanych opon można się często naciąć ,bo opona niby dośc nowa , bieżnik super ale wystarczy że poprzedni właściciel owej opony ostro hamował nie posiadając albo posiadając uszkodzony ABS i "spłaszczył" , starł kawałek obwodu opony o asflat.
Podobnie jest z oponami na których samochód stoi w jednym miejscu kilka miesięcy . W miejscu styku z podłożem, opona się zniekształci. Nie wspominając tego że jak stoi bez powietrza to takie nieodwracalne zniekształcenie robi się dużo szybciej.
Jak jeździłem jeszcze COMBO to biło , wibrowało jak cholera. Posprawdzeniu okazało się że tylko jedna z opon jest jako tako prosta .
Po wymianie ....nie ten samochód.Komfort jazdy ( o ile można nazwać komfortem jazde Oplem COMBO ) , podniósł się kilkukrotnie .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2011-12-31, 10:41, w całości zmieniany 1 raz
Witam , Ja miałem tak w Fiacie 125 cały przód mu zrobiłem a bicie dalej było i tak jak piszesz,opona była odkształcona ale nie było nic widać dopiero po wymianie ,opon wszystko wróciło do normy .Ja też muszę popatrzeć w swojej renacie bo zaczyna drżeć kierownica od prędkości 150km/h.
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 138 Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-04-28, 19:34
witam koledzy.przegladam wasze posty i postanowiłem napisac.miałem kiedys tez taki problem,proponował bym sprawdzic ewentualny luz na łożyskach kól przednich jak i tylnych.jesli jest luz na tyle to tez może przenosic.druga sprawa to ustawienie zbierznosci lub zrobienie pełnej geometrii wraz z kątami kół.pozdrawiam
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2012-04-28, 20:29
jak miałem założoną inną półoś to też kierownica drgała, niby wszystko było OK a jednak po wymianie na starą ośke wszystko wróciło do normy
R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2012-04-28, 22:32
gzara napisał/a:
jak miałem założoną inną półoś to też kierownica drgała, niby wszystko było OK a jednak po wymianie na starą ośke wszystko wróciło do normy
Jeśli nie miała luzów na przegubach to tylko i wyłącznie była za długa
dlaczego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum