:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
drzenie kierownicy!
Autor Wiadomość
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2005-09-19, 15:13   
 

sprawdze .... Dzieki za info :mrgreen:
 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
SkÄ…d: francja
WysÅ‚any: 2011-12-29, 20:25   
 

Podczepię się pod temat: u mnie przy 110 km/h zaczyna coś drgać. Nie drga kierownica, można ją trzymać samymi koniuszkami palców i auto prowadzi się bardzo dobrze. Czuję natomiast pod butami że drga tak jakby podłoga. W sposób bardzo podobny do tego jak drga niewyważone koło. Tyle że kierownica nie...
JakieÅ› sugestie?
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2011-12-31, 00:37   
 

Któraś z opon jest strzelona. Miałem to samo. najprostszy sposób na sprawdzenie to podnieść koło. Dosunąć prawie na styk jakiś klocek i obracać powoli kołem zwracając uwagę na odległość bieżnika od klocka. To samo zrobić z obu stronami opony.

Kiedyś miałem nawet tak że test "na klocek" był dobry, natomiast pod obciążeniem opona traciła geometrię i działo się to własnie powyżej 100km/h
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
SkÄ…d: francja
WysÅ‚any: 2011-12-31, 09:26   
 

No dobra, jakieś bicie dopuszczalne czy ma być na zero?
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2011-12-31, 10:38   
 

Teoretycznie ma być na zero ,bo przy nierównościach opony , przy pewnych prędkościach powstają rezonanse których amortyzator nie jest w stanie wygasić i wówczas odczuwasz drgania.
Przy zakupie używanych opon można się często naciąć ,bo opona niby dośc nowa , bieżnik super ale wystarczy że poprzedni właściciel owej opony ostro hamował nie posiadając albo posiadając uszkodzony ABS i "spłaszczył" , starł kawałek obwodu opony o asflat.
Podobnie jest z oponami na których samochód stoi w jednym miejscu kilka miesięcy . W miejscu styku z podłożem, opona się zniekształci. Nie wspominając tego że jak stoi bez powietrza to takie nieodwracalne zniekształcenie robi się dużo szybciej.
Jak jeździłem jeszcze COMBO to biło , wibrowało jak cholera. Posprawdzeniu okazało się że tylko jedna z opon jest jako tako prosta .
Po wymianie ....nie ten samochód.Komfort jazdy ( o ile można nazwać komfortem jazde Oplem COMBO ) , podniósł się kilkukrotnie ;).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2011-12-31, 10:41, w caÅ‚oÅ›ci zmieniany 1 raz  
 
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcÄ™


R25: 2100, turbo dx,B290
ImiÄ™: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
WysÅ‚any: 2011-12-31, 10:50   
 

Witam , Ja miałem tak w Fiacie 125 cały przód mu zrobiłem a bicie dalej było i tak jak piszesz,opona była odkształcona ale nie było nic widać dopiero po wymianie ,opon wszystko wróciło do normy .Ja też muszę popatrzeć w swojej renacie bo zaczyna drżeć kierownica od prędkości 150km/h.
 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
SkÄ…d: francja
WysÅ‚any: 2011-12-31, 14:09   
 

Zaje k&#wa biście. Nowe k&#wa kapcie.

Chyba jest jakas gwarancja...
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcÄ™



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
SkÄ…d: werbkowice
WysÅ‚any: 2011-12-31, 14:51   
 

W Polsce prawie taka sama cena

http://www.opony-pneus-on...5,R15,91,H.html
andrzejk napisał/a:
.Ja też muszę popatrzeć w swojej renacie bo zaczyna drżeć kierownica od prędkości 150km/h.


Raczej wymień na najnowszy model Ferari
przy 150 na naszych drogach też będzie Ci drżała :(
 
 
maciek 
Starszy starszak


Wiek: 50
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 138
SkÄ…d: warszawa
WysÅ‚any: 2012-04-28, 19:34   
 

witam koledzy.przegladam wasze posty i postanowiłem napisac.miałem kiedys tez taki problem,proponował bym sprawdzic ewentualny luz na łożyskach kól przednich jak i tylnych.jesli jest luz na tyle to tez może przenosic.druga sprawa to ustawienie zbierznosci lub zrobienie pełnej geometrii wraz z kątami kół.pozdrawiam
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2012-04-28, 20:29   
 

jak miałem założoną inną półoś to też kierownica drgała, niby wszystko było OK a jednak po wymianie na starą ośke wszystko wróciło do normy
_________________

 
 
lucjan 
Kandydat na znawcÄ™



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
SkÄ…d: werbkowice
WysÅ‚any: 2012-04-28, 22:32   
 

gzara napisał/a:
jak miałem założoną inną półoś to też kierownica drgała, niby wszystko było OK a jednak po wymianie na starą ośke wszystko wróciło do normy


Jeśli nie miała luzów na przegubach to tylko i wyłącznie była za długa :(
dlaczego :?:
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2012-04-28, 23:21   
 

Nie wiem dlaczego ale to była od V6 z automatem, a ja mam R4 z automatem.
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2012-04-29, 00:04   
 

Kurde dziwne, bo skrzynie jak i ich obudowy i mechanizmy różnicowe (nie licząc przełożenia) są takie same. Może była uszkodzona ?
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2012-04-29, 23:11   
 

A możę przy R4 skrzynia jest inaczej ułożona względem karoserii, chociaż to były raczej milimetry
_________________

 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 28