:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana przegubu
Autor Wiadomość
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-03-14, 13:46   
 

http://allegro.pl/item920...0_21_25_30.html a oto i przegub. za bardzo sie na tym nie znam, czy jest odpowiedni, ale cena to 119 zł...
sprzedawca troche nieuświadomiony wprowadził nowe silniki i roczniki do gamy r25
_________________

 
 
 
kidalapiotr
[Usunięty]

Wysłany: 2006-03-14, 20:26   
 

No wlasnie. Dlatego tez moje pytanie bylo o wymiane przegubu, gdyz wiem ze sie da kupic przegub do Renaulta 25, chocby na www.automotosklep.pl, ale nie tylko. Ceny sa w granicach 130-180 zl. Sam dawniej mialem wymieniany przez mechanika ale niestety wtedy zaplacilem za uzywke z wymiana 150 zl :(. Teraz chcialbym sam wymienic. Ale przestraszylem sie jesli chodzi o te tulejki przy skrzyni co moga wyleciec. Dziekuje wszystkim za wypowiedzi.
 
 
bartek1983 
Forowicz
PIKUR


R25: Safrane 2.0 16V
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 196
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-03-14, 22:01   
 

O jakich tulejkach mowicie . Polos do skrzyni jest mocowana na zabkach i blokowana trzpieniem , tam nie ma zadnych tulejek . wiem bo nie raz wyciagalem juz poloske z R25 czy to z automatu czy z manula jest ta sama procedura
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-03-14, 22:04   
 

u mnie kiedys ten czpien sam wypadl i na zakrecie wysunal mi sie przegub i stracilem naped :) kilka minut gimnastyki z ustawieniem przegubu w odpowiedniej pozycji i przegub siedzial juz na swoim miejscu przetkany gwozdziem :) gwozdz tzn przegub dziala do dzis ;)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-03-15, 08:24   
 

Nie wiem dlaczego nie praktykuje się wymiany poszczególnych przegubów w półośce,
żeby dobrać przegub trzeba by jeździć po sklepach z wyjętą półosią i sprawdzać czy napewno pasuje,
miałem już kiedyś jazdy jak chciałem wymienić osłonę gumową, albo półoś była jakaś nietypowa (kupiona nowa-regenerowana w sklepie) albo nie wiem byłem w paru sklepach i nawet w ASO i niestety osłony nie kupiłem bo nigdzie nie mieli takie rozmiaru,
wkońcu się wkurzyłem, zamontowałem spowrotem do samochodu i dojeździłem :)
teraz mam w domu ze trzy zużyte półośki powiem wam, że nie chce mi się z nimi jeździć po sklepach i szukać przegubów,
kupuje za 300zł całą i wiem, że mam spokój na conajmniej 60 tys. km.
_________________

 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-03-16, 11:48   
 

co do samego demontazu polosi!
przy remoncie skrzyni biegow panowie mimom ze wlasciwie robia tylko to...czyli montaz i demontaz ,mieli takie problemy z rozpieciem ze zeszlo im sie hoohohohohho i jeszcze kilka minut!
i do konca nie jestem pewien czy zrobilo to dobrze gdyz jak ruszam to slysze i czuje delikatnie puk puk puk z polosi a jak oddawalem auto wszystko bylo ok! :mrgreen:
 
 
studys 
Fachowy forowicz


R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-03-16, 17:29   
 

Ja w zeszłym roku wymieniałem osłonę przegubu ale teraz nie mogę sobie przypomnieć co, jak i w jakiej kolejności robiłem. Wiem że było trochę przy tym roboty, szczególnie jest kiepsko jak się takie coś robi 1-szy raz.
Padło pytanie koło trzpienia, jest on własnie w postaci tulejki rozprężnej.
Właśnie przypomniało mi się że najwięcej męczyliśmy się z tym pierścieniem do wypięcia przegubu i wkońcu wyjeliśmy półośke przy skrzyni.
Ostatnio zmieniony przez studys 2006-03-17, 12:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-03-16, 18:06   
 

czy we wszystkich wersjach silnikowych sa tak samo mocowane poloski?
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-03-16, 23:37   
 

Generalnie sposób montażu jest identyczny we wszystkich wersjach, choć są inne półosie.
Przeguby wymieniasz oba bez większych problemów. Zewnętrzny jest mocowany sprężyną, którą trzeba rozprężyć (zasada podobna jak przy kierownicy). Nie wolno tylko wypłukiwać smaru z przegubu zanim go nie rozłączysz. Bez smaru jest to prawie niemożliwe.
W sprzedaży nie występowały do niedawna same przeguby, a regeneracja polega na wypucowaniu i wymianie wnętrza przegubu.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-03-17, 11:03   
 

no wlasnie. cos mi nie tak teraz chodza te poloski! :|
bede sie musial im przyjzec blizej
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2006-03-24, 04:00   
 

jak się trochę zna budowę zawieszenia w reni - tak jak to bylo w cz. 1 opisane - przegub zmienia się szybko, problemem może byc głównie sprężynująca blokadka przy skrzyni (kołek sprężynujący), ale co do przegubu - to cośostatnio mi sie omsknęło że LOBRO ma same przegóby i nie trzeba całej półosi kupować...
Montaż demontaż jak w każdym aucie idzie sprawnie jeśli posiadamy odpowiedni komplet narzędzi :) - to moje motto :)
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2006-03-28, 09:00   
 

Panowie,
Jeżeli można coś powiedzieć.
Półośka i przegóby to części które można rozmontować.
W przegóbie przy kole trzeba znaleźć wycięcie w wewnętrznej części (tam gdzie wchodzi półoś).
W tym wycięciu widać pierścień sprężysty, z drutu kwadratowego. Jeżeli się obrócił to trzeba znaleć jego koniec(obracając go np śrubokrętem). dopasować jakiś śrubokręt i przez wciśnięcie go między dwa końce rozszerzyć pierścień - półośka powinna dać się wysunąć. Przegób to osobna część zamienna - biznes to biznes i każdy chce zarobić sprzedając więcej.

Drugi przegób strona od skrzyni. Są dwie możliwości 1- pierścień osadczy na krzyżaku lub 2- zaklepana końcówka półośki (i w drugim przypadku są schody).
Pierścień osadczy nie stanowi problemu zdejmujesz i krzyżaczek sam spada.
Zaprasowana końcówka to już poważny problem przy demontażu a i założenie nowego krzyżaka może być kłopotliwe. Krzyżak nie przenosi żadnych sił osiowych, ale jak ktoś nie jest pewien swojego zaklepywania dobrze jest zrobić jakiegoś grzybka spawarką.
Jeżeli wystaje wystarczająca ilość półosi można na tokarce naciąć rowek pod pierścień osadczy i problem z glowy.

Zabawa z przegóbami jest łatwa szybka i bardzu brudząca.
PS
Nie wydaje mi się żeby demontaż udał się bez wyciągnięcia przynajmniej jednego przegóbu. A jak to zrobisz to drugi to jest pikuś. Mając półośkę w ręku nie narobisz się bezsensownie.

Pozdrawiam i życzę szczęścia.
 
 
soki 
Kawaler


R25: 2.0, GTS, 1990, b297, j6r 706
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 2006-06-20, 19:19   
 

jak ostatnio wymienialem gumowa oslone przgubu zewnetrzenego tzn tego od kola to mi sie wydawalo, ze wlasnie ten przegub nie jest rozlaczny tylko jest na stale, ale moge sie mylic, a tak wogole to tez jezdzielm bez zabezpieczenia polaczenia polosi ze skrzynia i jakims cudem nie rozlaczylo sie samo teraz tam jest gwozdz, ciekawe jek go wybije jka bede potrzebowal :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 27