:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Ślązaczka
Autor Wiadomość
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-23, 22:04   
 

no i znów namówiłem kolegę Oleksa do współpracy. Jak zwykle postanowił poświęcic swój cenny czas i pomóc miw pracach nad autkiem. Wymieniamy bowiem amortyzatory i spręzyny z przodu.
Jak ktoś może zauważył, moja renia była dośc obniżona z przodu. Kiedy kupowałem autko, sprzedawca zachwalał mi "sportowe zawieszenie" pojazdu. W czasie późniejszej stłuczki ten "sporting" kosztował mnie chłodnicę i obie lampy przednie - mój zderzak był znacznie niżej od zderzaka przeciwnika ;)
Teraz już wiem jak takie "sportowe" obniżenie powstało. Nie dośc że amortyzatory są krótsze od oryginałow o jakieś 1,5 do 2 cm to domorosły "konstruktor" przyciął od góry sprężynę o jeden zwój. Zapewniam was, że o komforcie jazdy z takim przodem nie ma co marzyc. Do tego z amortyzatorów dawno wyciekł olej.
Teraz następuje powrót do oryginału. Spręzyny i amorki mam z "Kopciuszka". W mojej poprzedniej R25 chodziły około 1,5 roku od nowości. Troszkę przeleżały teraz w garażu ale są OK.
Lewa strona już zrobiona. Prawie wszystko zrobił Oleks bo ja w tym czasie walczyłem z rozrusznikiem. Przy okazji wykrył luz na łożysku, które wystarczyło dokręcic. Jutro druga strona.
_________________

 
 
jaclaw 
Fachowy forowicz



R25: 2,2 ph2 1t TX 1992
Imię: Renata
Wiek: 65
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 299
Skąd: MENELOLANDIA
Wysłany: 2009-10-23, 22:07   
 

no to BRAWO, BRAWO BRAWO
jutro podjade zobaczyc na żywo
i trzymam kciuki
:)
pozdrawiam
_________________
http://chomikuj.pl/FLOJDOMAN
Twardogłowy fan
PINK FLOYD & TANGERINE DREAM
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2009-10-23, 22:31   
 

Zdjęcia są ?????? ;)
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-23, 22:45   
 

no w ferworze pracy, jakoś tak :( po robocie chciałem coś cyknąc ale akumulatorki padły. Ładują się jednak - jutro się poprawię ;)

ps. juz są - w tym temacie: http://www.renault25.eu/viewtopic.php?t=3705 :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Adam 2009-10-30, 07:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adawen 
Częsty forowicz



R25: R25: 2,9 BACCARA 92 r.
Imię: Żabka
Wiek: 75
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 220
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-10-24, 08:05   
 

Adam, Ty się nigdy nie poprawisz, ale lepiej niećh już tak zostanie :D
 
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2009-10-24, 09:19   Księga
 

Już kiedyś czytałem o podobnych przypadkach z brakiem zdjęć :D:D:D
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-24, 18:09   
 

rozrusznik zrobiony. Naprawę zrobił mi Roy lutując nowe szczotki. Potem zmieniliśmy elektromagnes i wszystko gra i buczy. Za to padła mi stacyjka. Po włożeniu kluczyka nie mogę jej przekręcic. Ciężko się też kluczyk z niej wyjmuje.
Wymiana zawieszenia to osobny temat - po wymianie dramat - nie da się jeździc :( no ale to temat na osobnego posta.
_________________

 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-10-24, 23:51   
 

Polecam WD 40 dużo i pod ciśnieniem. To ci wymyje brudy a potem wazelina lub jakiś smar i powinno powrócić do normy
_________________

 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-29, 17:38   
 

no i zbieżnośc ustawiona, stacyjka po przesmarowaniu też działa. Do natychmiastowej wymiany jest prawa końcówka drążka kierowniczego. Obie gałki w dolnych wahaczach też.
Zawiozłem dziś felgi do obucia w zimowe kapcie. Odbiorę je sobie jutro. Opony dostałem od Tomali na zlocie jesiennym. Fele to 15-stki od R19 - dwudziestkapiątka nieźle się na nich prezentuje :)
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-10-30, 08:05   
 

Nie chcę tutaj podważać fachowości warsztatu , ale jak oni Ci mogli dobrze ustawić zbieźnośc jak masz wywaloną koncówkę drążka ???
W ilu zakładach byłem tyle razy nikt nie chciał podjąc sie ustawiania geometrii jak były luzy w zawieszeniu , bo nie było sensu żeby to robić. Po wymianie końcówki , będziesz musiał znów jechać i ustwić zbieżność, bo idealnie tak samo drążka nie ustawisz a tam wystarczy bład milimetra a nawet nie , zeby sie wszystko rozjechało.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2009-10-30, 08:14   Ślązaczka
 

Dokładnie jest tak jak Maciek pisze. W swojej R19 też chciałem ustawić zbieżność i geometrię i dopiero mi to zrobili jak powymieniałem te elementy, które miały luzy. W tej chwili Adam to koło na którym masz luz na końcówce drążka w czasie jazdy ma i tak nie ma zbieżności .Tak że po wymianie czeka Cię ponowna wizyta w zakładzie :(. W R25 dwa lata temu podczas przeglądu też stwierdzili luz na końcówce i na miejscu mi wymielili najpierw końcówkę i zaraz potem ustawiali zbieżność
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-30, 08:37   
 

luzu nie ma. Końcówka była zgięta, podprostowali ją ale każą wymieniac od razu. Po wymianie końcówki drążka oraz swożni w dolnych wahaczach mam znów do nich podjechać na zbieżność.
Końcówke drążka wymieniam licząc obroty i sprawdzając czy są jednakowej długości. Wymieniałem już ze 2-3 razy i nigdy po tym nie miałem darcia opon ani niczego w tym stylu. Ustawili mi zbieżność tak jak jest bo wogóle bym nie wyjechał z warsztatu!! Przedtem wogóle nie dało się jechać.
Facet od razu zaznaczał, że Francuzów to on nie robi a juz R25 wogóle nie znosi - więc w zawieszeniu niczego nie zrobi tylko mi ustawi. Zgodziłem się bo reszte umiem sobie zrobić sam i nie chcę za to płacić.
_________________

 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-10-30, 19:16   
 

Maćku 1 mm to może być ugięcia na oponie albo na końcówce czy na karoserii więc nie ma co przesadzać, ale fakt że warto mieć to wszystko sprawne zwłaszcza że nie są to jakieś wysokie koszta. Co do wymiany końcówki to do tego co Adam piszesz to warto jeszcze pomierzyćdokładnie długość i wtedy możesz sobie sprawdzić.
_________________

 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-02, 10:12   
 

Renia na zimowych:

http://picasaweb.google.p...865211989806306

miałem jeszcze jedna przygodę. W czasie drogi na cmentarz jeden z kierowców zwrócił mi uwagę, że coś jest nie w porządku z tylnym kołem. Zatrzymałem sie żeby sprawdzić i okazało się, że śrubka (łeb na torks'a) ustalająca bęben do piasty - za mocno z tego bębna wystaje. Oryginalne felgi maja w tym miejscu podebranie a te zamontowane - nie. Śruba nie pozwoliła prawidłowo ustawić koła. Po wykręceniu jej - bo wkręcić sie nie dała - wszystko wróciło do normy.
_________________

 
 
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-02, 21:07   
 

Adaś a kółka masz pozakładane zgodnie z kierunkiem rotacji opony? Na 1 zdjeciu wydaje mi sie ze bieznik jest odwrotnie ;)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 29