:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwny problem z dmuchawą Reni
Autor Wiadomość
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
Imię: Furia Grubaska
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
  Wysłany: 2006-04-06, 09:25   Dziwny problem z dmuchawą Reni
 

Mam pewien dziwny problem :
RENIA v6 92 r klimatyzacji itd .Nie działa dmuchawa, a dokładnie działa tylko na najwolniejszych obrotach po przestawieniu z 0 na 1 słychać sycznie i zaczyna dmuchać ale już na 2 i 3 jest cały czas tak samo dopiero kiedy dam na 4 najszybsze obroty to zaskakuje.
Sterowanie nawiewów działa , ciepło i zimno też działa .Gdzie szukać usterki - czy od strony silnika dmuchawy czy problem ze sterowaniem .
Pozdrawiam wszystkich fanów Reni WitekS
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-04-06, 10:07   
 

Obstawiam dwie mozliwosci:
1. brak stykow przy dmuchawie (przy rezystorach)
2. wypalone styki przy przelaczniku w kabinie

chyba wariant 1 jesl latwiej sprawdzic wiec moze od tego zacznij?
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-04-06, 19:36   
 

wlasnie tez to niedawno przerabialem i mimo ze czasem nie dzialalo wcale mimo wlaczenia zadna z opcji Ktora opisales Zulus nie byla przyczyna....
okazalo sie ze komutator byl kaput....po wymianie na nowy swiszcze ze hej
 
 
bosman2003
[Usunięty]

Wysłany: 2006-04-06, 21:48   
 

Ja miałem dokładnie to samo. Tylko 1 i 4 działały. Przyczyną zabrudzone szczotki przy silniku od dmuchawy. Po przeczyszczeniu i ponownym złożeniu - wszystko wróciło do normy.
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-04-07, 00:34   
 

Po lewj strronie pod maską w czarnej puszce od nawiewu, tuż zaraz na podszybiu, siedzi jakiś taki przełącznik. wyciągnij i przeczyśc u mnie to było właśnie to. To chyba jako pierwszą rzecz sprawdź bo najłatwiej :)
_________________

 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
Imię: Furia Grubaska
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
  Wysłany: 2006-04-24, 10:55   Dmuchawa dalej nie działa
 

Ok dzięki za podpowiedzi była wolna sobota więc zabrałem się za autko
- dmuchawa wymontowana nie jest to specjalnie trudne -chyba że mamy klimatyzację ja mam
i osłona plastikowa jest zakecona na 2 imbusy gwaiazdki ( 1 godzina )
-wnioski na kostce wchodzącej tej białej w zależności od położenie dmuchawy 1-2-3-4 idą napięcia na różne kable więc zakładam że przełącznik jest ok dostaje różne impulsy
-sama dmuchawa przy podłączeniu na stole do prostownkia też działa na różnych biegach
czyli wolno -szybciej -szybko i bardzo szybko (choć warto pamietać że prostownik daje chyba
większy prąd - nie wiem czy to ma znaczenie)

Czyli można powiedzieć że wszystko osobno działą a razem to już nie .
Moze ktoś ma jakiś ciekawy pomysł .
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-04-24, 15:44   
 

tak jak pisałem czarny przekażnik siedzący w obudowie. U mnie na 4 nie dział wogóle chyba że nim poruszam to wtedy startuje :)
_________________

 
 
studys 
Fachowy forowicz


R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-04-26, 17:04   
 

Jeśli chodzi o ścisłość to prostownik nie daje większego prądu: zreguły prostowniki mają ok. 6A a akumulator może dać kilkaset. Prostownik ma większe napięcie , musi naładować akumulator. Ale i tak przy włączonym silniku alternator daje podobne napięcie jak prostownik.
 
 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
Imię: Furia Grubaska
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
  Wysłany: 2006-05-02, 10:05   Dmuchawa działa sukcess
 

Witam wszystkich .
Dmuchawa działa wina leżała po stronie sterowania w całym module -pewnym problemem
było wyciągnięcie całego modułu .Ale się udało.
Nie było styku na mechanicznych łączach przy pokrętle przesuwu.
Dmuchawa działa super .
Nie działa ogrzewanie tzn dziła cały czas na full -ale to osobny temat
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2006-05-04, 16:48   
 

Co do działania sterowania temperaturą to może chodzić o wiatraczek od przedmuchu czójnika temperatury. Bez tego przedmuchu nagrzewa się od deski i chłodzi zamiast grzać.
Dekaem to już przerabiał i przy użyciu wiatraczka od karty graficznej daje się to zrobić.
Gdzieś na forum to już przerabialiśmy.
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2006-05-04, 17:39   
 

u mnie, jak rozkrecilem to wszystko, okazalo sie ze styki przy kostkach od dmuchawy sa dziewicze, bardzo czyste i nie zasniedziale, dokladnie to wygladaja tak jakby byly niedawno zamontowane poza tym 2 garscie blota wyciagnalem z okolic dmuchawy, a dokladniej dookola niej sie ten brud znajdowal, jezeli chodzi o biegi nawiewu to jest tak ze 1- zaczyna dzialac bardzo wolno, pozniej jak napisal WitekS na 2 jest tak samo po przelaczaniu na 3 przyspiesza lekko, na 4 juz idzie na maxa ale nie zawsze, nie raz jest tak ze na 4 pozostaje predkosc z trojeczki. Wiec czego mam sie czepic moze da ktos jakies wskazowki ??

P.S.
blondas, ile zes zaplacil za wymiane tego komutatora ? i czy we wlasnym zakresie to mozna wymienic czy trzeba do lekarza z tym isc ?
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
Imię: Furia Grubaska
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2006-05-05, 14:30   Wyleczenie dmuchawy
 

Ponieważ nad nie działającą dmuchwą spędziłem trochę czasu to mała podpowiedz:
1- może nie dziłać z powdu braku styku przy pokrętłach nie zawsze może zaskakiwać
po konserwacji i czyszczeniu mozna miernikiem sprawdzić czy zawsze jest przejście
2-może nie dziłac z powodu braku styku lub uszkodzenia opornika przy samej dmuchawie.
To sa takie 3 większe sprężynki 1-2-3 prad idzie przez nie a na 4 bezpośrednio na silnik więc
4 zazwyczaj działa.

I tu i tu problem bo trochę trzeba srubek odkręcić (dobry inbus to podstawa) łatwiej jednak od strony dmuchawy.
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-05-05, 16:52   
 

Przed wczoraj zmagałem się z dmuchawą,
po zimie zaczęła piszczeć aż w końcu się zatrzymała i na żadnym biegu nie działała,
wyjąłem to piękne urządzenie i nasmarowałem tulejki (łożyska), już nie piszczy i działa na wszystkich biegach oprócz 4-tego ale tu już problem mam chyba z pokrętłem ponieważ przy przesuwaniu z 3 na 4-kę jakoś tak lekko się przekręca tak jakby było coś zerwane,
aha to moje smarowanie to taki półśrodek, polewam dobrym oleum wszystkie współpracujące ze sobą elementy, (obracając je jednocześnie, tak aby olej wszędzie dotarł) oprócz oczywiście komutatora i szczotek ;)
wyczyściłem również przewód masowy, który jest przykręcony razem ze śrubką M8 mocującą dmuchawę do nadwozia, końcówka oczkowa był już zaśniedziała i możliwe że to również miało wpływ na to, że dmuchawa nie mogła ruszyć z miejsca
_________________

 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-05-06, 00:20   
 

Nie chce cie martwic ale olej niezbyt sie nadaje na takie smarowanie :( po kilku miesiacach znowu zacznie piszczec bo olej wyschnie :( Najlepszy jest jakis smar w postaci stalej.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-05-06, 07:27   
 

Ze smarem to ciężka sprawa, nie ma bardzo jak go tam napchać, a nie miałem czasu wnikać jak to doszczętnie rozebrać,
ale nie jest źle po ostatniej "regeneracji" działało chyba z 1,5 roku ;)
bardziej mnie martwi fakt, że komutator jest już tak zjechany, wgłębienie po szczotkach ma już ze 2mm tak na oko,
ciekaw jestem czy można zregenerować komutator i ile by to kosztowało?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 29