R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2007-03-18, 19:50 Od czego to jest??
Dziwna sprawa wczoraj sobie wymieniałem kilka gratów w reni i właśnie to wpadło mi w oko... jako że kable były przecięte dosyć równo uznałem że mógł to zrobić wiatrak. Nie myśląc długo podłączyłem przerwane kabelki ... i tu miałem mały problem.. wszystkie 3 są białe... moje pytanie brzmi od czego to jest i czy będzie jakaś różnica jeśli nie podłącze i we właściwy sposób ... ??
P.S
zapomniałem dodać ze gdy podłączyłem to coś bzyczało a renia na wolnych mi gasła.
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
O w mordę, Konradzie !!!! Na prawdę nie widziałeś w życiu silnika krokowego ? Toż to on we własnej osobistości Niestety kabelki muszą być podłączone we właściwej kolejności. Dziwne, że renia chodziła na wolnych bez niego. Toż on odpowiada za ssanie na zimnym i stabilizację obrotów jałowych. Poszukaj w dziale schematów. Powinien być tam układu wtryskowy i rozrysowane podłączenie do komputera. Ewentualnie kobinuj aż trafisz na właściwy układ . Nic się nie spali przy złym podłączeniu ino będzie źle działać
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2007-03-18, 20:36
Hm silniczek krokowy masz odlaczony.... ciekawe czemu. Moze jak gaz miales zakladany to specjalnie odlaczyli to gazownicy (ktos na forum pisal ze jego Renia na gazie musiala miec odciety krokowy).
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2007-03-18, 21:19
Nie wiem czy specjalnie bo gdyby tak było to wystarczy odłączyć wtyk... a tu ucięte kable.. i myślę, że to była przyczyna gaśnięcia jak była zimna w zimie na gazie... dzięki... będzie z tym walczył jutro.
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2007-03-18, 21:24
No fakt wystarczy wtyczke odlaczyc a nie trzeba ciac.
A co do prawidlowego podlaczenia to przyjrzyj sie dokladnie tym kabelkom... moze sa na nich jakies malutkie jakies ryski, zabrudzenia, ktore beda do siebie pasowaly i w ten sposob poznasz ktory do ktorego.
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
Jezus... Jacy barbarzyńcy to cięli... Straszne... Utwierdza mnie to w przekonaniu, że trzeba niestety wiedzieć komu się oddaje samochód i w jakie łapska... No i patrzeć co niszczą, bo to co dyletanci (pseudoelektrycy-gazownicy) robią z instalacją przyprawia o zawrót głowy i inne mysli kryminalne
A tak pozatym - to Konrad - znowu zapominasz że możesz podjechać do mnie ... Ech... Chyba przestanę sie upominać o wizyty...
Być może gaziarze to odcięli, bo nie mogli wyregulować gazu jak pracował silnik krokowy (przyczyna: zbyt niskie napięcie podawane na niego) tak jak to było w renacie mojego starskiego, z tym że nic nie ucinali.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-03-19, 21:31
uważaj Konrad żeby nie zrobić zwarcia na tych przewodach, zwarcie = dymek z komputera,
z tego co pamiętam to +-5V na zewnętrznych pinach wtyczki a w środku masa,
niestety nie mogę tego sprawdzić u siebie bo mam uszkodzony ten obwodzik, właśnie przez zwarcie, silniczek krokowy mam ustawiony na wolne obroty przy ciepłym silniku,
jeśli podłączysz jeden przewód miernika do środkowego pinu a drugi kolejno do zewnętrznych to na jednym miernik pokaże 5V a na drugim zewnętrznym pokaże -5,
to taki myk potrzebny do tego aby silniczek mógł się przekręcać w jedną i drugą stronę
może mógłby ktoś z kolegów sprawdzić u siebie napięcia pinów we wtyczce tak żeby Konrad mógł sobie połączyć prawidłowo przewody?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum