:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z prądem
Autor Wiadomość
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-11-08, 20:25   Problem z prądem
 

Witam
Mam problem z prądem, piszę tak ogólnie bo nie bardzo wiem o co chodzi. Zaczeło się od tego że po wrzuceniu biegu (automat AR4 czyli sterowany elektronicznie) zaswieca się na chwilkę (raz dłuższą, raz krótszą, a czasem wogóle nie) po dodaniu gazu/ruszeniu gasnie. Razem z kontrolką włącza się oczywiscie bieg awaryjny. Zwiekszanie ilości odbiorników (światła, radio, a w szególności ogrzewanie tylnej szyby) nasila zjawisko. Przy włączonym ogrzewaniu tylnej to nawet w trakcie jazdy jak są niskie obroty to potrafi się włączyć bieg awaryjny. Czasem zamiast włączyć awaryjny bieg zaświeca się kontrolka ładowania (akumulatorek + stop) np. jechałem i chciałem przesunąć sobie fotel. Idąc dalej (choć nie wiem czy tak zawsze nie powinno być) jak włączę światła to wolniej chodzi nawiew, jak podniosę obroty z jałowego to światła mocniej świecą.

Co to może być???

Może alternator? Szczotki? Regulator napięcia?
może masy są słabe? tylko które i gdzie ich szukać
A może to coś innego?

Pomocy, Help, Hilfe
_________________

 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2007-11-08, 20:35   
 

wszystkie te rzeczy, o których napisałeś moga byc przyczyną, a nawet słaby akumulator, który nie ładuje się już prawidłowo.
ja bym zaczął od sprawdzenia napięcia ładowania. chyba powinno być od 14,4 do 14,7 V
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2007-11-08, 20:38   
 

w mojej baccarze bylo identycznie tylko nawet automat sobie poszarpywal co powodowalo ze omalo oknem nie wylecialem...po wymianie aku ustalo :P
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2007-11-08, 20:46   
 

To miałeś Blondas to, co napisałem. Słaby akumulator powoduje spadek napięcia nawet przy dobrym alternatorze. Pobiera zbyt duży prąd i obciąża układ. Moc altka nie wystarcza wtedy na odbiorniki i ładowanie.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2007-11-08, 20:53   
 

no tak...moja renia prawie 2 lata stala zanim ja uratowalem ze szwajcarskiego komisu :?
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-11-08, 20:55   
 

Czyli co mam za duży aku, czy jakiś wadliwy??? Blondas Czasem jak ruszam do przodu a konkretnie jak puszczę chamulec to samist się toczyć to tak skacze lekko do przodu czy i tak było u ciebie???
A i czy taki akumulator mogę wsadzić do Lagi??? albo Clio żony które nie ma elektroniki prawie wogóle (RL 1.1)
_________________

 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2007-11-08, 21:09   
 

Gzara- sprawdź to. Nie wiemy czy to na pewno aku. Nie może byc za duży, ale może mieć np. zwarcie w jakiejś celi i pobiera za duży prąd w czasie ładowania. Spróbuj go wyjąć i podłączyć pod prostownik. Obserwuj amperomierz- prąd ładowania powinien spadać stopniowo.
Rozładowany aku pobiera kilkanaście amperów, naładowany- ok 2. zresztą to zalezy od prostownika, bo niektore maja uklady regulujace prad ladowania.
Ogólnie- jak po np. 10 h ładowania nadal prąd będzie za duzy to znaczy, ze aku nie zyje.

[ Dodano: 2007-11-08, 21:10 ]
gzara napisał/a:
czy taki akumulator mogę wsadzić


nie moge powiedzieć gdzie taki aku można wsadzic, bo dostanę bana :twisted:
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-11-08, 21:15   
 

Jutro spróbuję wymienić aku na inny (tata zostawił u mnie lage :) ) i zobaczymy. Prostownik to miałem taki że były tylko dwie diody ale się spalił :shock:
_________________

 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-11-08, 21:22   
 

całe szczęście ,że tylko prostownik się spalił
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2007-11-09, 00:20   
 

A może nie skazywać od razu accu.. Ja bym pierw popatrzył czy przypadkiem kabel masowy nie przerwał się (może zaśniedziały już jest...) Między skrzynią a karoserią i między silnikiem i Accu i między Accu i karoserią... No i należy pamiętać o najważniejszej poradzie kolego Zulusa - STYKI... mogło już przykorodować, pokryć się tlenkami i już klapa z prądem... A teraz i zimno i wilgoć i o uloty nietrudno...

Accu jakby miał za mało prącu to i rozrusznik by niedomagał...

Takie moje zdanie :)
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
GRZYBEK 
Fachowy forowicz
GRZYBEK



R25: brak
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 19 Cze 2005
Posty: 290
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2007-11-09, 08:22   
 

Jak masz możliwość to podmień akumulator sprawdzisz bez ponoszenia kosztów :)
_________________
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło...
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2007-11-09, 09:05   
 

gzara, zrób tak jak pisze Janusz, sprawdź dokładnie altka, czy dobrze ładuje i czy diody dobrze przewodzą (u mnie było tak, że diody się zrąbały i cały prąd z aku uciekał sobie i nie mogłem w ogóle renaty odpalić). Jeżeli chodzi o aku to 72Ah jak masz to w sam raz na renie. Odnośnie ogrzewania tylnej szyby to z moich obserwacji wynika, że jak jest ona podłączona na krótko a nie przez przekaźnik to światła przygasają (u mnie coś nie cyka z tym ogrzewaniem i jak sprawdzałem na krótko to pojawiały się takie objawy do tego w bardzo krótkim czasie rozładowywał się aku), za czasów kiedy jeszcze ogrzewanie mi działało nie zauważyłem przy włączaniu ogrzewania żadnego przygasania. Może coś nie halo ze stykami tak jak pisał Oluś.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-11-09, 10:49   
 

Aku się nie rozładowuje, nie ma problemu z rozruchem, stąd dla mnie nie jest to wszystko takie oczywiste. gdyby się rozładowywał to wina by była na 100% w altku a tak idę wymieniać aku :)
_________________

 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-11-09, 11:27   
 

gzara napisał/a:
Może alternator? Szczotki? Regulator napięcia?

Ja bym jednak obstawiał właśnie te elementy.
gzara napisał/a:
Czasem zamiast włączyć awaryjny bieg zaświeca się kontrolka ładowania (akumulatorek + stop)

Czyli brak ładowania. Jeśli kable z altka do aku są ok i
gzara napisał/a:
Aku się nie rozładowuje, nie ma problemu z rozruchem

to znaczy, że ładowanie jest, ale w pewnych momentach szczotki nie przylegają wystarczająco i dla aku starcza, a jak trzeba jeszcze innym urządzeniom prądu dostarczyć, to już go brakuje.

Obstawiam szczotki w altku :D.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-11-09, 11:34   
 

Akumulator wymieniony i...... Dalej to samo. Muszę poczekać na elektryka i już
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 29