:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Tombog
2007-11-23, 21:25
piasta na przód
Autor Wiadomość
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-22, 08:40   piasta na przód
 

kupie pilnie piastę do koła przedniego lub samo łozysko na przód - PH2 2,2 (nie wiem czy to ma jakies znaczenie. Pilne!! Nie moge przeholować auta, żeby wymienic skrzynię
_________________

 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-11-22, 08:54   
 

Jeszcze nie panikuj,skręć łożysko tym czopem co Ci wysłałem i doholujesz.
Łożyska to chyba nie uszkodziłeś,a jak potrzeba to znajdzie się w moich zasobach nawet cała zwrotnica :)
PH1 i PH2 mają takie same łożyska,mogą się różnić piastami na 4 śruby bądż na pięć.
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-11-22, 09:05   
 

Adam, łożyska nie mógł trafić szlag. Mogło się rozsypać tylko, ale to normalne. Złóż je do kupy i skręć spowrotem
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-22, 15:10   
 

rozsypało sie kulki osobno i koszyczki pogięte!! Skręciłem tylko ta piasta od Lucjana ale Jacek nie zaryzykował holowania na tych łozyskach - wsadzilismy ja tylko z powrotem do garażu

[ Dodano: 2007-11-22, 17:18 ]
sparawdziłem - mam w garażu całe piasty i łożyska - jak to paskudztwo mam rozebrać? Od czego zacząć? Nie chcę Ameryki odkrywać więc proszę o poradę
_________________

 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2007-11-23, 10:38   
 

Jak zdejmiesz tarczę z piasty to w piaście są duże otwory przez które możesz odkręcić śruby mocujące łożysko do zwrotnicy.
Jak odkręcisz to całe łożysko z piastą masz w ręku.
Przykręcasz to do samochodiku i już

Oczywiście wymaga to zdjęcia zacisków
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-23, 11:02   
 

Dzięki bardzo - sprawdzę jak to działa w praktyce i w poniedziałek lub we wtorek widzimy sie w garażu
_________________

 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-11-23, 13:19   
 

Wewnętrzna bierznia zostanie, ale jeśli jest dobra, to po prostu sostaw starą.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-23, 14:15   
 

tak i tez zamierzam zrobić

[ Dodano: 2007-11-23, 14:15 ]
tak i też zamierzam zrobić
_________________

 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-11-23, 16:57   
 

...i przygotuj klucze torx :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-11-23, 18:44   
 

Tombog napisał/a:
Wewnętrzna bierznia zostanie, ale jeśli jest dobra, to po prostu sostaw starą.


Tak w żadnym wypadku i pod żadnym pozorem nie można postępować :!:
Wyjątek,gdy to stanie się w drodze i nie mamy możliwości wybicia zewnętrznego pierścienia,jeśli chcemy aby tak zmontowane łożysko bez szmerów nam jeszcze jakiś czas nam służyło należy wymienić zewnętrzną bieżnię łożyska obowiązkowo :!:
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-23, 19:06   
 

hmmmmm - z tyłu kiedyś wymieniałem bez bieżni wewnętrznej i jeżdżę juz ze 3 lata
ale jeśli sie uda to przełożę całe - jeśli nie tylko koszyczki z kulkami i pojeżdżę aż uzbieram na nowe :)
_________________

 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-11-23, 19:36   
 

Adam napisał/a:
hmmmmm - z tyłu kiedyś wymieniałem bez bieżni wewnętrznej i jeżdżę juz ze 3 lata

A czy sprawdzałeś która bieżnia była zużyta :?:
Bo przy zużytej bieżni wewnętrznej i zewnętrznej i kulkami sześdziesiędziokątnymi to nawet podczas jazdy nie pomagają nawet zatyczki włożone do ucha :P
Ostatnio zmieniony przez lucjan 2007-11-23, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2007-11-23, 19:40   
 

No tak właśnie czytam i icóś mi tu nie gra.
Dobrze że Lucjan jest na miejscu.

Nie wolno zamieniać bierzni wew i zewn.

Musisz mieć solidne Torxy chyba T30 (miałem ale ktoś mi zwinął) zdejmujesz piastę razem z bierznią i taką zakładasz. Każde rozłożenie łożyska ma wpływ na jego żywotność. Nie kombinuj tylko rób jak ci piszemy.
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-11-23, 19:50   
 

Pod żadnym pozorem nie można zmienić bieżni łożyska wewnętrznego z zewnętrznym nawet jak są to łożyska nowe :!:
One sa produkowane w seriach a sprzedawane jak poleci nie ma w nich pierściena rozprężnego :!:
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-11-23, 20:34   
 

lucjan napisał/a:
Tak w żadnym wypadku i pod żadnym pozorem nie można postępować


Oj Lucjan, Lucjan. Adam ma problem z zaholwaniem auta i posiada inne, również stare łożysko. Wytłumacz mi więc czym się różni stara bieżnia wewnętrzna z tego drugiego łożyska, od bieżni wewnętrznej tego pierwszego, rozwalonego ? Moim zdaniem niczym, a jak będzie wyło to i tak do wymiany będzie całość. Wtedy oczyiste jest, że pozbywamy się starej bieżni wewnętrznej i ma to uzasadniony sens samoumęczania się ;).

Adam napisał/a:
z tyłu kiedyś wymieniałem bez bieżni wewnętrznej ....


To ciekawe. Przecie łożysko tylne nie posiada tego problemu co przednie, bo wymienia się je w całości. Nawet kiedyś chciałem rozebrać i mi się nie udało ;).
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 30