Wysłany: 2007-12-03, 18:19 Montaż halohenow do R25 TX
Chce zalorzyc halogeny w zderzak w miejsce zaslepek na św. przeciwmgielne:)
Moze ktos posiada schemat instalacji el. do tego albo mi poradzi jak to zrobic
Z gory dziekuje za pomoc:)
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-12-03, 21:37
u mnie ktos po prostu poprowadzil dodatkowy kabel z tunelu do lamp a zasilanie wzięte z okablowania tunelu. Przycisk halogenów przednich mam na tunelu jako ostatni z trzech (po przycisku od centralnego zamka i wycieraczki tylnej).
ja mam w instrukcji halogenow napisane ze potrzebny jest przekaznik typ 541( patrz zdjecie).
ale ja chcialbym tak zrobic ze po wlaczeniu sw. drogowych zalanczaja sie jednoczesnie halogeny za pomoca dzwigienki przy kierownicy bez innych zbednych wlacznikow.
dam rade sie to samemu zrobic czy udac sie do elektryka.
nie możesz tego zrobić tak po prostu. nie polecam.
musisz mieć możliwość włączenia halogenów bez drogowych. to w końcu światła przeciwmgielne, a we mgle drogowe raczej przeszkadzają
w zastavie lat temu 20 zrobiłem sobie tak, że mogłem w każdej chwili włączyć i wyłączyć przeciwmgielne, a kiedy chciałem działały razem z drogowymi. np jak chciałem kogoś pogonić z pasa (20 lat temu zastava to był ścigacz), to dostawał po oczkach kompletem światełek.
bez wyłącznika tego nie zrobisz, najlepiej trójpozycyjnego.
i nie wiem co to za schemat, ale raczej do dodatkowych drogowych, a nie przeciwmgłowych. jeżeli o to ci chodzi, to po prostu pomiń wyłącznik i będzie chodzić. bez dodatkowego przekaźnika nie jest to dobry pomysł, bo zbytnio obciążysz istniejący przekaźnik drogowych.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-12-05, 20:44
Janusz napisał/a:
musisz mieć możliwość włączenia halogenów bez drogowych. to w końcu światła przeciwmgielne,
Sprawdzałem dzisiaj światła p-ciw mgielne tak z przodu jak i z tyłu zapalaja sie po włączeniu włączników na desce rozdzielczej obok włącznika świateł awaryjnych po włączeniu świateł mijania jak też drogowych.
W miejsce świateł p-mgielnych jeśli zamontujesz halogeny w myśl przepisów musi być wyłącznik ale te światła montuje się powyżej 40 cm od jezdni i jeśli będziesz montował to tylko tak jak pokazałeś w instrukcji.
Zasilanie podłącz do wolnego bezpiecznika nr 5.
Sterowanie do nr 17 lub 18.
Pamiętaj o tym że do tych świateł musi być obowiązkowo kontrolka
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-12, 17:02
Hmmm ... a czy ktoś budował taką instalacje w renatce od podstaw ?? ja niestety poległem przy kombinacjiach czy i jaki przekaźnik zastosować i jak to podłączyć ale nadal testuje narazie mam przełącznik ( org. ) i działającą przy nim kontrolkę + podświetlenie oraz wyciągnięte kabelki od przełącznika pod maskę
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-12, 22:35
Rozumiem że ma to być jednokierunkowy przekaźnik ??
Bo mam zapasy orginalnych ale coś nie chcąze mną współpracować albo mnie się już kabelki mylą , kupię jednokierunkowy i zobaczymy co z tego wyjdzie , zresztą czas na zabawe będęmiał dopiero w sobotę
W trakcie montażu zrobię dokumentację i zamieszcze na forum dla potomności
Nie ważne jaki zastosujesz. w dwukierunkowym wykorzystasz po prostu jeden kierunek i już. Jak podłączyć przekaźnik rozumiem, że wiesz ?
Wydaje mi się jednak, że w TX jest już przekaźnik do halogenów.
lucjan napisał/a:
Zasilanie podłącz do wolnego bezpiecznika nr 5.
Przecież do przednich przeciwmgielnych jest bezpiecznik nr 10. Sprawdź co tam się dzieje. No i koniecznie sprawdź czy pod zderzakiem nie ma końcówek od tych świateł. Często spotykamy różne wtyczki do niczego nie podłączone i drapiemy się w głowę do czego one są .
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-13, 19:18
Wtyczek nie ma znaczy jest jedna po lewej stronie ale nie do końca pod zderzakiem i napewno nie pasuje do halogenów a co do dwukierunkowych przekaźników to sie pogubiłem i eksplodowały mi dwa jakie miałem <lol> ( oczywiście w fazie testów podłączneiowych na stoliku w garażu )
muszę posiedzieć na spokojnie i rozrysować sobie własny schemacik
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-05-13, 23:02
Kriss_Lodz napisał/a:
a co do dwukierunkowych przekaźników to sie pogubiłem i eksplodowały mi dwa jakie miałem
W przekaznikach samochodowych wbudowane sa diody zabezpieczajace reszte instalacji przed przepieciami ktore sie wytwarzaja w tym przekazniku. Jesli podlaczysz cewke przekaznika nieprawidlowo (+ zamieniony z -) to ta dioda zwykle idzie z dymem
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum