:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Zamarzający parownik
Autor Wiadomość
david 
Gadaczka


R25: 2150,TX,J7R,1992
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 36
Skąd: radom
Wysłany: 2007-12-22, 19:21   Zamarzający parownik
 

Witam wszystkich.
Piszę ponieważ mam pewien problem i może ktoś coś mi podpowie.
A mianowicie tak jak w tytule zamarza mi parownik :( Dolegliwość ta pojawiła się zupełnie nagle jakieś 1,5 tygodnia temu.
Płyn w układzie jest sprawdzany na bieżąco,a gdy rano odpalę samochód (na benzynie),przejadę dosłownie kilometr auto zaczyna szarpać.
Niby silnik pracuje lecz w czasie jazdy szarpie,właśnie przez ten oszroniony parownik.
Gdy się już w miarę nagrzeje jest spoko,więc albo na postoju czekam aż parownik ''puści''albo jadę na benzynie.
Nie bardzo mam koncepcję,podejrzewam że to termostat,bo nie ma żadnych innych objawów np.uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
Może miał ktoś już taką sytuację.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-12-22, 19:40   
 

Czy on ci zamarza na benzynie?! Nie powinien bo nie ma to żadnego związku. Parownik ci pewnie zamarza bo zużyły si membrany i potrzebują większej temp do uzyskania pełnej sprawności. Do tego teraz temp jest niższa i juz masz cały problem. Rozwiązania są następujące: jeździć na benzynie dopóki ci sie dobrze nie rozgrzeje lub wymienić sobie membrany. Koszt zestawu naprawczego ok 60zł
_________________

 
 
david 
Gadaczka


R25: 2150,TX,J7R,1992
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 36
Skąd: radom
Wysłany: 2007-12-22, 20:21   
 

Nie sądzę aby zużyły się membrany bo kompletny parownik był wymieniany jakoś chyba w czerwcu.
 
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2007-12-22, 20:52   
 

David jak chcesz sprawdzic co jest (od strony gazu) to podjedz do mojego znajomego. Zbrowskiego jadac w dol przed skrzyzowaniem przy kosciele (te nowe swiatla) jest brama i tablica dotyczaca gazu. Powiedz ze jestes od goscia z granatowa 25 i gwarantuje ze chlopaki Ci sprawdza albo powiedza uczciwie co i jak:)
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
Ostatnio zmieniony przez szopen 2007-12-23, 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2007-12-22, 20:58   
 

david napisał/a:
Może miał ktoś już taką sytuację


mi kiedys zamarznal parownik gdy pompa wody sie rozleciala...autko co prawda jechalo ale obieg plynu byl kiepski! :cry:
 
 
ciepły 
Gaworek


R25: 2.0 12v TXI 1990r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 28
Skąd: kielce
Wysłany: 2007-12-23, 00:55   
 

ja bym zaczal od odpowietrzenia ukladu chlodzacego moze byc zapowietrzony i tak sie bedzie dzialo zobacz czy obydwa przewody wodne na parowniku sa cieplew trakcie pracy silnika
_________________
Ciepły
 
 
 
david 
Gadaczka


R25: 2150,TX,J7R,1992
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 36
Skąd: radom
Wysłany: 2007-12-23, 12:58   
 

Przewody są ciepłe,odpowietrzać już próbowalem.
Myślę że z tą pompą wody może coś być bo z niej troszkę ostatnio zauważylem że cieknie więc może jej koniec sie zbliża.
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2007-12-23, 13:12   
 

jesli cieknie to ten koneic juz nastapił. koszt apompy nie sa zbyt duze do 2.2 jesli pamietam co sklo 120 zł
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-12-23, 14:04   
 

david napisał/a:
A mianowicie tak jak w tytule zamarza mi parownik Dolegliwość ta pojawiła się zupełnie nagle jakieś 1,5 tygodnia temu.
Płyn w układzie jest sprawdzany na bieżąco,a gdy rano odpalę samochód (na benzynie),przejadę dosłownie kilometr auto zaczyna szarpać.
Niby silnik pracuje lecz w czasie jazdy szarpie,właśnie przez ten oszroniony parownik.


Takie objawy są w każdym aucie z LPG o ile nie występują przy temperaturze płynu chłodzącego +50 C
Przy niektórych parownikach znajdują się termiki które pozwalają na włączenie zasilania LPG dopiero po osiągnięciu przez silnik temp +70 C
Ja u siebie musiałem ten termik pominąć gdy jednej zimy silnik odmawiał pracy na PB jednak zawsze podczas mrozów musiał troszkę popracować na wolnych obrotach.
A jak sprawuje się u Ciebie ogrzewanie :?:
Na szybkie osiągnięcie optymalnej temperatury silnika ma wpływ tylko sprawny termostat,nie ma na to wpływu pompa wodna,ona cały czas pracuje.
Usterką pompy wodnej jest luz na łożyskach czego konsekwencją jest zużycie uszczelniacza i wyciek płynu chłodzącego.
Jednak to nie powoduje zapowietrzenia układu.
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-12-23, 14:15   
 

A ja dalej bym obstawiał membrany. U mnie tak było były nowsze dało się w zimie odpalić na gazie i pojechać, zaużyły się jak się nawet udało odpalić to zaraz się zmrażał. I tu jest kwestia modelu parownika i sposobu zamontowania, elpigas/emmegaz żadko się zmrażają (przynajmniej u mnie), a u brat a w sigmie parownik nawet w lecie jak silnik się dobrze nie nagrzał potrafił pokryć się szronem :shock:

Generalnie to to nie jest usterka bo prawidłowo i ksiązkowo użytkowana instalacja powinna chodzić dopiero na nagrznym silniku tak jak pisze lucjan. No a że my sobie pozwalamy przełączać wcześniej to już inna sprawa
_________________

 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-12-23, 14:21   
 

gzara napisał/a:
A ja dalej bym obstawiał membrany.


Zgadzam się z membramą ale jedną tą która zmniejsza ciśnienie [reduktor]
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-12-23, 19:03   
 

mnie parownik zamarza tylko przy niskim poziomie plynu chłodzącego - w zadnym innym przypadku nie mam takiego problemu. Ogrzewanie u mnie działa kiepsko i wnętrze słabo i wolno sie nagrzewa więc może i pompa jest slabiutka ale z gazem nawet w duże mrozy problemu nie ma
_________________

 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-12-23, 19:19   
 

Adam napisał/a:
może i pompa jest slabiutka


nie wiem co to oznacza :?:
wirnik nie ma zmiennej geometri ustawienia i się nie wyciera pasek nie może się poluzować to dlaczego jest słabiutka :?:
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-12-23, 22:05   
 

może pompa i OK ale ogrzewanie jest słabiutkie
_________________

 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-12-23, 22:11   
 

25 mają fabrycznie słabe grzanie ;) A jeśli jest bardzo słabe to ja bym raczej obstawiał na zakamienioną nagrzewnicę. Wyjąć, wymyć, odkamienić i jest cacy, tak na marginesie dodam że w 25 bardzo łatwo się to robi u żony w clio juz rok się zbieram bo trzeba zdjąć deske :(
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 29