:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Tarcie opon o błotnik
Autor Wiadomość
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2008-05-05, 15:15   
 

No i po urlopie, odnośnie oponek które mam to jestem bardzo zadowolony, dobrze się trzymają, są w miarę miękkie i co najważniejsze cisza podczas jazdy. Jedyny mankament to kręcenie w miejscu, ale to minimalna różnica. Średnica 16" jak na Safrane jest ok, najważniejsze żeby mieć sprawne amortyzatory z tyłu. U mnie jak mam komplet na pokładzie zaczyna trzeć prawy błotnik o koło. Poza tym bez żadnych niespodziewanek.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
ImiÄ™: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
WysÅ‚any: 2008-05-05, 17:26   
 

Jeżeli trze Ci koło o błotnik (zapewne boczna powierzchnia opony o rant błotnika), to znaczy, że masz nieprawidłowo dobrane felgi- złe (za małe) ET.
http://www.renault25.eu/v...ht=rozmiar+felg
Za daleko odstajÄ… od osi pojazdu.
Tak nie ma prawa być, opona powinna móc głęboko w nadkole wchodzić pod obciążeniem. Aż do oporu. Ale na pewno nie powinna dotykać blachy.
Sprawność amortyzatorów lub sprężyn nie ma z tym związku.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2008-05-06, 08:34   
 

Janusz napisał/a:
Ale na pewno nie powinna dotykać blachy.
Sprawność amortyzatorów lub sprężyn nie ma z tym związku.
to jak wytłumaczyć to , że obciera tylko prawy tył ?
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2008-05-06, 11:14   
 

Goalkeper napisał/a:
to jak wytłumaczyć to , że obciera tylko prawy tył ?

Moze kiedys renia miala jakies ciezkie przejscia....
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
Ostatnio zmieniony przez Tombog 2008-06-28, 11:42, w caÅ‚oÅ›ci zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2008-05-06, 11:21   
 

Goalkeper napisał/a:
to jak wytłumaczyć to , że obciera tylko prawy tył ?


Może tym, że auto było źle wyprostowane po jakimś dzwonie :P
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2008-05-06, 13:11   
 

Tombog napisał/a:
Może tym, że auto było źle wyprostowane po jakimś dzwonie :P
z tego co widać to dzwona miała z drugiej strony i akurat nie trze sie koło :P
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
tomala 
Kandydat na znawcÄ™



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
SkÄ…d: Szczecin
WysÅ‚any: 2008-05-06, 13:56   
 

a 4 śladów nie zostawia na prostej ???
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2008-05-06, 14:23   
 

a kurka wodna nie sprawdzałem :)
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
ImiÄ™: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
WysÅ‚any: 2008-05-06, 19:21   
 

Goalkeper napisał/a:
to jak wytłumaczyć to , że obciera tylko prawy tył ?

A choćby tym, że może akurat prawa strona w tej trasie była bardziej obciążona, albo tym, że rzeczywiście masz z tej strony słabszą zawiechę, albo tym, że po prawej stronie drogi jest więcej dziur.
A najpewniej to był zestaw wszystkich trzech przyczyn.
Przejedź testowo i znajdź miejsce na drodze, gdzie Ci obciera pod obciążeniem przy określonej prędkości. Potem załóż zapas zamiast tego koła, zrób próbę powtórnie i zobaczysz, że będzie dobrze, nawet na wybojach.

Sprawdź też ET nowej felgi i porównaj z oryginałem- to jeszcze łatwiejsze.

To jest właśnie przyczyna, dla której zawsze staram się nie poprawiać fabryki. Przerażająca jest siła oryginału. Kupiłbyś felgi od safrane według VIN, to teraz nie musiałbyś rantu szlifierką kątową zmniejszać.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2008-05-07, 08:26   
 

Z tym ciężarem to nie ma co sprawdzać, po prawej stronie z tyłu siedział syn kuzyna, który ma osiem lat. Tak więc po tym wiadomo, że amory wywalone. A jeżeli chodzi o ET to wczoraj latałem po stronie producenta i wychodzi na to, że felga ma ET43 a safrana toleruje ET35.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
ImiÄ™: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
WysÅ‚any: 2008-05-07, 14:25   
 

To nie ma możliwosci, aby opona obcierała rant błotnika w takim razie.
Wynika z tego co piszesz, że koło jest głębiej we wnęce niż fabrycznie.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2008-05-07, 14:32   
 

To już głupi jestem :| I teraz w ogóle to już nie wiem jak z tym ET jest. Czy to jest tak, że im większe ET to felga jest głębiej osadzona czy odwrotnie ?
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
ImiÄ™: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
WysÅ‚any: 2008-05-07, 14:42   
 

Im mniejsze ET tym felga jest bardziej wysunięta na zewnątrz auta.
Więc jeżeli twoja nowa felga ma wieksze ET od oryginału- będzie osadzona głębiej niż oryginał.

Może więc być za głęboko i obcierać np o rurę wlewu paliwa (zmyślam, nie znam safrane)
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
tomala 
Kandydat na znawcÄ™



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
SkÄ…d: Szczecin
WysÅ‚any: 2008-05-07, 22:40   
 

Goli- sprawdz ,czy sprężyna nie jest pęknięta.
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
  WysÅ‚any: 2008-05-08, 08:17   
 

Wczoraj rozmawiałem o tym problemie ze znajomym i doszedł do wniosku, że nie jest to wina felgi tylko opony, za szeroki profil. Jeżeli chodzi o sprężyny to raczej nie powinna być pęknięta bo zakładałem z lewej i prawej strony po dwie gumy na zwoje więc chyba by było widać czy coś z nią nie tak. Po założeniu tych gum już nie przycierało przy każdym uskoku na drodze i jechało się znacznie lepiej. Będę chyba musiał sobie poszerzyć nadkola na wzór rajdowego P206 :mrgreen:
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 30