:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Wyciek płynu z układu wspomagania
Autor Wiadomość
ToudiKing 
Gadaczka



R25: 1,7; R21; Benzyna LPG; 1991
Wiek: 43
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 32
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2008-08-11, 16:22   Wyciek płynu z układu wspomagania
 

Witam. Moja R21 ma wyciek płynu z układu wspomagania. Z oględzin wynika, że wyciek ma miejsce gdzie przewód doprowadzający płyn wchodzi pod osłonę gumową osłaniającą drążek kierowniczy. Pytanie brzmi w co on dokładnie wchodzi, jak jest mocowany i czy trudno jest to uszczelnić. Płyn wycieka dość szybko, przez 2-3 dni poziom spada z maximum na minimum więc dolewać się nie opłaca. Osłona gumowa wszystko zasłania i nie widać jak to jest rozwiązane.
_________________
ToudiKing
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-08-11, 16:45   
 

Standard w R21 i R19 czyli cieknąca przekładnia. Mozna to regenerowac albo szukac innej nie cieknacej co jest bardzo trudne. Regeneracja z dobrymi skutkami to kilkaset podchodzace nawet pod 1000zł.
Wezyki ktore sa podłaczone do gum, słuza tylko i wylacznie do przeplywu powietrza gdy guma sie kurczy lub rozciaga. Pod guma powinno być sucho.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
ToudiKing 
Gadaczka



R25: 1,7; R21; Benzyna LPG; 1991
Wiek: 43
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 32
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2008-08-11, 17:19   
 

Właśnie wróciłem od auta, spojrzałem dokładnie co i jak. Pod gumą jest pełno płynu, jak nacisnąłem to aż trysnęło. No i jeszcze jedno, już leci z obu stron przekładni.
W taki razie pytanie? Czy można odłączyć wspomaganie i jeździć bez niego. Wiadomo że ciężko będzie się kręcić kierownicą, ale czy poza tym brak wspomagania będzie miał wpływ na bezpieczeństwo?
_________________
ToudiKing
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-11, 17:59   
 

chyba nie mozna odłaczyć, zresztą spróbuj pokręcic kierownica przy niepracującym silnku - będziesz miał odpowiedź. Chociaz toczące sie kólka kręcą się łatwiej
_________________

Ostatnio zmieniony przez Adam 2008-08-11, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PAFNUCY 
Starszy starszak


R25: GTX 2,2 benzynka 89r,
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-08-11, 19:33   
 

Na to wyglada ze uszczelniacze ci poszly :?i niekoniecznie dwa mogl jeden a plyn przelewa sie przez rurke do drugiej gumy. jest to do zrobienia ja w swojej kiedys sam to robilem i dzialalo 2 lata :? potem wywalilem to i kupilem inna uzywke i jak narazie jest ok.ale co sie na robilem to moje.Jesli dostaniesz zestaw naprawczy i masz troche czasu wolnego to mozesz sie pobawic ale chyba prosciej poszukac innego dobrego.A ta rurka to tak jak pisze Adam to do odpowietrzenia.Mozesz zdjac pasek jak sie da z pompy i jezdzic ale bedziez zmachany jak kon po westernie :P nie polecam.
_________________
Pafnucy i Renata w jednym stali domku... :)
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2008-08-11, 20:11   
 

ja cieknie tak jak u Ciebie to tylko regeneracja...uzywanej bym nie polecal bo kto wie na jak dlugo podziala???
tydzien miesiac?
ja swoja regenerowalem tu
http://www.mazur.koszalin.pl/
poprawiali tylko 6 razy :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ale jak juz zrobili to jest naprawde przepieknie :wink:
acha! koszt 600pln
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2008-08-11, 20:57   
 

ale za wnerwienie i tandeciarstwo to już nikt Ci nie zapłacił. takie życie.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2008-08-11, 21:47   
 

ToudiKing napisał/a:
Czy można odłączyć wspomaganie i jeździć bez niego. Wiadomo że ciężko będzie się kręcić kierownicą,

Ciężko ???!!!! Prawie niewykonalne.
Kiedyś na rondzie dostałem szoku, gdy nagle kierownica stanęła dęba podczas jazdy. Ledwo wymanewrowałem i zjechałem z ronda. Okazało się, że "fachowcy" niedokręcili rurki do pompy jak należy i po tygodniu się poluzował. W efekcie płyn sobie wyciekł.
Osobiście uważam, że nie da się jeździć bez wspomagania na tej maglownicy.
Stara, czy nowa to już twoja sprawa, ale na pewno trzeba ją wyjąć. Padło się biedaczce na dobre.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-08-11, 22:01   
 

jazda na taj maglownicy bez wspomagania to kiepski pomysł jeszcze z tego względu że została zrobiona pod wspomaganie wiec bez niego szybko padnie wiec powinieneś wymienić pompę bo inaczej narazisz sie jeszcze na wymianę całości :(!! na szrocie używana pompa nie powinna być droga!!
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-11, 22:08   
 

tu raczej pisze, że płyn wycieka z samego wspomagania więc pewnie pompa OK. Jakby co to i maglownica sie znajdzie.
_________________

 
 
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-08-11, 22:10   
 

Mój błąd sorry ;P
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-08-11, 22:24   
 

To jest R21 a tam przekladnia jest inna niż w R25 ;).
Jedyne tanie wyjscie to kupic przekladnie bez wspomagania za ok. 100zł na allegro do tego kolumne kirwonicza i zalozyc ale. Mialem R21 bez wspomagania i chodzilo to dosc ciezko.
Przy ukladzie z nie pracujacym wspomaganiem , nie masz szans ......zajedziesz sie.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2008-08-12, 11:55   
 

Uwaga pompy wspomagania są łopatkowe i bez oleju szybko mje4 szlag trafia. także jazda bez oleju na dłuższą metę się nie opłaca.

Uszczelniacze można kupić samemu i wymienić - zdaje egzamin jeżeli listwa nie jest uszkodzona w rejonie uszczelnień.
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-08-13, 07:36   
 

Tyle ze zakup zimerów nie jest wcale taki prosty. Do dziś mam rozebraną przekładnie od R19 bo swego czasu chciałems ie zajac regeneracja na wiekszą skalę za "zdrowe" pieniądze.
Okazało sie ze wymiary uszczelnień sa takie , ze nie mozna ich dostać. Przeszukałem wszystkie źródła :/, a oryginalne zimery sa sygnowane znakiem BENDIX i prawdopodobnie robione na zamowienie dla producenta przekładni.
Trzeba by było przekładnie toczyć ew. tulejowac zeby zastosować dostępne uszczelnienia. W końcu dałem sobie spokój z braku czasu ale nie powiedziane ze do tego nie wróce.
Pokazały sie jednak na allegro zestawy uszczelniaczy do przekladni ( R19 ). O ile pamietam cena była grubo powyzej 100zł a nie był to cały komplet uszczelniaczy do przekładni, tylko 3 sztuki o ile pamietam.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2008-08-13, 10:08   
 

W żadnym wypadku nie można adaptować zwykłych zimeringów.

W łodzi na ul. Włókienniczej 8 jest sklep "Uszczelka" tel 0426338618 lub 601976374.
Tu kupiłem wszystkie uszczelnienia do swojej.
Jak coś to mogę kupić i wysłać do kogo trzeba. Tylko to nie są tanie uszczelniacze ok 50 - 80 zł za sztukę.
Przyjemnej zabawy :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 29