:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
awaria sprzegla-pilne
Autor Wiadomość
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
ImiÄ™: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
WysÅ‚any: 2009-06-15, 00:12   awaria sprzegla-pilne
 

jestem w austrii i mam awarie sprzęgła - prawdopodobnie wyciek płynu (czuć było charakterystyczny swąd, pedał ma luz az do podłogi). Jak się go odpowietrza i gdzie dolac nowego plynu? Tam gdzie hamulcowy?
ProszÄ™ o pomoc. to pilne
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2009-06-15, 02:08   
 

Plyn pobierany jest ze zbiorniczka hamulcowego. Bocznym kruccem idzie do pompy w lewym nadkolu. Dostep idealny po zdjeciu plastikowego nadkola. Sprawdz wezyk od zbiorniczka do pompy . Potrafi sparciec. Od pompy do silownika jest metalowy i tam raczej nie ma co sie zepsuc. Wstaw zwykly akwariowy wezyk od zbiorniczka do pompy jesli trzeba, byle plyn nie uciekal. Odpowietrzyc latwo. Luzujesz wezyk od silownika i pompujesz plyn.
To tak na szybko, bo z komorki ciezko mi pisac.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
ImiÄ™: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
WysÅ‚any: 2009-06-15, 02:48   
 

Dzięki za szybka odpowiedz :)
Płyn jest, ale pedał dalej miękki. Rano zobaczę ten wężyk, a póki co może masz pomysły co jeszcze może być?
Pozdrawiam z Salzburga
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2009-06-15, 08:22   
 

Napisałem Ci na PW, ale wkleję tez tu to samo .
Najpierw to poszukaj powodu wycieku. Albo pompa, albo siłownik , albo któryś z przewodów. Sa dwa jesen idzie od zbiornika płynu hamulcowego do pompy i drugi od pompy do siłownika przy skrzyni. Tak jak napisałem płyn jest ten sam co do hamulców czyli DOT4.
Rurka z odpowietrznikiem jest pod samochodem, w okolicy mocowania półosi do skrzyni. Rurka jest na takim wsporniku. Mam nadzieje ze uda Ci sie odkręcić odpowietrznik bozazwyczaj sie ukręcają. Zeby dostać sie do siłownika trzeba posciągać osłony ze spręzarki.
Jest jeszcze jeden przewód ktory mógl szlak trafić. Od pompy do odpowietrznika o ktorym napisałem wyżej.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
ImiÄ™: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
WysÅ‚any: 2009-06-16, 01:50   
 

Co nieco pomogło, na tyle że dojechałem i jestem już od godziny w domku i sączę piwko :P
Ale nie jest idealnie...
A przy okazji - tarcza sprzęgła chyba też ma takie objawy zużycia, że nisko bierze? Muszę się jej przyjrzeć bo mam złe przeczucia - objawy pojawiły się po forsownej jeździe w górach.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim udzielającym się za pomoc :)
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
ImiÄ™: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
WysÅ‚any: 2010-06-21, 02:08   
 

Po zdjęciu skrzyni (nie życzę tego najgorszemu wrogowi) i rozebraniu zestawu okazało się, że tarcza jest spalona, docisk i łożysko wyglądają na niesfatygowane. Idąc dalej natknąłem się na ciekawostkę ( :?: ). Na kole zamachowym są widoczne minimalne niteczki, jakby pęknięcia. Zrobić coś z tym - w sensie np. przetoczyć? Jak dane mi będzie zrobić zdjęcia to dołączę do tematu.
I pytanie drugie: chcę oddać starą tarczę do regeneracji i mieć na zapas. Żeby uniknąć podobnych niespodzianek w przyszłości, postanowiłem oddać to do zakładu w którym regenerują sprzęgła dla ciężarówek. Dobrze kombinuję - czy to nic nie da? Znacie tego typu zakłady na Śląsku lub Opolszczyźnie?
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2010-06-21, 08:41   
 

Najważniejsze żeby spręzyny tarczy i wieloklin były nie zużyte. Nie może też nic w niej dzwonić ( chodzi o spręzyny ). Nabicie nowych okładzin to żaden problem.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
ImiÄ™: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
WysÅ‚any: 2010-06-28, 19:11   
 

Na początek zdjęcia:
Bez pompki i skrzyni

Wspomniane koło zamachowe - co myślicie o jego stanie?
Koło 1
Koło 2
Koło 3
Koło 4

I sprzęgło - nowe i stare.
Sprzęgło 1
Sprzęgło 2

ProszÄ™ o komentarze i uwagi
Ostatnio zmieniony przez Lloyd 2010-06-28, 19:20, w caÅ‚oÅ›ci zmieniany 2 razy  
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2010-06-28, 23:44   
 

Oczyść dokładnie to koło . Bo widać tam dośc dużo spalonego sprzęgła . Oczywiście trzeba to czyścić tak żeby nie porobić nierówności . Jak będzie już widac czystą stal , będzie można ocenić co to za mikropęknięcia ( chyba że znikną razem z resztkami okładzin tarczy ;) )
Prawdę mówiąc widziałem gorsze tarcze ;) i dziwne jest że się ona spaliła. Jest jeszcze dośc gruba a prawdę mówiąc tarcza potrafi się zetrzeć do nitów i nie ślizgać .
Winę tutaj może ponosić ppłyn który mógł ją zalać , albo zepsuty docisk.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
ImiÄ™: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
WysÅ‚any: 2010-06-30, 13:58   
 

Lloyd napisał/a:
(...)objawy pojawiły się po forsownej jeździe w górach.

Do samej rozbiórki nie odczuwałem żeby się ślizgało (prędkość adekwatna do obrotów silnika).
Te pęknięcia są wyczuwalne paznokciem.
Co do płynu to masz na myśli z wysprzęglika? W obudowie było sucho. Jak zdejmę koło to sprawdzę simmering na wale, ale ślady oleju są z tylko z zewnątrz silnika, i troszkę na skrzyni.
Ostatnio zmieniony przez Lloyd 2010-06-30, 14:01, w caÅ‚oÅ›ci zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
ImiÄ™: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
WysÅ‚any: 2010-10-31, 00:46   
 

Sprzęgło wymienione, auto jeździ pod tym względem prawie normalnie. Prawie, bo pojawił się jakby "brak synchronizacji" biegu trzeciego. Objawia się to zgrzytnięciem przy wrzucaniu trójki. Jak dłużej przytrzymam wciśnięte sprzęgło (parę sekund), to tego zjawiska nie ma.
Przed naprawą również go nie było.
Macie pomysły, co się stało?
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2010-10-31, 10:34   
 

Za słabo wysprzęgla. A że synchronizator III biegu jest zazwyczaj najbardziej żużyty , to własnie tak to się objawia. Wyreguluj ew. odpowietrz dobrze sprzęgło .
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
ImiÄ™: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
WysÅ‚any: 2010-10-31, 12:08   
 

OK, odpowietrzę :) W jaki sposób mogę jeszcze inaczej wyregulować?

Tak jeszcze sobie myślałem... niski poziom oleju w skrzyni mógłby dawać podobne objawy? (nie mogę odkręcić korka i sprawdzić stanu)
Ostatnio zmieniony przez Lloyd 2010-10-31, 12:08, w caÅ‚oÅ›ci zmieniany 1 raz  
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2010-11-01, 10:31   
 

No olej to podstawa !!!
Naspawaj na korek większą nakrętkę na zwykły klucz i odkręcisz. Na spustowym zrób to samo bo zapewne nie pójdzie i wymień cały olej.
Podobne walki miałem w R21 gdzie nie szło ruszyć ani jednego ani drugiego.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
ImiÄ™: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
WysÅ‚any: 2010-11-03, 20:09   
 

Znalazłem przy okazji: Skrzynka

Haynes rzecze: SAE 80W API GL5 80W/90
Nic mi nie mówią te klasy lepkości. Lać syntetyk?
 
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 29