:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
wibracje w prawym kole
Autor Wiadomość
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2010-03-31, 16:10   wibracje w prawym kole
 

po wymianie amortyzatorow i koncowek drazkow autko zmienilo geometrie kol, kola byly jak w ciagniku z przodu z lukosa jazda byla koszmarna trzepalo calym samochodem po calej jezdni ciezko bylo nad nim zapanowac i wydobywaly sie drgania z pod kol,wczoraj bylem na ustawieniu zbieznosci zbieznosc poprawila uklad kol jedzie sie prosto ale zostaly dziwne drgania w prawym kole jak dodaje gazu i auto przyspioesza dziwnie zachowuje sie prawa strona czuc w podlodze jak wszystko wibruje w prawym kole :( i drazek od zmiany biegow sie trzesie :(
luzy przedniego zawieszenia byly dzis sprawdzane na szarpakach nie ma zadnych luzow kola wywazone felgi proste
mam z moich zludzen 2 przyczyny tych owych wibrowan
lozysko mi chuczy jak cholera moze przez lozysko???
rozerwana guma przeglubu wchodzacego do skrzyni i moze wiatr jakos tam wpada i wszystko wibruje???
:(
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-03-31, 16:22   
 

Taaaaa od wiatru Ci wibruje ..... rozumiem że sobie zażartowałeś .
A pisząc o rozerwanej osłonie , sam sobie odpiwiedziałeś na pytanie. Masz uszkodzony przegub wewnętrzny a na pewno łożyska z nim sie znajdujące. Mogło też jedno znich sie poprostu rozsypać. Zdarza sie tak wówczas jak ktoś nieumiejętnie zabiera sie za naprawę zawieszenia i za mocno odciągnie założoną półoś od skrzyni. Spada wtedy pierścień z jednego z łozysk , giełki sie rozsypują i po zawodach .
Sam tak zrobiłem kiedyś w R21 i przy przyspieszaniu rzucało mi całym przodem w lewo i prawo.
O ile reszte masz sprawdzoną to skup sie teraz na półosi, a może jest krzywa ??
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2010-03-31, 16:26   
 

Maciej moze masz racje jak zmienialem amortyzatory to nie jeden raz przeglub mi wyszedl z gniazda i udezal o podloze tego wibrowania nie bylo przed wymiana amorkow i koncowek
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Pomógł: 2 razy
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2010-03-31, 16:29   
 

Arek zbieżność kół ,a geometria kół to dwie różne sprawy.Co do wibracji ,to praktycznie sam sobie odpowiedziałeś . Musisz wymienić łożysko. Pękniętą gumę radzę Ci wymienić jak najszybciej, bo jak Ci nawpada tam piachu to zniszczysz przegub.Czeka Cię wymontowanie półosi.
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-03-31, 16:35   
 

Odnośnie kół to jeśłi po wymianie amortyzatorów stały one ( patrzącod przodu auta ) tak \---/ , no to niestety moje przypuszczenia mogą być prawidłowe i załozyłeś amortyzatory nie od tego modelu. Samochód poszedł wyżej i koła sie pochyliły a tego w zasadzie nie można wyregulować .
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2010-03-31, 18:15   
 

Wymontowalem przeglub i wszystko jest oki nic nie jest rozsypane nie bylo tam nic smaru przy wkladaniu nakladlem dosc smary tak jak by sie poprawilo ale to minimalnie ale dalej trzepie

tu fotki przeglubu





tak po zalozeniu amorkow wlasnie tak kola staly patrzac od przodu \ / ale po ustawieniu zbierznosci stoja normalnie tak l l
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-31, 18:21   
 

Arek, zobacz pokrywę na łożysku skrzyni biegów, w miejscu gdzie wychodzi wielowypust. Na nim zamontowany jest kielich, z którego wyjąłeś tą półoś.
_________________

 
 
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2010-03-31, 18:28   
 

obkrecalem tym kielichem co wchodzi w niego przeglub i nie ma luzow i obkreca sie dobrze
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
Psztym 
Stary młodzik


R25: 2165,TX,J7T,B29B,1991
Imię: Szmaragdowa
Wiek: 49
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 128
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-03-31, 21:59   
 

Sprawdź jeszcze jak wygląda opona - czy nie jest gdzieś odkształcona, albo czy nie jest wręcz jajowata.
Mi pomogła kiedyś wymiana opony - wszystko było ok, łożyska itp, koła wyważone, a miałem drgania.
Dopiero jak mi fachowcy pokazali jaką mam jajowatą oponę (podnieśli przód, żeby koła się swobodnie obracały w powietrzu i mi pokazali że mam bicie ok. 2 cm to zrozumiałem).
I na zawsze zapamiętam tekst:
"Bo wie pan, wyważyć to i trójkąt można...."
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-03-31, 22:08   
 

Przegub nie przegłub ;)

Założyłeś mam nadzieję nową osłonę i nałozyłeś tam smar molibdenowy , dołaczany zazwyczaj w zestawie z osłoną .

Psztym dobrze gada :). No ale zakładałem że wszystkie inne przyczyny masz wykluczone. Jedna półoś to niestety za mało. Warto by byo sprawdzić także drugą. Jeśłi chodzi o przguby to przenosi się to z jednej strony na drugą i bardzo truno zlokalizować ktora jest uszkodzona.
W moim wypadku w R21 najpierw rozebrałem lewą stronę bo z prawej miałem założoną nową półoś . Okazało się ze lewa jest ok a rozleciała się prawa .... ta nowa :].
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-03-31, 22:09   
 

Mam tak samo u mnie i walnięty jest przegub wewnętrzny
_________________

 
 
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2010-04-01, 18:36   
 

Maciej masz odemnie punkt POMÓGŁ dzieki Tobie znalazlem przyczyne drgan jednak nie prawy jak drgania twozyly sie z prawej strony leczt to lewy przegub wewnetrzny posypalo sie jedno lozysko
tu fotki
tuz po wyciagnieciu z gniazda :(


gniazdo wszystko z nim ok :)


walki posypane przy wyciaganiu przegubu


z bliska przegub wewnetrzny


Jeszcze raz dzieki Maciej za odpowiedz co jest przyczyna tych drgan przy przyspieszaniu i wszystkim ktorzy sie udzielali w tym temacie :)
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-01, 21:38   
 

nie wiem czy jutro uda mi się ten zabierak zdjąć z półosi. chyba trzeba całą będzie wysłać. Najwyżej ten "przegłub" sobie przełożysz :D
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-04-01, 23:47   
 

Wymontuj też zabierak . W zasadzie zawsze powinno sie wyciągać cała półoś i zakładać osłony na zewnatrz. Jest troche kłopotu z wybiciem swożnia ktory trzyma kielich ale o wiele lepiej potem założysz osłonę i nie będziesz sie paprał na leżąco.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-01, 23:55   
 

już naszykowane - jutro wysyłka
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 29